کد خبر: 980120
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي استان البرز خبرداد
مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي استان البرز از برگزاري رویداد ملی و بین المللی تبادل فناوری بنگاه های کوچک و متوسط و استارت آپ ها خبر داد.

محمد امین فرشی در نشست خبری رویداد ملی و بین المللی تبادل فناوری بنگاه های کوچک و متوسط و استارت آپ ها اظهار کرد: البرز طی دو روز در تاریخ های ۱۸و ۱۹آذر ماه امسال شاهد برگزاری این دو رویداد است که به میزبانی شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز در محل دانشگاه آزاد کرج برگزار خواهد شد تا اساتید و دانشجویان نیز با این رویدادها آشنا شوند.

وی با بیان اینکه هدف مهم در تحریم های ظالمانه اعمال شده علیه کشورمان بحث تبادل فناوری و یا جلوگیری از انتقال تکنولوژی به ایران است، ادامه داد: در روز نخست رویداد که درخصوص بحث تبادل فناوری است در یک طرفه میز‌ مذاکره، ۷۰واحد فناور حضور دارند و در طرف دیگر ۱۶۲پروپوزال از کل کشور ارائه می شود که در حقیقت نیازهای احصاء شده بخش صنعت است و قرار است توسط واحدهای فناور حل شود.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان البرز بیان کرد: در رویداد ملی مذکور، واحدهای فناور متشکل از دانشگاه ها، مراکز رشد و‌یا شتاب دهنده هایی هستند که توانایی حل نیازهای واحدهای صنعتی را دارند و پس از طرح مشکلات برای حل آن اعلام آمادگی می کنند، از ۱۶۲پروپوزالی که آماده سازی شده بالغ بر ۱۵مورد مربوط به البرز است.

وی با اشاره به حضور چند کارشناس خبره از کشورهای  ترکیه و کره جنوبی در این رویداد مهم که بحث تبادل فناوری و تکنولوژی در آن مطرح است، گفت: حضور کشور کره جنوبی در این رویداد از بابت بهره وری از تکنولوژی ها و فناوری های آن کشور است و از طرفی می خواهیم موضوع خواهر خواندگی را با برخی شهرک های صنعتی این کشور مطرح کنیم، در خصوص حضور کارشناسانی از ترکیه نیز موضوع تبادل فناوری و کالایی با آن کشور مطرح است.

فرشی با اشاره به اینکه در روزهای ۱۸و ۱۹آذرماه سال جاری برگزاری یک رویداد ملی استارت آپی را نیز در البرز داریم که طی آن ۱۵ایده برتر استارت آپی وارد مذاکره با سرمایه گذاران تخصصی و یا دارندگان واحدهای صنعتی می شوند که برای بخش آرندی و تولیدی خود نیاز به استفاده از دانش این ایده های برتر دارند.

وی بیان کرد: این ۱۵ایده برتر استارت آپی برگزیدگان نهایی رویداد استارت آپی کشور در سال گذشته هستند که در آن‌ بیش از هزار ایده مطرح شد و مرحله دوم آن که مشتمل بر ۱۰۶ایده برتر برگزیده کشوری بود توسط البرز اجرایی و در نهایت ان ۱۵ایده انتخاب شدند.

این مسئول در بخش دیگری در خصوص یکی از برنامه های ویژه شرکت شهرک های صنعتی برای افزایش ظرفیت تولید در واحدهای صنعتی گفت: در این راستا در استان البرز تا پایان سال جاری بالغ بر ۹۰واحد صنعتی که با ظرفیت زیر ۵۰درصد ظرفیت کار می کردند را کمک می کنیم تا ظرفیت تولید آنها افزایش یابد، در این رابطه تاکنون برای بیش از ۴۵واحد صنعتی این کار انجام شده و نسبت به ابتدای سال جاری حداقل ۲۵درصد به ظرفیت اقتصادی این واحدها افزوده شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز بیان کرد: تا پایان سال جاری باید ۹۹واحد صنعتی غیر فعال استان البرز، مجدد به چرخه تولید باز گردند که از ابتدای سال جاری تاکنون این اقدامات در مورد ۵۷واحد صنعتی عملیاتی شده و باقی آنها نیز تا آخر امسال به نتیجه می رسد، بطور میانگین اشتغالی که به واسطه فعالیت هر واحد ایجاد خواهد شد حدود ۱۵نفر است.

وی اشاره کرد: بحث راه اندازی شهرک فناوری، شهرک استارت آپی و یا کارخانه نوآوری در البرز نیز مورد رسیدگی قرار داده شده است که در خصوص شهرک فناوری که بودجه ملی برای آن منظور شده و امیدواریم قضیه اختصاص زمین آن نیز حل شود.

فرشی بیان کرد: یک شهرک استارت آپی نیز قرار است در باغ عقیق کرج ایجاد شود و در این مورد مذاکرات لازم را با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز داشته ایم، برای راه اندازی کارخانه نوآوری نیز محل کارخانه جهان چیت روبروی ساختمان شورای شهر کرج را مدنظر داشته ایم که هنوز موفق به دریافت آن محل نشده ایم

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار