کد خبر: 980090
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
وعده‌های خارج از اختیارات و سیاه‌نمایی از مصادیق تخلف انتخاباتی است
فرماندار شهرستان سراب با اشاره به ضرورت رعایت قانون در همه مراحل انتخابات گفت: مسئولان برگزاری انتخابات و دستگاه‌های اجرائی باید در زمینه رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات اهتمام ویژه داشته باشند.

 ایرج ثقفی  در نشست مشترک اعضای هئیت‌های اجرایی؛ نظارت و پیشگیری از جرائم انتخاباتی و اعضای شورای اداری شهرستان سراب اظهار داشت: ملاک ما در انتخابات قانون انتخابات بوده و مهم‌ترین سند بالا دستی در برگزاری انتخابات است.

وی با اشاره به ضرورت رعایت قانون در همه مراحل انتخابات تصریح  کرد: مسئولان برگزاری انتخابات و دستگاه‌های اجرائی باید در زمینه رعایت اصل بی‌طرفی در انتخابات اهتمام ویژه داشته باشند.

ثقفی به نامزدهای انتخاباتی توصیه کرد در اظهارات  خود دقت کنند و وعده‌های خود را با در نظر وظایف و اختیارات نمایندگی مجلس مطرح کنند.

رئیس شورای اداری شهرستان گفت: امکانات دولتی در اختیار برگزاری انتخابات خواهد بود و هیچ نامزدی حق استفاده از این امکانات را ندارد.

سیداحمد علیانسب دادستان عمومی و انقلاب سراب  نیز در این نشست گفت: انتخابات مظهر اقتدار نظام و انقلاب است و طبیعی است که دشمنان سعی در ایجاد اختلال و ضربه به آن باشند.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در انتخابات بیانگر وفاداری آنها به آرمان‌های والای انقلاب است ؛ یادآورشد: رقابت‌ها باید در شرایط برابر و عادلانه بوده و بستر مناسبی در اختیار همه نامزدها قرار گیرد و این مورد با عمل به قوانین انتخابات امکان‌پذیر است.

دادستان سراب دخالت مدیران و دستگاه‌های دولتی در انتخابات به نفع یا ضرر نامزد مجلس را موجب دلسردی مردم عنوان کرد و هشدار داد دستگاه قضایی هیچ اغماضی در مورد تخلفات و جرائم نخواهد داشت.

علیانسب تبلیغات انتخاباتی زودرس؛ هزینه‌های نامتعارف و نصب اقلام تبلیغاتی غیرقانونی؛وعده‌های خارج از اختیارات را از مصادیق تخلفات انتخاباتی عنوان کرد و گفت: احداث جاده و جابه‌جایی مدیران جز وطایف نمایندگی نیست.

دادستان سراب تخریب نامزدها را جرم عنوان کرد و تصریح کرد:سیاه نمایی در حوزه‌های امنیتی و اقتصادی و دامن زدن به مشکلات موجب دلسردی مردم و از مصادیق مهم جرایم انتخاباتی محسوب می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر