کد خبر: 980398
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز خبرداد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از کاشت 14میلیون نهال در کل کشور به نیت چهارده معصوم و همزمان با ولادت امام حسن عسکری(ع) خبر داد.

حامد فرضی ضمن اعلام این خبر گفت: فراخوان عمومی کاشت 14 میلیون نهال در کل کشور در راستای سیاست گذاری منابع طبیعی با شعار نهال کاری همگانی برای ایرانی سبز اعلام شده و در روز 14 آذر همزمان با ولادت امام حسن عسکری انجام شد .

وی نقطه عطف این اتفاقات را حضور مردم خواند و اظهار داشت: منابع طبیعی ثروت ملی و خدادادی است و در خصوص اتفاقاتی که طی دوسال اخیر در حوزه های منابع طبیعی و آلاینده‌ها رخ داده و با توجه به صنعتی بودن البرز، باید به پروژه‌هایی که در راستای حفظ محیط زیست و پوشش گیاهی این استان است توجه بیشتری شود.

فرضی افزود: اجرای پروژه جنگل کاری در حوزه های منابع طبیعی البرز یکی از راهکارها است و در چهار شهرستان کرج، نظرآباد، ساوجبلاغ، اشتهارد و طالقان در قالب پروژه ای، عملیات بذرکاری شروع به انجام شده و در دست اجراست است.

 این مقام مسؤول از اجرای پروژه 100 هکتاری درختکاری در حد فاصل اشتهارد و نظرآباد خبر داد و گفت: مقدمات اولیه شامل حفر چاله ها و انتقال نهال به عرصه ها انجام شد و با فراخوان عمومی و کمک دستگاه ها ، این کار بزرگ به سرانجام رسید.

فرضی با انتقاد از سیاست‌هایی که موجب گسترش ریزگردها در بیایبان‌های البرز شده است گفت: متاسفانه با برداشت های بی رویه، روند توسعه مناطق بیابانی به سمت مناطق کشاورزی، صنعتی و مسکونی پیش می رود. برای جبران این موضوع در سال‌های گذشته از محل اعتبارات ریاست جمهوری 20میلیارد تومان و از اعتبارات استانی 10میلیارد تومان هزینه برای احیای پوشش گیاهی هزینه شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار