کد خبر: 980986
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
چراغ سبز سرمربی آبی‌ها برای بازگشت به نیمکت
در حالی هواداران استقلال دیشب حواس‌شان به نتیجه بازی استقلال و پیکان بود که همزمان با این مسابقه شبکه تلویزیونی اسکای اسپورت در مصاحبه‌ای از تمایل استراماچونی به بازگشت دوباره به نیمکت استقلال در صورت برطرف شدن مشکلات مالی خبر داد.
سرویس ورزشی جوان آنلاین:  این خبر بهترین خبر برای هوادارانی بود که روز پرماجرا و خبرسازی را پس از فسخ قرارداد سرمربی ایتالیایی با آبی‌ها پشت سر گذاشته بودند.

استراماچونی که به ایتالیا بازگشته است، در ابتدای مصاحبه با اسکای اسپورت، جدایی از استقلال را یک اتفاق تلخ دانست: «مطمئناً جدایی از تیم فوق‌العاده‌ای مانند استقلال و پایان دادن به این ماجرا که قطعاً فصلی متفاوت از حرفه مربیگری من بود، اتفاق بسیار تلخی است. کار در استقلال برای من یک تجربه جدید فوتبالی بود، یک تجربه آسیایی. متأسفم که تصمیم من برای ترک استقلال بازتاب‌هایی داشته که بیشتر جنبه‌های سیاسی داشته‌اند و ارتباط کمی با مسائل ورزشی دارند.»

استراماچونی، عدم پایبندی مدیران باشگاه استقلال به قوانین حرفه‌ای را دلیل فسخ قرارداد عنوان کرد: «متأسفانه مجبور شدیم قراردادمان را فسخ کنیم، چون در ماه‌های اخیر باشگاه به مقررات و اصول فوتبال حرفه‌ای پایبند نبود و از نظر حقوقی امکان نداشت که باشگاه به همکاری و رابطه‌اش با یک مربی حرفه‌ای ادامه دهد. با وجود تلاش‌های فراوان برای حل مشکل و تلخی جدایی تیمی که صدرنشین جدول شده بود، مجبور به اتخاذ این تصمیم شدیم. استقلال شش سال بود که صدرنشین جدول نشده بود. ما هم به دلیل وجود برخی مشکلات شروع بسیار سختی در این فصل داشتیم که وضعیت سیاسی موجود در ایران هم در آن تأثیرگذار بود. تحریم‌های تحمیل شده به این کشور اجازه نمی‌دهد که پتانسیل‌هایش را به صورت کامل بروز دهد.»

سرمربی سابق اینتر در ادامه از هواداران استقلال تمجید کرد: «قطعاً دوره کاری‌ام در استقلال، تجربه‌ای مثبت برای من بود. هواداران این تیم باورنکردنی هستند. ۱۰۰ هزار نفر برای تماشای بازی‌های این تیم به ورزشگاه می‌روند و این تیم در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور دارد. با استقلال یک سبک جدید از فوتبال را ارائه می‌کردیم. به عنوان یک مربی ایتالیایی باعث افتخارم است که تیمی مانند استقلال را با این همه هوادار فوق‌العاده که نسبت به من محبت داشتند، هدایت کردم.»

استراماچونی در پایان احتمال بازگشتش به استقلال را رد نکرد: «در حال حاضر اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه یک‌سری، وکیل مرا برای فسخ قرارداد با استقلال ترغیب کرده‌اند و اینکه ما به خاطر پذیرش پیشنهاد مربیگری در تیمی دیگر این تصمیم را گرفته‌ایم، اما این‌ها دروغ بوده و هیچ پیشنهادی به من نشده است. اگر مشکلات حقوقی موجود برطرف شود، من همین فردا به استقلال برمی‌گردم.»

استراماچونی عجله کرد
در همین زمینه عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان نسبت به حل مشکل استراماچونی، سرمربی ایتالیایی استقلال ابراز امیدواری کرد: «به درخواست مسعود سلطانی‌فر به سرعت برای حل مشکل سرمربی ایتالیایی استقلال دست به کار شدیم و با مذاکرات متعددی که خود من با سفیر ایتالیا در تهران و همین‌طور سفیرمان در کشور ایتالیا داشتیم، در تلاشیم با وساطت آقای پرونه، سفیر ایتالیا در تهران استراماچونی به تهران و هدایت تیم استقلال بازگردد.»

عراقچی البته معتقد است که استراماچونی برای فسخ قرارداد عجله کرده است: «به نظرم استراماچونی عجله کرد و با کمک سفارت‌های ایران در ایتالیا و سفیر ایتالیا در تهران به‌زودی مطالبات مالی معوقه ایشان به حسابش خواهد رفت و برداشت من این است که ایشان نگران پرداخت‌های خود بود. اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر ترک کشور به واسطه مسائل اخیر درست نبوده و در صحبتی که استراماچونی با سفیر ایتالیا در تهران داشته خواستار حل مشکلات پرداخت‌های خود از سوی باشگاه استقلال بوده است.»

معاون سیاسی وزارت خارجه در پایان به هواداران استقلال نوید می‌دهد که به زودی استراماچونی برمی‌گردد: «استراماچونی می‌داند مشکلات پرداخت در حقوق ایشان ناشی از تحریم‌های ظالمانه امریکاست و قطعاً با علم به این موضوع با باشگاه استقلال قرارداد بسته است و امیدوارم با تلاش‌های سفیر ایتالیا در تهران به‌زودی او را مجدداً در سمت سرمربیگری تیم استقلال تهران ببینیم.»

استرا تا فردا نیاید، مجیدی سر‌مربی می‌شود
با وجود چراغ سبز استراماچونی، باشگاه استقلال به گفته اسماعیل خلیل‌زاده رئیس هیئت مدیره باشگاه استقلال در گفتگو با خبرگزاری فارس، از فرصت ۴۸ ساعته به این مربی خبر داد: «در جلسه‌ای که امروز برگزار شده خودم حضور نداشتم و فقط مجیدی را برای سلام و علیک دیدیم. البته او گزینه اول سرمربیگری استقلال است در صورتی که استراماچونی تا ۴۸ ساعت دیگر به تهران برنگردد با فرهاد مجیدی جلسه کاری و قراردادی برگزار خواهیم کرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار