کد خبر: 980562
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
سوءمدیریت‌ها عدم رضایت مردم را رقم می‌زند
امام جمعه موقت تبریز گفت: دشمن سعی دارد تا کاری کند دولت نتواند ادامه کار دهد و استعفا دهد تا به تبع آن دودستگی ایجاد شود.

حجت‌‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌اصل،  در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه و در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای امام خمینی(ره) با اشاره به حوادث اخیر کشور اظهار کرد: اینکه مردم در مشکلات و تنگنا بوده و مردم مطالباتی از دولت و حکومت دارند و گاهی سوءمدیریت‌ها باعث اذیت شدن مردم می‌شود بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و نمی‌توان کتمان کرد. 

وی ادامه داد: البته اتفاقات در رابطه با سهمیه‌بندی بنزین یک  تدبیر درست بود یا نه، کاری نداریم زیرا بعد از اینکه رهبر معظم انقلاب اعلام حمایت از تصمیم سران سه قوه داشت که دیگر حرفی باقی نمی‌ماند. 

امام‌ جمعه موقت توضیح داد: در این میان  آشوبگر و اغتشاشگری که به زن، بچه، مسجد و قرآن رحم نکرد و جوان مردم، ماموران شهرداری و نیروی انتظامی را کشت و خباثت خود را تا حدی رساند که پمپ بنزین را آتش زده و اموال مردم را به غارت برد، قابل قبول نیست و اینها همان افرادی هستند که دوست ندارند تا انقلاب پیشرفت کند. 

امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: در اتفاقات اخیر آن قدری که از نیروی انتظامی جان خود را از دست داد، از بین آشوبگران کسی نمرد و افرادی هم که مردند جزء کسانی بودند که مسلح بوده و قصد اغتشاش، آتش‌سوزی، غارت و کشتار داشتند. 

وی توضیح داد: بعد از این اتفاقات چند تن از سران فتنه و هنرمندان همیشه در صحنه‌های این چنینی بیانیه دادند که چرا جلوی آشوب گرفته شد حتی برخی اعلام کردند که  آشوب‌ها را تا پایان سال ادامه دهند و ذهن مردم را به سمتی ببرند که به هیچ‌گونه مطالباتی نرسیده‌اند و یا انتخابات آتی کشور را با حاشیه روبه رو کنند تا  یا انجام نگیرد یا با حداقل شرکت‌کنندگان باشد.  

خطیب موقت نماز جمعه تبریز افزود: دشمن سعی دارد تا کاری کند دولت نتواند ادامه کار دهد و استعفا دهد تا به تبع آن دودستگی ایجاد شود و یا کاری کند تا بحث لبنان و عراق از ذهن کشور خارج شود تا آنها هر کاری که دوست دارند سر این کشورها بیاورند زیرا الان می‌بینیم که دشمنان در عراق، فلسطین و یمن کارهای خود را شدت داده‌اند. 

وی متذکر شد: گاها وقتی یک اتفاق در کشور رخ می‌دهد، برخی‌ها توهم‌زده می‌شوند که احتمال بازگشت به کشور دارند که یکی از آنها ربع پهلوی است ولی از همین جا اعلام می‌کنیم که مردم هوشیار بوده و هیچ وقت اجازه نمی‌دهند تا پای استکبار و معاند به این کشور باز شود. 

مطهری‌اصل در اعلام‌‌مناسبت‌های هفته، به وفات کریمه اهل بیت عصمت و طهارت یعنی فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و گفت: این بانو مرجع شیعیان جهان است که در سال ۲۰۱ هجری قمری به خاطر علاقه به برادر خود عازم ایران شد ولی به علت بیماری در مسیر راه و در شهر ساوه درخواست کرد تا به قم برود و بعد از ۱۷ سال اقامت در شهر مقدس قم، رحلت کردند. 

امام جمعه موقت تبریز یادآور شد: ۱۶ آذرماه روز دانشجو است که در سال ۱۳۳۲ سه دانشجو به شهادت رسید از این‌رو بنده از دانشجویان کل کشور تشکر می‌کنم که در جریانات اخیر آشوب هیچ‌گونه مشارکتی نداشتند و اگر عده‌ای هم صرفا به خاطر تماشا رفته و دستگیر شده بودند نیز آزاد شده‌اند و این نشان از افزایش بصیرت سیاسی دانشجویان است که ابزار گروهان معاند نشدند. 

وی افزود: دانشجو باید طالب علم باشد و دانشجو و طلبه به فردی گفته می‌شود که دائما در حال علم‌آموزی است و طبق تاکیدات دینی باید هر لحظه در حال کسب و علم باشیم زیرا علم انسان را از سختی و بحران به خوبی عبور داده و سلاح بزرگ در مقابل دشمنان است. 

وی بیان کرد: دشمن از راه علم است که می‌تواند در هر بزنگاهی دست به تحریم بزند از این‌رو باید طبق فرمایش حضرت آقا در مسیر علم پیشرفت داشته و در منطقه و دنیا حرف اول را بزنیم. 

مطهری‌اصل با استناد به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه دانشجوی ایرانی  علاوه بر اینکه در علم حرف  اول می‌زند، باید بصیرت معنوی هم داشته باشد، گفت: طبق فرمایش ایشان مردم باید امیدوار باشند و ناامیدی اصلا در شان مردم و جوانان نیست. 

وی متذکر شد: تمام مشکلات حتی مشکلاتی که از روی سوءتدبیر بود به خاطر استکبار و صهیونیست جهانی است زیرا آنها اجازه رشد به کشورها را نمی‌دهند و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری چشمی که به دنبال اروپا و آمریکا باشد هیچگاه پیشرفت نخواهد کرد. 

وی اذعان کرد: امیدواریم مسوولان مراقب دانشجویان باشند و برخی‌ها هم  از دانشجویان استفاده ابزاری نداشته باشند زیرا به انتخابات نزدیک می‌شویم و این چنین مسائلی دیده می‌شود. 

خطیب نماز جمعه به ۱۸ آذر روز حقوق بشر اشاره کرد و گفت: نظر اهل بیت در حقوق بشر استفاده نشده است در حالیکه اگر قرار است حقوق بشری باشد باید در سایه دین و دیانت باشد زیرا برای نمونه یک نفر این جمله را در ۱۴۰۰ سال پیش غیراز حضرت علی(ع) چه کسی می تواند بگوید " ای مالک به مردم با مرحمت رفتار کن و مبادا مانند حیوان درنده‌ای عزت آنها گرفته شود و در این موضوع مسلمان و غیرمسلمان فرقی ندارد". 

وی با تاکید بر اینکه حقوق بشر باید حقوق بشر اسلامی باشد، گفت:  زیرا حقوق بشری آمریکا و اروپا دستاویز شده است و هر کشور مستقلی مانند کشور ما که در مقابل آنها ایستاده است را ضد حقوق بشر اعلام می‌کنند. 

خطیب موقت نماز جمعه تبریز در بخش خطبه‌های عبادی نماز جمعه به عبادت تاکید کرد و گفت: گاهاً فردی به خاطر عروسی یک روز نماز خود را نمی‌خواند و مدعی است که با یک روز هیچ اتفاقی نمی‌افتد. 

وی افزود: گاهاً تذکر رعایت عدالت در ترازو را به عده‌ای از کاسبان می‌دهیم ولی آنها مدعی هستند که بروید با آنهایی کار داشته باشید که دزدی بزرگ و اختلاس و غیره می‌کنند در حالیکه همان دزدان بزرگ هم ابتدا با دزدی خُرد شروع کردند و به قدری گناه کوچک در چشم‌شان کوچک شده که به یکباره  قلب‌شان سیاه شده است.

مطهری‌اصل تصریح کرد: گروه‌های مختلف از جمله جوانان را با روش‌های مختلف به سمت خود می‌کشند. 

خطیب موقت نماز جمعه با تاکید بر اینکه خداوند بر هر چیزی که تاکید داشته باشد یعنی سعادت ما در آن است، گفت: اگر به حلال و حرام و تقوا تاکید شده، یعنی سعادت در آن قرار دارد. از این‌رو باید به سوال پروردگار مبنی بر اینکه برای فردای خود(قیامت) چه آماده کرده‌اید؟ دقت کرد. 

وی ادامه داد: اخلاص در کار، دوری از معصیت‌ها، انجام واجبات و مستحبات، در نظر گرفتن پروردگار در همه کارها از جمله تاکیدات خداوند متعال و پاسخ به سوال پروردگار می‌باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر