کد خبر: 980423
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
تامین 20 درصد برق مصرفی ادارات از انرژی تجدیدپذیر
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: ترویج استفاده از انرژی‌های نو و به‌ویژه انرژی خورشیدی در بین مشترکان و به‌خصوص مشترکان اداری در مورد تامین 20 درصد برق مصرفی ادارات از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند راهگشا باشد.

عادل کاظمی ضمن تشکر از همکاران شرکت توزیع نیروی برق تبریز و همکاری سایر ارگان‌های تاثیرگذار اظهار داشت: جلب همکاری مشترکان در طرح‌های پاسخگویی بار در سال‌جاری نسبت به سال گذشته بیش از 300درصد رشد داشته است.

کاظمی همچنین با اشاره به گزارش سامانه‌ی مدیریت پیک بار کشور، از کاهش بار 90 مگاواتی شرکت توزیع نیروی برق تبریز خبر داد و افزود: رشد 13.3 درصدی مصرف در بخش صنعتی در تابستان سال‌جاری که همزمان با اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار و کاهش پیک مصرف حاصل شده، نشانگر رونق تولید و نمونه‌ی بارزی از عمل به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در راستای نامگذاری سال 98 است.

وی با این حال خاطرنشان ساخت: با توجه به خشکسالی سال‌های اخیر و محدودیت‌های تولید برق و افزایش شدید رشد مصرف برق، صنعت برق همچنان با چالش گذر از پیک تابستان مواجه است و گذر بدون خاموشی از پیک تابستان سال‌های آتی، با وجود اعمال تحریم‌های ظالمانه‌ علیه کشورمان، از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

کاظمی تاکید کرد: ترویج استفاده از انرژی‌های نو و به‌ویژه انرژی خورشیدی در بین مشترکان و به‌خصوص مشترکان اداری در مورد تامین 20 درصد برق مصرفی ادارات از انرژی‌های تجدیدپذیر می‌تواند راهگشا باشد و در این زمینه فرهنگ‌سازی و حمایت سازمان‌های بالادست در این زمینه ضروری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در پایان به تشریح اقدامات شرکت جهت گذر از پیک تابستان در قالب برنامه‌های پاسخگویی بار پرداخت و یادآور شد: ظرفیت‌سنجی و اولویت‌بندی اجرای طرح‌های موثر و زودبازده با هماهنگی‌های انجام یافته با استانداری آذربایجان‌شرقی، شرکت توانیر، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، شرکت شهرک‌های صنعتی، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه‌ آذربایجان‌شرقی، واحدهای صنعتی با دیماند بالای یک مگاوات و شرکت آب منطقه‌ای جهت تنظیم کنتورهای هوشمند مشترکان کشاورزی به منظور تغییر زمان مصرف برق در ساعات اوج بار روزانه در تابستان، در دستور کار این شرکت قرار گرفت و تابستانی بدون خاموشی را در محدوده‌ خدمات شرکت توزیع نیروی برق تبریز شاهد بودیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر