کد خبر: 981418
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
سخنگوی سازمان غذا و دارو درخصوص جاسازی قرص در کیک و محصولات غذایی چند شرکت توضیحاتی ارائه کرد و گفت: قطعا این اتفاق خارج از خط تولید و در هنگام عرضه خرد این محصولات رخ داده است.

سرویس اجتماعی جوان آنلاین: کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو درخصوص موضوع وجود قرص در برخی کیک‌ها در چند استان کشور گفت: دو سه هفته است در یکی دو تا استان گزارش‌های پراکنده‌ای واصل شده که بعد از بررسی مشخص شد تا امروز مواردی که بوده به نظر می‌رسد به تولید و خط تولید و در سطح تولید مربوط نبوده است.

وی افزود: اینکه در سطح عرضه چه اتفاقی افتاده است و اینکه چه کسانی دخیل بوده اند و با چه اهدافی این اتفاق افتاده است موضوعی است که ابعاد آن فراتر از موضوع سلامت و سازمان غذا و دارو است.

جهانپور گفت: تا امروز نمونه‌های واصل شده و انبار‌هایی که نمونه برداری شده و محصولات مشابه بازگشایی شده است حکایت از آن دارد که در سطح تولید و عرضه کلان مشکلی وجود نداشته است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: در بحث عرضه خرد و در مکان‌ها و شهرستان‌هایی که این مشکل گزارش شده است احتمالاً در این فاصله این اتفاق رخ داده است البته اینکه چه کسانی با چه مکانیسمی این کار را انجام داده اند موضوعی است که باید از سوی مقامات انتظامی و امنیتی انجام گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که این اتفاق در کدام استان‌ها گزارش شده است گفت: در استان هرمزگان به یک شکلی این موضوع رخ داده بود و در جنوب استان سیستان و بلوچستان هم یک نوع دیگری بود و در جنوب کرمان هم مواردی گزارش شده است.

جهانپور با اشاره به این مطلب که محصولات ارزیابی شده مربوط به بیش از ۱۲ شرکت و کارخانه بوده است ادامه داد: نکته جالب این است که هیچ کدام از محصولاتی که با مشکل مواجه شده است تولید این استان‌ها نیست و از سایر استان‌ها ورود پیدا کرده است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: یکی از موضوعاتی که ما بر ان تکیه می‌کنیم که این موضوع به خط تولید این کارخانجات ربطی ندارد همین است که اگر در حوزه تولید مشکلی ایجاد شده بود باید در سایر استان‌ها هم شاهد چنین محصولاتی می‌بودیم.

وی ادامه داد: یک موضوع دیگر این است که در یک برهه زمانی کوتاه در محصولات ۱۰ یا دوازده شرکت به صورت پراکنده چنین اتفاقی را ببینیم این مورد به لحاظ فنی قابل توجیه نیست. ممکن نیست که در محصولات چند شرکت در ظرف چند هفته یک موضوع واحد دیده بشود و مشکوک بوده و قابل توجیه نیست.

جهانپور گفت: موردی که ناشی از مصرف این موارد باشد و منجر به مشکل در سلامتی فردی شده باشد گزارش نشده است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار