کد خبر: 980367
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
کنایه رئیس قوه قضائیه به رئیس‌جمهور
سرویس سیاسی جوان آنلاین: رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امام به رأی مردم باور داشت، گفت: ما می‌گوییم رفراندوم پیشکش، ولی در مورد تصمیماتی که مردم در آن نقش دارند، مهم هستند و باید از آن اطلاع داشته باشند، آن‌ها را در جریان قرار بدهید.
به گزارش فارس، آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی عصر روز گذشته در دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران، روحانیون، نخبگان و اقشار مردم اصفهان با بیان اینکه مسائلی که دوستان مطرح کردند، مربوط به حس پاکی است که این افراد داشتند، گفت: در جامعه‌ای که روح امر به معروف و نهی از منکر نباشد، آن جامعه مرده است و فردی که نسبت به اطرافش بی‌تفاوت باشد، به گواه اسلام مرده است.

وی ادامه داد: شاید در این مسیر مشکلاتی وجود داشته باشد، ولی امام حسین (ع) به ما آموزش داده است که کوتاه نیاییم؛ شهدا درس‌آموز ما هستند و نه فقط در آسمان اصفهان و ایران بلکه در جهان اسلام می‌درخشند. آزادگان و افرادی که در جنگ تحمیلی جنگیدند و اکنون در دفاع از انقلاب هستند، نشان صدق دارند؛ همه افرادی که با این عزیزان نسبت خانوادگی دارند و چه نسبتی که در این شهر و دیار زندگی می‌کنند، باید احساس مسئولیت کنند.
رئیس قوه قضائیه مطرح کرد: دادستان نباید منتظر شکایت کسی باشد و باید در احقاق حقوق مردم تلاش کند.

وی با بیان اینکه نگاه امام به مردم نگاه تشریفاتی نبود و اگر می‌گفت میزان رأی ملت است، به این موضوع باور داشت، افزود: ما می‌گوییم که رفراندوم پیشکش، ولی در مورد تصمیماتی که مردم در آن نقش دارند، مهم هستند و باید از آن اطلاع داشته باشند، آن‌ها را در جریان قرار دهید؛ مهم‌ترین کار‌های این کشور در پرتو حضور مردم و نقش اساسی آن‌ها بوده است.
رئیسی گفت: به عنوان یک مسئول این همه اظهار لطفی را که به دستگاه قضا می‌شود پشتوانه عظیمی برای این دستگاه می‌دانم، امروز مردم اعلام حمایت و آمادگی می‌کنند که از این پشتوانه عظیم باید استفاده شود. نقش دستگاه قضایی، نظارت است و اگر کار‌ها به روال خودش انجام شود، نوبت کمتر به ما می‌رسد.

وی ادامه داد: شبکه ملی اطلاعات اگر فعال شود، بسیاری از مسائل را حل می‌کند و یکی از ضرورت‌هایی است که با قوت آن را دنبال خواهیم کرد و همه بخش‌ها موظف هستند که دستور رهبری را پیگیری کنند، به این اغتشاشات هم که برمی‌خوریم، بیشتر با اهمیت نقش آن آشنا می‌شویم.
رئیسی گفت: صداقت، کرامت و خدمت به مردم در دستگاه قضایی باید شاخص‌های این مجموعه باشد و همه باید اینگونه ببیند؛ کسانی که امروز در جایگاه حفظ قانون مرتکب جرم و خیانت شوند، حتماً باید به صورت مضاعف مجازات شوند.

در مبارزه با فساد، کوتاه نخواهیم آمد
رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: عَلَمی که رهبری در موضوع مبارزه با ناهنجاری و فساد برداشته‌اند، یکی از راهبرد‌های نظام اسلامی است و به عنوان یک سرباز در دستگاه قضایی باید به همراه همکاران هم در اصلاح قوانین دولت و هم در قانونگذاری در قوه مقننه و هم برخورد با متخلفان در قوه قضائیه جدی برخورد کنیم.
وی تأکید کرد: فساد در هر جایگاهی باشد، فساد است و هرکجا که فساد پیدا شود، زیبنده نظام نیست و بدانید ملامت ملامت‌گران و حاشیه‌سازی‌ها ما را از میدان به در نخواهد کرد. شما مردم توطئه دشمنان را نقش بر آب کردید و امروز کشور ما در مقابل این توطئه ایجاد ناامنی، در امنیت قرار دارد، ولی نباید فراموش کرد که آنچه خواست مردم است باید به آن توجه شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: آن کسانی که ایجاد ناامنی کردند و خلاف ارزش‌ها حرکت کردند، به اموال عمومی خسارت زدند، اغتشاش و شرارت کردند، برابر قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد و نسبت به مردم و خواست مردم با تمام وجود باید توجه کرد. باید نسبت به سفره و معیشت مردم و آنچه به کارگران و کشاورزان می‌گذرد، توجه کرد که این حرف درستی است و تأکید ما و وظیفه همه است و ما هم نسبت به حقوق مردم به هیچ وجه کوتاه
نخواهیم آمد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار