کد خبر: 981905
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰
پس از بالا گرفتن اختلافات و درگیری‌های نیرو‌های وابسته به امارات و عربستان در شبوه یمن، این اختلافات در مجمع‌الجزایر سقطری یمن هم از سر گرفته شده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: نیرو‌های وابسته به دولت مستعفی عبد ربه منصور هادی در مجمع‌الجزایر سقطری در آب‌های جنوبی یمن، شنبه شب یک هواپیمای اختصاصی امارات را بنا به دستورات قبلی در ارتباط با ممانعت از ورود اماراتی‌ها به این جزیره، توقیف کردند. وبگاه الخبر الیمنی گزارش داد: «فضای فرودگاه سقطری که تحت کنترل نیرو‌های متحد سعودی است در پی حمله‌ور شدن اماراتی‌ها به سالن خروجی، دچار تنش شد. اماراتی‌ها نیرو‌های منصور هادی را وادار کردند که به توقیف هواپیمای اختصاصی آن‌ها پایان بدهد که به ادعای آنها، یک تیم فرهنگی و هنری را از سقطری منتقل کرد تا در جشنواره میراث زاید در ابوظبی شرکت کند». رمزی محروس، استاندار سقطری در یادداشتی برای منصور هادی، اعلام کرد که اماراتی‌ها در پوشش اقدامات فرهنگی، در حال قاچاق افراد تحت تعقیب امنیتی و متهم در پرونده‌های جنایی هستند. دولت مستعفی یمن که در حمایت عربستان سعودی است بار‌ها تأکید کرده که «اماراتی‌ها از سقطری چه می‌خواهند در حالی که در آنجا نه حوثی‌ها و نه القاعده، داعش یا دیگر عناصر خرابکار حضور ندارند». از سوی دیگر، امارات در ادامه تلاش خود برای دست‌اندازی به جنوب یمن، بیش از ۴۰ خودروی زرهی به‌علاوه ده‌ها تیپ نظامی و نفربر را وارد اردوگاه «بلحاف» کرده است، اردوگاهی که در شهر «الروضه» استان «شبوه» در جنوب یمن قرار دارد و نیرو‌های اماراتی در آن مستقر هستند. به گزارش الجزیره، منابع محلی در همین زمینه اعلام کردند، تجهیزات نظامی پیش‌تر از فرودگاه «الریان» در شهر «المکلا» مرکز استان «حضرموت» به سمت شبوه به راه افتاده بودند. این دومین گروه تجهیرات نظامی است که در روز‌های اخیر وارد شبوه می‌‎شود؛ روز جمعه هم تعدادی از نیرو‌های موسوم به «النخبه الشبوانیه» وارد شهر «عتق» شدند. امارات و عربستان در ماه‌های اخیر برای سلطه بر جنوب یمن دچار اختلاف شده‌اند و نیرو‌های دو طرف بار‌ها با یکدیگر درگیر شده‌اند. هرچند بر اساس توافقات بین ریاض و ابوظبی، مدیریت عدن و دیگر مناطق جنوبی یمن بین سعودی‌ها و اماراتی‌ها مشخص شده بود، اما به نظر می‌رسد بار دیگر تنش‌ها بین دو طرف شدت گرفته است؛ اقدامی که نماینده سازمان ملل هم نسبت به آن هشدار داده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالله اللهیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۶
0
0
با سلام ، مووع یمن و لیبی یک فرمول آمریکایی در دو منطقه هدف آمریکا و غرب و اسراییل میباشد ، در یمن نگه داشتن تنور جنگ به منظور بهره بردن و دادن نفس راحت به اسراییل ، در لیبی هم به همین منوال ولی با اهدافی متفاوت ،چون در لیبی حفتر امارات قطر طالبان داعش اردوغان مهره های آمریکا به منظور شناخت جامعه لیبی یار گیری و آموزش نیروهای مزدور آمریکا با پول نفت لیبی ،شناخت هواداران قذافی و ازبین بردن آنها ،از بین بردن فرهنگ اسلامی مردم لیبی و غیره.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار