کد خبر: 979864
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
فرصت‌طلبانی که نام هنر را به گند سیاست آلوده‌اند و مردم را فقط برای «هیپ‌هیپ هورا» می‌خواهند، حالا در یک رویداد کاملاً اتفاقی (!) یک روز پس از بیانیه منفعل سیاسی‌شان که هیچ نام و نشانی از بی‌تدبیری حمایت شده دیروزشان در آن نیست، با بخشش مالیاتی روبه رو شدند.
یگانه شریعت
سرویس جامعه جوان آنلاین: یک روز پس از بیانیه سیاسی چند سلبریتی میلیاردر درباره آشوب اخیر، معاون روحانی اعلام کرد مالیات «این قشر حساس» بخشوده می‌شود و بلکه باید به آن‌ها یارانه هم داده شود! این توالی زمانی تداعی علیت می‌کند.
هنرمندان سلبریتی با درآمد میلیاردی عموماً مردم را فقط در شأن «فالوور» یا «در صف گیشه سینما» می‌بینند و می‌پسندند. زندگی آن‌ها از مردم جداست و سبک زندگی‌شان هیچ نشانی از مردمی بودن و با مردم بودن در آن نیست، جز آن زمانی که می‌خواهند با دخالت در انتخابات، سرنوشت ملت را هم تعیین کنند! دو سال پیش همگی «حامی روحانی» شدند و حالا بدون اطلاع یا اشاره به روند آشوب و غائله بنزینی و بی‌آنکه حمایتی را که از روحانی کردند، به یاد بیاورند، بیانیه می‌دهند. هر یکی‌شان در گوشه‌ای از این دنیاست و در میان مردم دیگر کشورها. فرزندان‌شان را در ایران به دنیا نمی‌آورند. خاک ایران را برای زیستن مناسب نمی‌بینند و پولی را که از جیب مردم به جیب می‌زنند، در هتل‌های اروپا و کانادا عیش می‌گذرانند، اما بیانیه دادن چه؟ باکی نیست، هرچه خواستی سیاهه می‌کنند.
فرصت‌طلبانی که نام هنر را به گند سیاست آلوده‌اند و مردم را فقط برای «هیپ‌هیپ هورا» می‌خواهند، حالا در یک رویداد کاملاً اتفاقی (!) یک روز پس از بیانیه منفعل سیاسی‌شان که هیچ نام و نشانی از بی‌تدبیری حمایت شده دیروزشان در آن نیست، با بخشش مالیاتی روبه رو شدند تا در روزی که مردم باید پول بیشتری برای بنزین بدهند، آن‌ها با بخشودگی مالیاتی پول بیشتری برای خروج از کشور فراهم کنند!

هنوز عکس‌ها و فیلم‌های گردهمایی‌های سال‌های ۹۲ و ۹۶ با نقش‌آفرینی سلبریتی‌ها در اذهان عمومی مردم زنده است، حتی اگر از صفحات اجتماعی خودشان پاک شده باشد! بازیگرانی که با دستبند‌های سبز و بنفش در نقش انتخاباتی‌شان خوش درخشیدند و توانستند بخشی از طرفداران خود را پای صندوق‌های رأی بکشند. دستمزدشان را هم گرفتند از دیدار‌های خصوصی، عمومی، جشن‌ها و مراسم‌ها گرفته تا معافیت مالیاتی دستمزد‌های میلیاردی‌شان. حالا میدان بازی عوض شده و سلبریتی‌هایی که یک روز در قامت مبلغ انتخاباتی ظاهر می‌شوند و روز دیگر خدمتگزار شبکه سعودی – انگلیسی ایران اینترنشنال می‌شوند، یک روز میلیارد‌ها تومان کمک‌های مردمی را به نام زلزله‌زدگان به حساب شخصی‌شان واریز می‌کنند و روز دیگر حامی فتنه‌گران و آشوبگران می‌شوند، این بار هم با فرار رو به جلو موضعی طلبکارانه اتخاذ کرده‌اند و در بیانیه‌ای با حمایت از آشوبگرانی که اعتراضات مردمی به گرانی بنزین را به انحراف کشیدند، پویش «تسلیت به ایران»‌ را راه انداخته‌اند؛ اقدامات اخیر این سلبریتی‌ها آنچنان شرم‌آور است که واکنش برخی از چهره‌های هنری همچون یغما گلرویی را هم در پی داشته است. این شاعر اصلاح‌طلب در صفحه اجتماعی خود با تأکید بر اینکه بیانیه سلبریتی‌ها را امضا نمی‌کند، نوشته است: «هنرمندان عزیز! نمی‌توانید گندی که زدید را بپوشانید.»

پدیده سلبریتی‌ها در کشورمان با همه جای دنیا فرق دارد. هر چند در تمام دنیا هنرمندان، ورزشکاران و چهره‌های مشهور به عنوان گروه‌های مرجع اجتماعی شناخته می‌شوند، اما شاید در هیچ جای دنیا به اندازه ایران سلبریتی‌ها این‌قدر منفعت‌طلب نبوده و تا این اندازه با مردم فاصله نداشته باشند. این پدیده هنگامی حادتر شد که پای سلبریتی‌ها به دنیای سیاست و رقابت‌های تبلیغاتی کاندیدا‌ها هم باز شد و اتفاقاً دولت یازدهم نخستین دولتی است که تا این اندازه بازیگران را در بازی‌های انتخاباتی‌اش به کار گرفت و برایشان نقش نوشت! حالا هم با تمام سختی‌ها و تنگنا‌های بودجه درآمد میلیاردی هنرمندان از مالیات معاف است و محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، در اظهاراتی با حذف معافیت مالیاتی هنرمندان و سلبریتی‌ها مخالفت کرده و آن را موضع دولت می‌داند که یکی از سرفصل‌های مهم اصلاح ساختار بودجه، اصلاح معافیت‌ها و توسعه پایه‌های مالیاتی است، اما سلبریتی‌ها ثابت کرده‌اند پای منافع که به میان بیاید دوست و دشمن نمی‌شناسند و تا زمانی تبلیغ و تعریف می‌کنند و لبخند می‌زنند که برایشان عایدی در میان باشد و با پایان قراردادشان با یکی به سراغ قرارداد‌های جدید می‌روند و ممکن است نقش تازه‌شان ۱۸۰ درجه با نقش‌های پیشین متفاوت باشد.

مدافعان دیروز و منتقدان امروز

ژست‌های انتقادی انگار بیشتر جواب می‌دهد و چهره‌هایی که در کسوت یک منتقد ظاهر می‌شوند، می‌توانند اشتباهات و حتی خیانت‌های پیشین خود را پشت این ظاهر انتقادی پنهان کنند و با فرار رو به جلو، اتفاقات پشت سر را پاک کنند. کاری که سلبریتی‌ها به دنبال حوادث اخیر و در پی به اغتشاش کشیده شدن اعتراضات بنزینی مردم انجام دادند و با نوشتن بیانیه و جمع‌کردن امضا به گونه‌ای در قامت یک منتقد بلند شدند که انگار نه انگار این‌ها اصلی‌ترین بازیگران انتخابات‌های اخیر بودند و اگرچه شعار «تا ۱۴۰۰» را می‌دادند، اما حالا در نیمه راه به گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار نه انگار اینان همان بنفش پوشان دیروزی هستند.

سیاست منفعت طلبانه سلبریتی‌ها

رفتار مذبذبانه این سلبیریتی‌ها حتی صدای برخی از هنرمندان را هم در آورده است. یغما گلرویی شاعر و نویسنده اصلاح‌طلب کشورمان با تأکید بر اینکه حاضر نیست پای بیاینه آبان ماه سلبریتی‌ها را امضا کند در صفحه اجتماعی خود می‌نویسد: «فتار سیاسی اغلب اهل فرهنگ و هنر این سرزمین از سر منفعت‌طلبی است و اکثریت در جوامعی مثل جامعه ما اشتباه می‌کند، یا بهتر است بنویسم ساده به اشتباه می‌افتد.»

وی با اشاره به تغییر رنگ برخی از این سلبریتی‌ها بیانیه آبان ماه و پویش تسلیت ایران را این‌گونه توصیف می‌کند: «از نیمه راه برنگشتگان راه غلط که بسیاری هوادارانشان را پای صندوق رأی بردند و حالا زیر فشار مخاطب می‌کوشند با انتشار هماهنگ یک متن شعاری فاقد مخاطب که پیدا نیست به چه کسی و با توقع چه پاسخی نوشته شده گند آن را بپوشانند و بعید نیست مدتی بعد مثل پست‌های انتخابات دلیتش کنند و یک اسکرین‌شات از اقدام متهورانه اجتماعی‌شان برای خود نگه دارند غافل از اینکه روزگار اسکرین‌شات‌های خودش را می‌گیرد و عام اگر فراموشکار و دنباله‌رو باشد، باز عده‌ای از خاطر نمی‌برند.»

از نگاه گلرویی سکوت روحانی‌پرستان در برابر اینکه آقای رئیس‌جمهور می‌گوید تا صبح روز گران شدن بنزین از گرانی آن بی‌خبر بوده به این دلیل است که نمی‌دانند پست‌های انتخاباتی قبلی خود را چگونه توجیه کنند.

وی تأکید می‌کند: «راقم این سطور موافق آتش زدن بانک‌ها و تخریب اموال عمومی نیست و باور دارد نوجوانان بی‌گناهانی در این اتفاقات جان خود را از دست داده‌اند که نه قصد و نه توان اعمال خشونت‌آمیز را داشته‌اند. گوش کسی هم بدهکار این «به کدامین گناه‌ها» نیست.»

ایران من به خاطر بودن این سلبریتی‌ها تسلیت!

ایران شرمگین و سیاه‌پوش است، اما نه به واسطه شرارت و اغتشاش گروهی اغتشاشگر یا حتی فشار‌های اقتصادی ناشی از بی‌تدبیری‌هایی که مردم را ناامید کرده، کشورمان بابت افرادی شرمگین و سیاه‌پوش است که نام خود را هنرمند گذاشته‌اند، اما انتهای هنرشان وطن فروشی است؛ از سلبریتی‌ای که برای یک مشت دلار خادم شبکه خائن به کشورش می‌شود تا سلبریتی‌ای که بازیگر سناریو‌های انتخاباتی می‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
وقتی هومن سیدی جایزه‌ جشنواره فیلم فجر را روی سنِ جشنواره به حسن روحانی تقدیم کرد، وقتی می‌گفت: تقدیم به بزرگ‌مردی که با آمدنش لبخند را برگردانده ولی افسوس تصمیم شتابزده بنزینی دولت در سال ۱۳۹۸ که مردم را عصبانی کرد. دست از چابلوسی بردار.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
3
زمانی بود که می گفتند " هرکس از خانه قهر می کند " بیرون می زند " می خواهد خواننده و یابازیگر شود .اکنون هرکس فکر می کند نان و اب چربی دار وکرسی های پرش برای پست های بالا تر می خواهد " نماینده به اصطلاح مردم شود .اما در کجای دنیا " اینهمه بازیگر در مسیر تبلیغات ریاست جمهوری شان
قرارمی گیرند "
ناشناس
|
France
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
مگر برای مالیات قانون وجود ندارد ؟ رئیس هر صندوق مالی میتواند به میل خود تصمیم بگیرد ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
سلام:چه تبعیض نابجا و نابخردانه ای !سلبریتی ها خون رنگین تری از کارمندان واقشار ضعیف جامعه دارند که معاف از مالیات هستند ننگ و شرم باد بر تصویب کنندگان این قانون تبعیض آمیز در مجلس
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
باز نزديك انتخابات شده و ......
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
وقتی اجازه داده میشود یک بازیگر در هر اموری بخوهد حرف بزند و خودش هم عامل به حرفش هم نباشدو جهت تشویقشان از مالیات هم معاف میشوندهمین میشود در عوض هزینه پزشکی جانبازان را در ادارات قطع میکنند!!
زارع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
0
0
درحال حاضر درکشور ما ایران عزیزکه شهدای گرانقدر زیادی تاکنون جهت ایجاد عدالت خون خود را نثار کرده اند در خصوص افزایش حقوق کارکنان وبازنشستگان همان وقت که مجلس این قانون 400هزار تومان وتا 10درصد افزایش را تصویب کرد همین آقای نوبخت اعلام کرد که ما این را قبول نداریم وراه خودمان را میرویم فردای آنروز که لاریجانی رییس مجلس گفت هرکه این حرف را زده حرف اشتباهی زده همین آقای نوبخت اعلام کرد که تابع قانونیم وچه .. اما زمان اجرا همان حرفی که روز اول زده بود را اجرا کرد .که ثابت کند فعلا اودر راس امور است!!!!
هیچکس جلودار او نیست ؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
0
آب که سربالا بره ....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار