کد خبر: 980318
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: پس از گرانی بنزین برخی خودروساز‌ها اقدام به گرانی خودرو کردند و پرونده‌هایی در این مورد تشکیل می‌شود. اگر کسی خودرویی دریافت کرده که گران‌تر از قیمت قبل بوده است، به سازمان تعزیرات اعلام کند.
به گزارش تسنیم، اسفنانی مدیر‌کل سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه پس از اصلاح قیمت بنزین که سبب گران شدن آن شد، ممکن بود یک شوک قیمتی در بازار ایجاد شود، گفت: برخی افراد قصد سوء‌استفاده از این موقعیت برای گران کردن اجناس و کالا‌های خود داشتند، اما با تأکید دولت و تصویب ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف‌کننده، همه بخش‌ها شامل اتاق‌های بازرگانی، اصناف و اتحادیه‌ها تصمیم گرفتند تا اطلاع ثانوی افزایش قیمتی صورت نگیرد.

وی اشاره کرد: البته گزارش‌هایی در مورد افزایش قیمت برخی کالا‌ها داشتیم که بعضی از آن‌ها مانند کرایه مسافربر‌های شخصی و کرایه وانت بار‌ها ناشی و متأثر از گرانی بنزین بوده است.
با تخصیص سهمیه بنزین بیشتر برای وانت بارها، بهانه افزایش قیمت از آن‌ها گرفته شده است، اما مسافربر‌های شخصی، چون بدون مجوز فعالیت می‌کنند و تابع هیچ سازمانی نیستند، اساس کارشان خلاف قانون است و به همین جهت بعید نیست با افزایش قیمت کرایه‌ها، یک اقدام خلاف قانون دیگر انجام دهند. مدیر‌کل تعزیرات حکومتی استان تهران درباره تاکسی‌ها نیز اظهار کرد: تاکسی‌ها، چون زیر‌مجموعه سازمان تاکسیرانی هستند، امکان نظارت وجود دارد و اگر راننده تاکسی تخلف کند، می‌توان شماره ماشین را به سازمان تاکسیرانی اعلام کرد تا با او برخورد شود.

وی در ادامه به خودروساز‌ها اشاره کرد و افزود: در سال گذشته و امسال حدود ۱۳ هزار پرونده تخلف درباره خودروساز‌ها در سازمان تعزیرات حکومتی دایر شده است. این خودروساز‌ها در سه قالب تخلف کرده‌اند که به آن‌ها رسیدگی شد و حکم‌های سنگینی نیز برای برخی از آن‌ها صادر شد. عمده تخلف خودروسازها، عدم تحویل خودرو بود، یعنی پول مردم را گرفتند و به‌رغم اینکه تعهد کرده بودند در زمان مشخصی خودرو را به مردم تحویل دهند، نه‌تن‌ها خلف وعده کردند، بلکه ماه‌های بعد هم به تعهدشان عمل نکردند. پس از مدتی نیز ادعا کردند باید مابه‌التفاوت قیمت پرداخت شود که این تخلف محسوب می‌شود. اسفنانی درباره دیگر تخلفات خودروساز‌ها و فروشندگان خودرو گفت: تقلب و گرانفروشی از دیگر تخلفاتی است که خودروساز‌ها و فروشندگان مرتکب شدند. پس از گرانی بنزین نیز، برخی از خودروساز‌ها اقدام به گرانی خودرو کردند که پرونده‌هایی در این مورد تشکیل می‌شود. اگر کسی خودرویی دریافت کرده است که گران‌تر از قیمت قبل بوده است، به سازمان تعزیرات اعلام کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار