سرویس ایران جوان آنلاین: طرح «امام محله» برای توسـعه فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی با محور روحانیون در ۳ هزار و ۲۱۱ محله شهری، روستایی و مناطق آسیبپذیر کشور اجرا میشود.
حجتالاسلام سیدناصر میرمحمدیان معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در سفر به قزوین با اشاره به اجرای طرح «امام محله» برای توسعه فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی با محور روحانیون در ۳ هزار و ۲۱۱ محله شهری، روستایی و مناطق آسیبپذیر کشور، در خصوص تغییر روشهای تبلیغی و استفاده محوری از امامان جماعت در مساجد کشور گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در بخشهای تبلیغ هنری، تبلیغ نوین، فعالیتهای حوزه تربیت و تبلیغ اصیل یا چهره به چهره فعالیتهایی را ساماندهی کرده است، اما در شرایط کنونی بهجای تصدیگری به دنبال تحقق نگاه تسهیلگر و اثر بخش هستیم و مدل سازماندهی محلی را در حوزه تبلیغ دنبال میکنیم. وی افزود: در حوزه فرهنگی تمرکز ما امسال در چند بخش است که یکی از آنها «امام محله» است یعنی در شهرها و روستاها و همه محلهها تلاش میکنیم روحانی محور فعالیت محله خود باشد. معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: در اجرای این طرح روحانی در همه فعالیتها و نه فقط نماز جماعت بلکه در حوزههای اجتماعی اقتصادی خیریه و مباحث خانواده و امور آموزشی فعالیت دارد و امامت جماعت نیز با ایشان است. با این کار در روستاها و مناطق آسیبپذیر و محلات تلاش میکنیم روحانی محور فعالیتهای فرهنگی در همه حوزهها باشد. میرمحمدیان گفت: در سراسر کشور بیش از ۱۰۰۰ محله شهری و ۲۰۰۰ محله روستایی داریم که مناطق آسیبپذیر شناسایی شده هم حدود ۲۱۱ محله است. وی افزود: بیش از ۸۰ درصد از کارهای تبلیغی سازمان به صورت چهره به چهره انجام میشود به همین دلیل در این بخش ارتباط بیشتری با استانها و شهرستانها خواهیم داشت تا تأثیرگذاری بیشتر شود.