کد خبر: 981221
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه اشتغال، گفت: عدم تأمین نیروی کار ماهر برای واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی یکی از آسیب‌های جدی این حوزه است.

علی جهانگیری در نخستین جلسه شورای مهارت استان، با اشاره به صنعتی بودن استان آذربایجان شرقی و ضرورت توسعه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های صنعتی و تولیدی، اظهار داشت: موضوع مهارت باید به یک موضوع مستقل در استان تبدیل شود.

وی تأکید کرد: دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با آموزش و مهارت باید با حذف نگرش ها و اقدامات جزیره‌ای برای تأمین نیروی کار ماهر برای صنایع اقدام کنند.

جهانگیری اظهار داشت: شناخت وضع موجود و نیازسنجی بازار کار و تجهیزات و امکانات موجود در استان برای سیاست‌گذاری در حوزه اشتغال و آموزش مهارت‌ها و مشاغل نو ضروری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی با هدف ارتقای شغلی و توانمندسازی منابع انسانی در سطوح و اشکال مختلف ارائه می شود، گفت: این آموزش ها، ماهیت بین بخشی و فرادستگاهی دارد و ایجاد بستری برای هماهنگی این حوزه ضروری است.

یعقوب نماینده با اشاره به اینکه برنامه ریزی تعاملی و حکمرانی محلی آموزش های فنی و حرفه ای از ضروریات امروز است، افزود: این امر، موجب انسجام بخشی، ارتقای بهره وری و استفاده حداکثری از منابع انسانی و مادی شده و در ارائه فعالیت های آموزشی و برنامه ریزی تامین نیازهای آموزشی نیروی جویای کار و مشاغل بخش های مختلف استان موثر واقع می شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی جامعه، کمترین توجه به هماهنگی در این بخش بوده و به همین دلیل کارهای موازی موجب ایجاد هزینه‌های گزاف نیز می شود و این در حالی است که تعداد قابل توجهی از دستگاه‌ها، سازمان‌ها، موسسات و ارگان‌های صرفا دولتی غیرمرتبط، از بودجه عمومی برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استفاده می‌کنند.

نماینده با اشاره به تشکیل شورای مهارت در استان گفت: در راستای انسجام بخشی و امکان استفاده از امکانات منابع انسانی، مادی و فیزیکی و استقرار مدیریت همسو و جامع در امر مهارت‌آموزی و اشتغال استان، شورای توسعه مهارت متشکل از دستگاه‌های اجرایی ذی مدخل در حوزه آموزش های مهارتی و اشتغال به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و با دبیرخانه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان و در شهرستان‌ها نیز، این شورا به ریاست فرمانداران شهرستان تشکیل می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر