کد خبر: 979661
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
 مدیرعامل شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اجرای پروژه راسته کتاب گفت: این پروژه با هدف شناسایی و حذف موانع اصلی کالبدی در محدوده خیابان‌های انقلاب، حافظ و کریمخان اجرا می‌شود.
سرويس فرهنگ و هنر جوان آنلاين: علیرضا آقایی روز شنبه اظهارداشت: پروژه راسته کتاب در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است و به محض انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی، شناسایی موانع اصلی کالبدی در راسته‌های کتابفروشی که مانع فعالیت آن‌ها می‌شود، اقدام به حذف موانع در راستای جذب مخاطب و رونق کتابفروشی‌ها را از اهداف اجرای این پروژه عنوان کرد.

آقایی با اشاره به تعریف پروژه راسته کتاب در قالب پیاده‌راه‌های فرهنگی افزود: پیاده‌راه‌های فرهنگی ضمن کمک به سرزندگی شهر، ارتقای کیفیت محیطی، افرایش ایمنی و امنیت را به همراه خواهد داشت و علاوه بر این با ایجاد فضا‌های جمعی در محدود راسته‌های کتاب به عنوان پلاک‌های فرهنگی بستری را برای تعاملات اجتماعی فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران بیان کرد: عملیات اجرایی فاز اول راسته کتاب شامل خیابان‌های فخر رازی، ۱۶ آذر، خیابان قدس است و فاز دوم پروژه تا چهارراه کالج ادامه پیدا می‌کند، همچنین فاز سوم پروژه راسته کتاب شامل خیابان کریمخان، از میدان هفت تیر تا خیابان حافظ است.

وی، مرمت و باززنده‌سازی خانه مهدی اخوان ثالث شاعر و موسیقی‌پژوه را از دیگر پروژه‌های شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد و افزود: این خانه پیش‌تر به تملک درآمده بود و مطالعات مرمت آن به پایان رسیده و شهریور امسال همزمان با سالگرد درگذشت این شاعر، عملیات اجرایی پروژه آغاز شد.

آقایی با اشاره به پایان عملیات اجرایی و مرمت خانه موزه اخوان ثالث تا اواخر آذرماه گفت: یکی از سیاست‌های ما در خانه‌موزه‌ها مرمت کامل، رعایت تمام اصول مرمتی و احیای عین به عین فضایی است که در گذشته بوده است.

مدیرعامل شرکت توسعه فضا‌های فرهنگی شهرداری تهران افزود: پس از پایان مرمت این خانه، موزه‌آرایی انجام خواهد شد و در نهایت اسفند امسال خانه موزه اخوان ثالث همزمان با تولد این شاعر افتتاح می‌شود.

منزل مهدی اخوان ثالث شاعر و موسیقی‌پژوه در خیابان دکتر فاطمی واقع شده است، این اثر اول مهر ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۱۰۴۰۴ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آقایی، مطالعه، طراحی و اجرای راسته صنایع دستی در خیابان نجات‌اللهی و پهنه فرهنگی رودکی در محدوده خیابان‌های انقلاب، حافظ، نوفل لوشاتو و ولیعصر (عج) و احداث تصفیه‌خانه باغ کتاب را از دیگر پروژه‌های این شرکت برشمرد.

منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار