کد خبر: 978834
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
سکوت چند روزه برخی اکانت‌های رسمی آشوبگر در توئیتر این شائبه را به وجود آورده که این حساب‌ها از داخل ایران به‌روز می‌شوند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: بعد از اینکه هفته گذشته خبر اصلاح قیمت بزنین منتشر شد، در برخی از نقاط کشور مردم نسبت به این موضوع اعتراض‌هایی داشتند و تجمع‌هایی هم صورت گرفت، اما این اعتراض‌ها با مداخله اغتشاشگران به آشوب کشیده شد و برای برقراری امنیت دسترسی به اینترنت جهانی در کشور قطع شد.

این خاموشی اینترنت باعث شده بود بیش از ۹۵ درصد مردم کشور دسترسی به اینترنت بین‌المللی نداشته باشند و خیلی‌ها فعالیتی در شبکه‌های اجتماعی مانند توئیتر و اینستاگرام نداشتند.

در این میان برخی حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی حضور داشتند که طی چند سال گذشته علیه ایران به شکل گسترده فعالیت می‌کردند و به انتشار اخبار و تحلیل‌هایی منفی درباره ایران می‌پرداختند، آن‌ها اخبار جعلی و بدون منبع زیادی که اتفاقا در جهت بر هم زدن امنیت داخلی بود را به عنوان خبر رسمی منتشر می‌کردند.
 
اکانت اسرائیلی از ایران به‌روز می‌شود؟
 
اکانت اسرائیلی از ایران به‌روز می‌شود؟
اما با بررسی چند حساب با همین مشخصه می‌بینیم که آن‌ها طی روز‌های قطعی اینترنت فعال نبودند یا خیلی کم فعالیت می‌کردند که این نشان از دسترسی نداشتن صاحبان حساب‌ها به اینترنت دارد. از آن‌جایی که اساسا این حساب‌ها به این دلیل راه افتاده‌اند که بتوانند در زمان‌های آشوب به اغتشاشات کمک کنند، این به روز نشدن و فعال نبودن آن‌ها عجیب به نظر می‌رسید.

برخی از این حساب‌های کاربری اتفاقا عنوان رسمی را هم یدک می‌کشند! از جمله حساب کاربری «اسرائیل به فارسی» که طی یک هفته و روز‌های آشوب در ایران فعال نبوده است، این صفحه که با عنوان «صفحه رسمی وزارت امور خارجه اسرائیل» فعالیت می‌کند، با توجه به کم‌کار شدن این شائبه را به وجود می‌آورد که آیا هم ادمین‌ها و هم سازمانی که آن را مدیریت می‌کند، احتمالا دارد در ایران باشند؟

البته اگر مخصوصا در شبکه اجتماعی توئیتر بگردید، از این دست اکانت‌های آشوبگر که معمولا متن‌ها و موضع‌های یکسانی دارند را پیدا می‌کنید که همه آن‌ها این چند روز در سکوت بودند.
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حسین - ن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
3
0
همین ها هستند که پشتوانه اغتشاشگران هستند انتظار می رود پلیس فتا این لانه‌های فساد را هرچه سریعتر ویران کند و دادگاه ها هم عوامل آن را به اعدام محکوم کنند عامل اصلی شهادت جوان بسیج و سپاه همین افراد هستند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار