کد خبر: 981569
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۱
بلاتکلیفی نیمکت خالی آبی‌ها در سایه ادا‌های استراماچونی
پرونده رقابت‌های نیم‌فصل اول در حالی عصر امروز با برگزاری پنج دیدار از هفته پانزدهم بسته می‌شود که جدول رده‌بندی به دلیل لغو برخی بازی‌های هفته‌های یازدهم و دوازدهم همچنان بلاتکلیف به پایان رسیدن داستان نیم‌فصل اول است.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: بازی‌های این هفته عصر روز گذشته با برگزاری سه دیدار آغاز شد که طی آن سپاهان مدعی به مصاف پیکان رفت و با برتری ۲ بر صفر به صدر جدول صعود کرد. شهرخودرو در قائمشهر با نساجی دیدار کرد و به نتیجه مساوی بدون گل دست یافت. تراکتورسازان تبریزی که بعد از دنیزلی هم نتوانستند تکانی به جایگاه خود و روند نتیجه‌گیری‌شان بدهند بعد از شکست در دربی تبریز مقابل فولاد با یک گل پیروز شد تا ناکامی پنج هفته‌ایش تمام شود.

سایپا فرصتی برای ادامه برد‌های پرسپولیس
اوج‌گیری دوباره پرسپولیس بعد از باخت ناباورانه برابر نفتی‌های مسجدسلیمان سه برد پیاپی را به دنبال داشت. نتایج قابل قبولی که توانست فاصله این تیم را با صدر جدول به حداقل برساند و حالا کوچک‌ترین لغزشی از سوی سپاهان و استقلال می‌تواند دستیابی به صدر جدول را برای کالدرون و یارانش آسان‌تر کند، خصوصاً که پرسپولیس همانند سپاهان یک بازی کمتر از استقلال انجام داده و همین مسئله می‌تواند شانس این تیم را برای صدرنشینی قبل از پایان نیم‌فصل اول بیشتر کند. سرخپوشان تهرانی عصر امروز (ساعت ۱۵) در آخرین بازی دور رفت رقابت‌های این فصل به مصاف سایپا می‌روند. تیم بحران‌زده‌ای که ۱۱ هفته است رنگ برد به خود ندیده و با کسب تنها ۱۱ امتیاز از ۱۴ بازی در رده سیزدهم جای گرفته و حریف دست و پاگیری برای شاگردان کالدرون که این روز‌ها در اوج قرار دارند، نیست. هرچند که ابراهیم صادقی، سرمربی جوان نارنجی‌پوشان مدعی است تیمش پیشرفت خوبی نسبت به هفته‌های ابتدایی لیگ داشته و شاگردانش اگرچه جوان هستند، اما تجربه لازم را برای رویارویی با پرسپولیس دارند و می‌توانند روز سختی را برای مدافع عنوان قهرمانی رقم بزنند.» با وجود این به نظر نمی‌رسد خط دفاعی این تیم که یکی از نقاط ضعف آن است بتواند برابر ترابی، هافبک طراح و تکنیکی سرخپوشان که این روز‌ها روی دور گلزنی است دوام بیاورد، خصوصاً که انگیزه‌های ترابی در بازی برابر تیم سابق خود بیش از بازی‌های قبلی است و همین مسئله می‌تواند پوئن مثبتی برای سرخپوشان باشد تا آخرین بازی نیم‌فصل اول را طبق جدول رده‌بندی با موفقیت به پایان ببرند.

اما حتی رسیدن به یک امتیازی صدر جدول هم نتوانسته کالدرون را راضی به استفاده از امید عالیشاه کند و همچون بازی با ذوب‌آهن و گل‌گهر بار دیگر نام او را از لیست تیمش خط زده، آن‌هم در حالی که نام سیامک نعمتی بعد از دو بازی دوباره در ترکیب سرخپوشان قرار گرفته، اما عالیشاه که قبل از بازی با ذوب با نعمتی درگیر شده بود هنوز مورد بخشش سرمربی آرژانتینی پرسپولیس قرار نگرفته است!

استحکام صدرنشینی با استراماچونی یا بی‌استراماچونی
یکی از مهم‌ترین بازی‌های امروز مصاف استقلال با شاهین بوشهر است. دیداری که ساعت ۱۷:۳۰ امروز در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. اگرچه روی کاغذ نمی‌توان شانسی برای شاهین قعرنشین که در طول این فصل موفق به کسب هیچ بردی نشده، قائل شد و استقلال بی‌تردید می‌تواند هشتمین برد این فصل خود را از نماینده بوشهر بگیرد، اما آنچه اهمیت این بازی را بالا می‌برد ادامه‌دار شدن داستان سرمربی ایتالیایی آبی‌پوشان پایتخت است که بلافاصله بعد از صدرنشین کردن تیمش تهران را به دلیل مشکلاتی که با کادر مدیریت باشگاه داشت و عمده آن به مسائل مالی برمی‌گشت ترک کرد تا آبی‌پوشان بدون استراماچونی به مصاف پیکان بروند و بازی برده را دست‌آخر با تساوی به پایان برسانند. اما بعد از گذشته نزدیک به یک هفته و به‌رغم ادعا‌های آقایان چه در وزارت ورزش و چه در باشگاه استقلال هنوز نمی‌توان با اطمینان گفت که سرمربی ایتالیایی آبی‌ها عصر امروز و در برابر شاهین بار دیگر روی نیمکت استقلال می‌نشیند و تیمش را هدایت می‌کند. البته استراماچونی طی روز‌های گذشته در تماس‌هایی که با برخی بازیکنان، به خصوص کاپیتان غفوری داشته سعی کرده برنامه‌های فنی را مطابق برنامه پیش ببرد، اما آنچه مسلم است استقلال بعد از جدایی استراماچونی و اتفاقات پرسروصدایی که این قهر در پی داشت از لحاظ روحی روانی آسیبی جدی دیده، به طوری که حتی می‌تواند برابر بوشهری‌های قعرنشین نیز شکننده باشد و آنطور که باید نتواند از جایگاه خود در صدر جدول دفاع کند.

البته بازگشت استراماچونی که وزارت ورزش از پرداخت مطالبات او خبر داده، می‌تواند شوکی مثبت برای این تیم باشد تا با بردی نه‌چندان سخت برابر شاهین قعرنشین و تیم بدون برد لیگ جایگاه آبی‌پوشان در آخرین بازی این تیم در نیم‌فصل نخست تثبیت شود، خصوصاً که مرد ایتالیایی نیامده از بازی با شاهین بوشهر و هدفش برای کسب هر سه امتیاز این دیدار می‌گوید: «مشکلات زیادی وجود دارد، اما در حال حاضر تنها به بازی با شاهین بوشهر فکر می‌کنم.»

سایر بازی‌ها
در سایر بازی‌های امروز؛ نفتی‌های مسجدسلیمان به مهمانی پارس جنوبی بوشهر می‌روند. برخلاف میزبان، شاگردان تارتار این فصل نتایج قابل توجهی به دست آوردند و در صورتی که در بازی امروز برابر پارس جنوبی تن به شکست ندهند یک نیم‌فصل را بدون باخت پشت سر گذاشته‌اند که رکورد بی‌نظیری برای تیم شهر اولین‌ها محسوب می‌شود. گل‌گهر، دیگر تیم بدون برد این فصل که در قعر جدول جای دارد عصر امروز از ذوبی‌های اصفهانی پذیرایی می‌کند. تیمی که آخرین بازی دور رفت را برگزار خواهد کرد. حال آنکه گل‌گهر همچنان یک بازی معوقه دارد. نفتی‌های آبادان که به‌رغم مشکلات عدیده مالی با نتایجی قابل توجه در رده ششم جدول جای دارند در آخرین بازی نیم‌فصل خود از ماشین‌سازی پذیرایی می‌کنند، تیم دوم تبریز که برخلاف انتظار بهتر از تراکتورسازان کار کرده، آن‌هم بدون ستاره‌های میلیاردی!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار