کد خبر: 980342
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۳
سرویس حوادث جوان آنلاین: پسری که در جریان دعوا بر سر دوستی با یک دختر مرتکب قتل شده‌ است، روز گذشته در جلسه دادگاه حادثه را شرح داد.
به گزارش جوان، اسفند‌سال‌۹۷، مأموران پلیس تهران از مرگ مشکوک مرد جوانی در یکی از بیمارستان‌های شهر باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به بهمن ۲۵‌ساله بود که در جریان درگیری با دوستش بر اثر ضربه چاقو مجروح و بعد از انتقال به بیمارستان به مرگ مغزی مبتلا شده بود. همزمان خانواده بهمن با حضور در بیمارستان رضایت خود را برای اهدای اعضای بدن فرزندشان اعلام کردند.
در شاخه دیگری از بررسی‌ها عامل قتل هوشنگ ۲۴‌ساله بازداشت شد. او در بازجویی‌ها گفت: «آن شب که با هم دیگری شدیم هوا تاریک بود. نمی‌دانم چطور به او ضربه زدم. شاید مقتول با ضربه افراد دیگری که در آن درگیری بودند، کشته شده‌است.»

بعد از توضیحات متهم، وی بنا به گواهی شاهدان حادثه و مدارک موجود، روانه زندان شد و پرونده بعد از صدور کیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
صبح دیروز متهم از زندان اعزام شد و مقابل هیئت قضایی قرار گرفت. بعد از اعلام رسمیت جلسه، اولیای‌دم درخواست قصاص کردند سپس مادر مقتول در جایگاه ایستاد و گفت: «پسرم تازه از خدمت سربازی برگشته بود و مشغول کار بود. او آخرین فرزندم و یار تنهایی‌هایم بود. تحمل مرگ او برایم خیلی سخت است و داغش هنوز برایم تازه است.» مادر سالخورده در حالیکه اشک می‌ریخت ادامه داد: «وقتی به بیمارستان رفتم پزشک با من صحبت کرد و گفت او مرگ مغزی شده‌است. او از من خواست تا رضایت دهم اعضای بدن فرزندم نجات‌بخش جان چند بیمار شود. خیلی سخت بود، اما قبول کردم و حالا هم راضی هستم که چند بیمار با اعضای بدن فرزندم نفس می‌کشند، ولی آن‌ها را نمی‌شناسم. اینطور راحت‌تر هستم.»

در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و در شرح ماجرا گفت: «من و بهمن سال‌ها بچه محل بودیم. در این مدت با هم رفیق بودیم و مشکلی نداشتیم. همه این حادثه به خاطر دختری بود که به او علاقه‌مند بودم و قصد ازدواج داشتم.» متهم ادامه داد: «روزی با آن دختر در حال صحبت بودم که مقتول از آن خیابان گذشت. احساس کردم نگاه معناداری به ما کرد به همین دلیل عصبانی شدم و شب حادثه سراغش رفتم. ساعت حوالی ۱۱‌شب بود که مقتول را در خیابان دیدم او با دوستانش بود و من هم همراه چند نفر از بچه‌های محل بودم. نزدیکش شدم و گلایه کردم که همین بهانه درگیری بین ما شد. در آن درگیری افراد زیادی چاقو داشتند و من هم چاقو همراهم بود، اما به مقتول ضربه‌ای نزدم.»
بعد از دفاعیات متهم، چند نفر که شب حادثه در محل حضور داشتند و به عنوان شاهد به دادگاه احضار شده‌بودند یک به یک در جایگاه ایستادند و گواهی دادند متهم چاقو را به سمت مقتول پرتاب کرده‌است و مرتکب قتل شده است.
در پایان هیئت قضایی رو به اولیای‌دم گفت: «با رضایت شما و اهدای اعضای فرزندتان چند بیمار به زندگی برگشته‌اند، حالا هم می‌توانید با گذشت از اشتباه متهم به او زندگی دوباره ببخشید.»
به این ترتیب قرار شد اولیای‌دم بعد از مهلت داده شده از سوی دادگاه درخواست نهایی خود را اعلام کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار