کد خبر: 980083
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱
یک شرکت داروسازی در تبریز برای نخستین بار در کشور موفق به بومی‌سازی و تولید داروی دامی وارداتی هیوسین ۲۰ میلی‌گرم در میلی‌لیتر موسوم به «هیوسین بوتیل بروماید» شد.

هیوسین  ۲۰ میلی گرم در میلی لیتر که در صنعت داروسازی با نام تجاری «هیوس اس جی» شناخته می شود، پیش از این به صورت قاچاق وارد کشور می شد.

باسمنجی، مدیرعامل شرکت داروسازی تولیدکننده «هیوس اس جی اس» در آیین آغاز تولید این داروی دامی گفت: با آغاز تولید این دارو ضمن اینکه می توانیم کل نیاز کشور را پوشش دهیم، در راستای سلامت و بهداشت دام نیز قدم بزرگی برداشته ایم. 

وی افزود: بیش از ۷۰ پروانه تولید محصولات دارویی انسانی و  ۱۲ پروانه تولید داروهای دامی را داریم.

وی ادامه داد: ما ۲۵ پروانه تولید داروی دامی دیگر نیز داریم که محصولات آن تا سال آینده وارد بازار می شوند.

امیرحسین بهداد، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز گفت: «هیوس اس جی» یکی از داروهای دامی پرمصرف در کشور است  و  ما علاوه بر قیمت با کمبود این دارو نیز مواجه بودیم.

وی افزود: بعضی اوقات که با کمبود این دارو در بازار مواجه بودیم، قیمت آن از ۳۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار تومان نیز می رسید، در حالی که با بومی سازی آن قیمت هر بسته آن ۱۵۰ هزار تومان خواهد بود.

داروی دامی «هیوسین جی اس» در درمان اسپاسم های گوارشی و ادراری دام ها کاربرد دارد و قیمت آن ۴۰ درصد کمتر از مشابه خارجی است.

با بومی سازی این دارو علاوه بر صرفه جویی ارزی سالانه صدها هزار دلاری، خیال دامداران کشورمان نیز از بابت سهولت در تامین آن راحت می شود. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر