کد خبر: 982643
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فردیس
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فردیس از اعطای ۵۸ مورد کمک هزینه ازدواج و جهیزیه به مددجویان تحت پوشش این اداره در ۸ ماه گذشته از سال جاری خبر داد.
حسین باریکانی اظهار داشت: این موارد به منظور کمک هزینه ازدواج به فرزندان مددجویان، ازدواج مجدد بانوان و هدیه ازدواج به فرزندان ذکور این خانواده‌ها به منظور تسهیل در امر ازدواج پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۷۰۵ خانوار، تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فردیس قرار دارند؛ افزود: تعداد نفرات تحت پوشش این نهاد مردمی ۶ هزار و ۶۳۵ نفر است که میانگین اعتبار صرف شده برای پرداخت ماهیانه به این مجموعه بیش از ۸۰۰ میلیون تومان است.

رئیس کمیته امداد فردیس گفت: علاوه بر آن ۴۸۶ خانوار به صورت موردی و تک خدمتی از این نهاد دریافتی دارند که در ۸ ماه اول امسال ۵۵۶ میلیون ۷۰۰ هزار تومان اعتبار برای کمک‌های موردی و رفع مشکلات روزمره مددجویان صرف شده است.

وی کمک به پرداخت اجاره و ودیعه مسکن را از جمله خدمات حمایتی کمیته امداد فردیس دانست و افزود: این امر با هزینه‌ای بیش از ۷۶ میلیون تومان برای خانواده‌های مستأجر برای افزایش اجاره یا ودیعه مسکن به مددجویان پرداخت شده است. همچنین ۷۰ مورد کمک به تأمین لوازم ضروری زندگی با صرف بیش از ۵۶ میلیون تومان جهت تهیه لوازمی از جمله لوازم سرمایشی، گرمایشی، آبگرمکن و ... انجام شده است.

باریکانی کمک به ۶۶۰ نفر از بیمه شدگان شهری و خدمات ویژه به سالمندان از طریق کمک به شاخص‌های بهداشتی و پرداخت «فرانشیز» به بیمه شدگان شهری را از جمله اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) فردیس برشمرد و بیان کرد: کمک به رفع سوء تغذیه ۲۰۰ کودک زیر ۶ سال با تأیید مراکز بهداشتی و تشکیل پرونده حمایتی، به صورت اقلام خوراکی و یا بن کالا با صرف اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیون تومان انجام شده است.

وی تعداد دریافت کنندگان خدمات راهنمایی و مشاوره کمیته امداد امام خمینی (ره) فردیس را ۴۶۹ نفر اعلام کرد و افزود: این امر با مشاوره رایگان در مرکز کمیته امداد و یا مراکز تخصصی مورد تأیید این نهاد صورت گرفته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فردیس با اشاره به رویکرد این سازمان در راستای توانمندسازی مددجویان گفت: بیش از ۴۵۱ میلیون تومان برای حق بیمه زنان بی سرپرست زیر ۵۰ سال در قالب طرح‌های خودکفائی، صرف پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی شده که در این طرح با رسیدن این افراد به سن ۶۰ سالگی، مستمری بازنشستگی آن‌ها برقرار و از تحت حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار