کد خبر: 981367
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
پیام رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز
پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در اجلاس سراسری نماز توسط آیت‌الله نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان قرائت شد.

سرویس سیاسی جوان آنلاین: پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در اجلاس سراسری نماز توسط آیت الله نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان قرائت شد.

‌در پیام امام خامنه‌ای به بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

و صلی الله علی محمد و آله الطیبین

در میان نعمت‌های بزرگ الهی که هیچ کس قادر بر شمارش آن‌ها نیست، برخی برجستگی‌های نمایانی دارند که اهل تامل را به شگفتی می‌رساند، و از جمله جذاب ترین‌های این نعم شگفتی‌ساز، نماز است.

ترکیب اذکار نماز، ترکیب حرکات نماز، ترتیب اوقات نماز‌های واجب و مستحب، تاکید بر تمرکز و حضور قلب در آن، تاکید بر مسجدی کردن آن، تاکید بر جمعی کردن آن، الزام پاکیزگی در آن، هم در تن و پوشش با دور کردن نجاست، و هم در دل و روح با غسل و وضو، الزام به روی آوردن آن از هر نقطه جهان به یک کانون مرکزی ـ کعبه شریف و بسی نکات و نقاط ظریف و دقیق و پر مضمون در این فریضه‌ی ممتاز و یکتا، آدمی را در برابر این پدید‌ه‌ی الهی خیره و مبهوت می‌کند.

خداوند این نعمت بزرگ را به ما هدیه فرموده است. با آن می‌توانیم جان خود را پالایش کنیم، می‌توانیم خود را از گناهان دور کنیم، می‌توانیم ارتباطات بشری را در جامعه‌ی خود، برخوردار از معنویت کنیم و بدین وسیله، امن و سلامت روانی و رهائی از چالش‌های ستیز‌گرانه، و بهجت و نشاط را نصیب آن سازیم.

این هدیه به صورت فریضه و تکلیف در‌آمده است تا دست کم، جامعه از حداقل‌های آن محروم نماند. هدیه ئی با این وزن عظیم و متقابلا با کمترین هزینه مالی و وقت حقیقتا در خور سپاس پایان‌ناپذیر ما‌ست.

حضار محترم! ما هم در ادای این شکر واجب، قاصر یا مقصریم. کار‌های زیادی باید بشود که امیدوارم عالم مجاهد جناب حجه‌الاسلام قرائتی ما همه را به آن متذکر گردند.

والسلام علیکم و رحمه الله
سید علی خامنه‌ای
۲۰/آذرماه/۱۳۹۸

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار