کد خبر: 979022
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸
بازگشت مورینیو به لیگ قهرمانان اروپا
کهکشانی‌ها در برنابئو به قصد گرفتن انتقام به استقبال پاری‌سن‌ژرمن می‌روند. هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا امشب شروع می‌شود و در حساس‌ترین دیدار‌ها رئال‌مادرید با پاری‌سن‌ژرمن و یوونتوس هم با اتلتیکومادرید مصاف می‌دهند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: شرایط در گروه اول رقابت‌ها به سود بهترین تیم فرانسه است؛ پاریسی‌ها هر چهار بازی قبلی خود را با پیروزی به پایان رساندند و حالا با ۱۲ امتیاز صدرنشین گروه هستند، اما سایه صدرنشین روی سر مادریدی‌ها حسابی سنگینی می‌کند و برای زیدان سخت است که این شرایط را تحمل کند. قو‌های سفید روز‌های خوبی را پشت سر می‌گذارند؛ در شش بازی آخر رئال پنج برد به دست آورده و تنها یک‌بار مقابل بتیس متوقف شده است. به همین خاطر است که این تیم امتیازات از دست رفته در لالیگا را جبران کرده و سایه به سایه در تعقیب بارسلوناست. در لیگ قهرمانان، اما کهکشانی‌ها هنوز تاوان تحقیر مقابل پاری‌سن‌ژرمن را پس می‌دهند؛ در بازی رفت رئال در پاریس با سه گل مغلوب تیم توماس توخل شد و در بازی دوم هم با یک تساوی ناامید‌کننده مقابل کلوب بروژ دو امتیاز مهم دیگر را از دست داد. رئال‌مادرید با هفت امتیازی که اندوخته در رده دوم قرار گرفته و هنوز صعودش به مرحله حذفی قطعی نشده است. علاوه بر این شکست در پاریس هنوز از خاطر هواداران کهکشانی نرفته و آن‌ها انتظار دارند امشب در برنابئو شاگردان زیدان انتقام سختی از پاریسی‌ها بگیرند.

در سوی دیگر پاریسی‌ها که در لوشامپیونه رقیب ندارند با برخی مشکلات حاشیه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند؛ بازگشت دوباره نیمار به میدان دردسر بزرگی برای پاری‌سن‌ژرمن محسوب می‌شود. این بازیکن که جمعه شب پس از دو ماه به میدان رفته بود پس از تعویض با امباپه برای نشان دادن ناراحتی‌اش از این تصمیم سرمربی به رختکن رفت تا دوباره در صدر اخبار فوتبال فرانسه قرار گیرد. هرچند که سرمربی تیم این مسئله را قابل حل خوانده، اما سؤال بزرگ این است که در برنابئو توخل حاضر می‌شود دوباره به نیمار میدان بدهد یا نه. کنترل ستاره‌های تیم اصلی‌ترین چالشی است که پاری‌سن‌ژرمن با آن مواجه است. دیگر بازی گروه A را هم گالاتاسرای و کلوب بروژ برگزار می‌کنند.

نبرد دو مدعی ایتالیایی و اسپانیایی حساسیت‌ها را در فوتبال اروپا به اوج می‌رساند. یوونتوس در خانه از اتلتیکومادریدی پذیرایی می‌کند که برای به دست آوردن صدر جدول دست از تلاش برنمی‌دارد. بانوی پیر از ابتدای فصل هیچ شکستی را متحمل نشده و کماکان یکه‌تاز سری آست. مائوریتسیو ساری امیدوار است که این روند همچنان ادامه داشته باشد. رونالدو با پنج گل زده بهترین گلزن یووه است و دیبالا و پیانیچ هم امید‌های بعدی تیم برای گلزنی به شمار می‌روند. با این حال ناراحتی رونالدو از تعویض و غیبت او در آخرین بازی یوونتوس حرف‌وحدیث‌هایی را به وجود آورده است. البته پاراتیچی، مدیر ورزشی باشگاه هرگونه اختلاف کریس با کادر فنی را تکذیب کرده و اوضاع را آرام خوانده است. در خبر‌ها آمده بود که مصدومیت جزئی مهاجم پرتغالی کاملاً برطرف شده و او قطعاً به بازی با اتلتیکو می‌رسد.

در آن سو راه‌راه‌پوشان مادریدی اوضاع خوبی ندارند؛ اتلتیکو علاوه بر اینکه فعلاً تیم چهارم لالیگاست از پنج بازی آخرش نیز سه تساوی، یک شکست و تنها یک برد کسب کرده است. سیمئونه در اظهارنظر‌های اخیرش سعی کرده اوضاع را مطلوب جلوه دهد، با این حال هنوز صعود اتلتیکو به مرحله بعد لیگ قهرمانان قطعی نشده است. ضمن اینکه بازی با یووه در تورین برای هر تیمی سخت است. دیگر بازی گروه را لوکوموتیو مسکو و بایرلورکوزن برگزار می‌کنند.

با بازگشت دوباره آقای خاص بازی‌های گروه B نیز با حساسیت بیشتری پیگیری می‌شوند. باشگاه تاتنهام به دلیل نتایج ضعیف پوچتینو را از کار برکنار و بلافاصله خوزه مورینیو را جایگزین او کرد. قطعاً حضور مورینیو روی نیمکت اسپرز‌ها هواداران این تیم را برای تکرار موفقیت‌های فصل گذشته امیدوار می‌کند. تاتنهام که فصل پیش یک پای فینال اروپا بود با هفت امتیاز رده دوم را در اختیار دارد و امشب با حضور آقای خاص به جنگ المپیاکوس می‌رود. دیدار رفت دو تیم با تساوی ۲-۲ به پایان رسید. بایرن‌مونیخ صدرنشین گروه نیز در بلگراد به مصاف ستاره سرخ می‌رود.
در گروه C، منچسترسیتی بعد از غلبه بر چلسی در لیگ برتر حالا باید با شاختار دونتسک بجنگد و آتالانتا و دیناموزاگرب نیز مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار