کد خبر: 981595
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
امام جمعه سردرود، به وضعیت شیخ زکزاکی که با وجود 40 ترکش در بدن به دستور دولت نیجریه در زندان به سر می‌برد، اشاره کرد و از تریبون نماز جمعه از سازمان‌های جهانی و مجامع اسلامی و بین‌المللی خواستار توجه به این موضوع و اقدام برای آزادی ایشان شد.

حجت‌الاسلام جلیل جلیلی در نماز جمعه این هفته ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی، در ادامه سلسله مباحث هفته‌های پیشین به آثار اخروی احسان و نیکی فرزندان نسبت به والدین پرداخت و یکی از آثار نیکی به والدین را بخشش گناهان برشمرد و دومین اثر این حسنه را حج مقبول دانست.

امام جمعه سردرود افزود: طبق روایتی از پیامبر اکرم (ص)، نظر با محبت به پدر و مادر ثواب حج مقبول را در پی خواهد داشت، سومین نتیجه احسان به والدین هم عزت دنیا و آخرت می‌باشد که نصیب انسان خواهد شد.

خطیب جمعه سردرود در خطبه دوم نماز جمعه به مناسبت‌های هفته پیش رو پرداخت.

 وی، بیست و هفتم آذرماه روز وحدت حوزه و دانشگاه را به عموم حوزویان و دانشگاهیان تبریک گفت و این وحدت را از عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی توصیف و خاطرنشان کرد: در گام اول انقلاب، این همراهی و هماهنگی برکات فراوانی در نظام جمهوری اسلامی داشته است.

جلیلی اظهار داشت: در گام دوم نیز با توجه به تلاش و مانع تراشی‌های دشمنان خارجی و غربزده‌های روشنفکرنمای داخلی، وحدت و هماهنگی حوزه و دانشگاه از ضرورت بالایی برخوردار است.

خطیب جمعه سردرود در مطلب دوم به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: کلید انتخابات با ثبت‌نام کاندیداها زده شد. انتخابات در کشور ما از اول انقلاب نمود بارز مردم‌سالاری دینی بوده و تاثیر مستقیمی بر روند اداره کشور و آینده این مرز و بوم دارد.

وی افزود: مردم باید دقت کنند که در بحث انتخابات، آگاهانه و از روی معیارهای مناسب عمل کنند و وکیل و نماینده‌ای شایسته از جانب خود روانه مجلس نمایند.

جلیلی بیان داشت: دو نمونه از این معیارهای مهم عدم وابستگی و امید به بیگانگان همچنین وام‌دار نبودن به مراکز قدرت و ثروت می‌باشد. کما اینکه اگر کاندیدایی متصل به مراکز قدرت و ثروت باشد پس از اخذ رای از ملت نیز، نماینده همان مرکز ثروت خواهد بود، نه نماینده مردم.

وی ادامه: اگر می‌خواهیم اصلاحی در مملکت اتفاق بیفتد، باید خودمان پا پیش بگذاریم و انتخابی درست و صحیح انجام دهیم. اگر احیانا افراد مناسب را نمی‌شناسیم از افراد آگاه و کارشناس و عادل پرس و جو کنیم.

جلیلی در آخر خطبه به وضعیت شیخ زکزاکی که با وجود 40 ترکش در بدن به دستور دولت نیجریه در زندان به سر می‌برد، اشاره کرد و از تریبون نماز جمعه از سازمان‌های جهانی و مجامع اسلامی و بین‌المللی خواستار توجه به این موضوع و اقدام برای آزادی ایشان شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر