کد خبر: 980859
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱
داستان عجیبی است قصه حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران، داستانی که هیچ‌وقت سرانجام خوبی برای ما نداشته است. این روز‌ها که همه درگیر ماجرای ویلموتس و تیم ملی هستند، اخبار دیگری هم رسانه‌ای می‌شود. اخباری که گویا از یک اپیدمی و از بحرانی دیگر برای فوتبال ایران خبر می‌دهد؛ بحران مربیان خارجی!
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: داستان سرمربی تیم ملی هنوز نامشخص است وکسی به‌درستی نمی‌داند که فدراسیون فوتبال با ویلموتس فسخ کرده یا نه، فقط این را می‌دانیم که او دیگر به ایران نمی‌آید و به احتمال زیاد باید منتظر رسانه‌ای شدن شکایتش از ایران به فیفا باشیم.

در چنین اوضاع و احوالی روز شنبه خبر جدایی مصطفی دنیزلی از تراکتور هم رسانه‌ای شد. یک قطع همکاری که ابتدا با رضایت طرفین عنوان شد، اما افندی وقتی کار را تمام شده دید، حرف‌هایی زد که نشان از اختلافات عمیق داشت. اینکه به لحاظ روحی با مشکل روبه‌رو بوده یا اینکه در اتوبوس تیم می‌خوابیده است.

بلافاصله بعد از دنیزلی پای سرمربی همیشه معترض استقلال نیز به این جریان باز شد. استراماچونی در حالی استقلال را به جدایی تهدید کرده که تیمش صدرنشین جدول است و اوضاع و احوال خوبی هم دارد. اما مرد ایتالیایی‌هم درست مثل ویلموتس در حساس‌ترین زمان ممکن و در شرایطی که باید صدرنشینی‌اش را قطعی می‌کرد طلب خود را بهانه و ساز جدایی کوک کرد.

با قرار گرفتن تکه‌های این پازل در کنار هم می‌توان فقط یک نتیجه گرفت و آن اینکه فوتبال ایران از قبل این مربیان تنها متضرر شده و اگر سوءمدیریت‌ها و بی‌تدبیری‌ها در عقد قرارداد با این مربیان از سوی مسئولان را کنار بگذاریم، امروز به نظر می‌رسد یک اتفاق بد برای فوتبال ایران در حال رقم خوردن است، اتفاقی که می‌تواند حتی به تعلیق فوتبال کشورمان از سوی مجامع بین‌المللی با توجه به حجم زیاد شکایت‌های مربیان خارجی منجر شود.

شاید حالا بهتر از هرزمان دیگر بتوان به ظرافت توصیه رهبر انقلاب در خصوص بهره‌گیری از مربیان داخلی در عرصه ورزش پی برد، وقتی که از به‌کار‌گیری خارجی‌ها چیزی جز ضرر عایدمان نمی‌شود.

استراماچونی متفاوت
اما داستان استراماچونی و استقلال، داستانی متفاوت با بقیه است. شیرینی صدرنشینی آبی‌ها خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کردند به کام‌شان تلخ شد؛ ۴۸ ساعت بعد از اینکه استقلال با برد شهرخودرو به صدر جدول چسبید با به اوج رساندن مشکلات و حواشی انتقال پول قرارداد استراماچونی، این مربی روز شنبه با لباس شخصی در تمرین استقلال حاضر شد و تیم را تمرین نداد. او دیروز هم به نشست خبری و آخرین تمرین قبل از بازی امروز برابر پیکان نرفت تا آبی‌پوشان در روز‌هایی که هوادارانشان با توجه به نتایج فوق‌العاده تیم‌شان روی هوا هستند با یک ضدحال جشن خراب‌کن روبه‌رو شوند. اتفاقی که در آخرین ساعات خبری دیروز رخ داد و سرمربی موفق استقلال با انتشار یک بیانیه رسماً قرارداد خود و دستیارانش را با استقلال فسخ کرد.

«آندره آ استراماچونی» با انتشار بیانیه‌ای همراه با دستیاران خود به‌طور یک‌طرفه قراردادشان را با باشگاه استقلال فسخ کردند. در بیانیه‌ای که در اختیار ایرنا قرار گرفته، آمده است: «آندره آ استراماچونی، به همراه دستیاران خود مارکو کاسر، سباستین لتو و عمر دانسی به‌طور یک‌طرفه فسخ کردند.  بند فسخ قرارداد از تاریخ ششم دسامبر ۲۰۱۹ (روز جمعه ۱۵ آذرماه) و تحت نظر فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) فعال شده است.»

در این بیانیه تصریح شده است: «استراماچونی و اعضای مذکور این فرصت را مغتنم شمرده تا از تمامی بازیکنان تیم اصلی و همچنین سایر اعضای مجموعه به واسطه عملکرد فوق‌العاده و همکاری حرفه‌ای‌شان قدردانی کنند؛ همکاری که این امکان را فراهم آورد تا تیم به‌رغم تمام مشکلات ماه‌های اخیر به صدر جدول رده‌بندی برسد.»

در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: «و، اما مهم‌تر اینکه سرمربی از هواداران فوق‌العاده استقلال به دلیل حمایت‌های باورنکردنی و منحصربه‌فردشان در طول این مدت تشکر ویژه کرده و برای آنان آرزو دارد تیم محبوبشان به تمام موفقیت‌هایی که شایسته آن است، دست یابد؛ او با قلبی شکسته مجبور به رفتن شد و امیدوار است روزی دوباره در کنار شما باشد.»

صدر جدول به آبی‌ها نساخت!
پس از پنج هفته پرفراز و نشیب و کسب سه امتیاز از پنج بازی، شرایط برای استقلالی‌ها در لیگ نوزدهم ناامید‌کننده بود، اما در ادامه ورق برگشت؛ شناخت استراماچونی از مهره‌هایی که در اختیار داشت، کامل شد و بازیکنان هم با پازل تاکتیکی استرا خودشان را تطبیق دادند تا در ادامه لیگ، هواداران آبی‌ها از تماشای بازی‌های فوق‌العاده تیم‌شان کیفور شوند، روندی که استقلال را به صدر رساند تا در هفته سیزدهم پس از سال‌ها صدرنشینی را جشن بگیرند. با این حال وقتی شنبه شب استراماچونی با یک قیافه درهم به محل تمرین رفت و با لباس شخصی تنها نظاره‌گر کار شاگردانش بود و تیمش را تمرین نداد، شصت همه خبردار شد که هوای آفتابی استقلال قرار است خیلی زود طوفانی و ابری شود. مانند دفعه‌های پیش این‌بار هم رسانه‌های ایتالیایی خبر نارضایتی استرا را مخابره کردند و نوشتند که با ادامه این وضعیت سرمربی استقلال ممکن است مانند همسرش که برای تعطیلات کریسمس به ایتالیا بازگشته است، او هم چمدانش را ببندد و به این کشور برگردد. سفری که البته بازگشتی در کار نخواهد بود و استقلال که با استراماچونی بهترین روند سال‌های اخیرش را تجربه می‌کند باید به دنبال یک مربی دیگر برای نیمکتش باشد.

این‌بار هم ماجرای قهر استراماچونی به مشکلات مالی برمی‌گردد، مصائبی که گویا با وجود اینکه بار‌ها در زمان حضورش در ایران تکرار شده برای این مربی ایتالیایی عادی نشده است. با این حال عقب افتادن قسط آخر این مربی و همچنین مشکلات نقل و انتقال پول با توجه به تحریم‌های ظالمانه امریکا دست‌به‌دست هم داده تا سرمربی ایتالیایی آبی‌ها در روز‌هایی که استقلال با هدایت او در اوج قرار دارد، تهدیدش در خصوص فسخ قرارداد را عملی کند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
با سلام کسانیکه با این افراد قرارداد می بندند چون از بیت المال است برایشان مهم نیست؟؟؟؟
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
0
0
مربی خارجی میاورید و بولش را نمیدهید؟ مگر اینها مانند مردم بیجاره ما هستند که هیچی نگن؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار