کد خبر: 981855
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
سرویس ایران جوان آنلاین: معاون صنایع کوچک سازمان شهرک‌های صنعتی ایران از ساخت نخستین شهرک تخصصی فناوری نفت و گاز کشور در اهواز خبرداد.
اصغر مصاحب، معاون صنایع کوچک سازمان شهرک‌های صنعتی ایران در حاشیه یازدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان، با اشاره به ساخت نخستین شهرک تخصصی فناوری نفت و گاز ایران در اهواز گفت: خوشه نفت و گاز خوزستان یکی از ۹۹ خوشه‌ای است که تا امروز خاتمه یافته و اکنون حدود ۴۰۰ شرکت سازنده تجهیزات نفتی در این استان فعالیت می‌کنند. وی افزود: به درخواست مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان تفاهمنامه‌ای میان سازمان شهرک‌های صنعتی ایران و انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران بسته شد که براساس آن کار مطالعات ساخت نخستین شهرک فناوری نفت و گاز در استان انجام شود. معاون صنایع کوچک سازمان شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: این شهرک قرار است در شهرک صنعتی شماره چهار خوزستان که بیشترین تعداد واحد‌های تولیدی تجهیزات نفتی در آن قرار دارد ساخته شود.

مصاحب تصریح کرد: اکنون عمده قطعه سازان صنعت نفت و گاز در این شهرک مستقر هستند و همه زیرساخت‌های لازم برای بنگاه‌های اقتصادی برای رفع نیاز‌های فناورانه آن‌ها وجود دارد.
وی با بیان اینکه این شهرک یک شهرک نرم‌افزاری و مدیریت دانش است، عنوان کرد: در شهرک فناوری نیاز به حضور فیزیکی نیست و شرکت‌ها می‌توانند نیاز واحد‌های مختلف در سراسر کشور را تأمین کنند. معاون صنایع کوچک سازمان شهرک‌های صنعتی ایران ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته تا پایان سال مجوز احداث نخستین شهرک فناوری نفت و گاز کشور در خوزستان صادر و کار اجرایی آن در سال ۹۹ آغاز می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار