کد خبر: 978659
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۰
رئیس پلیس فتا پایتخت اعلام کرد که قطعی اینترنت و عدم دسترسی مجرمان فضای مجازی، آمار جرائم فضای مجازی را به شدت کاهش داد.
سرویس حوادث جوان آنلاین: سرهنگ تورج کاظمی توضیح داد: جرائم فضای مجازی با توجه به سهل‌انگاری کاربران به وقوع می‌پیوندد؛ چراکه کاربران اطلاعات حساب بانکی خود را با سهل‌انگاری در اختیار کلاهبرداران قرار داده و بعد از لو رفتن حساب بانکی و رمز اینترنتی، کلاهبرداران به مقصد خود رسیده و حساب‌های بانکی‌شان را خالی می‌کنند. وی ادامه داد: کاهش جرائم فضای مجازی به خصوص در حوزه جرائم مالی در یک هفته اخیر که با قطعی اینترنت مواجه بودیم بسیار کاهش یافته است که این امر نشان می‌دهد، اگر کاربران دقت لازم را در کار با فضای مجازی لحاظ کرده و اطلاعات حساب بانکی خود را حفظ کنند فیشینگ‌کاران دست‌شان کوتاه شده و نمی‌توانند سرقت مجازی داشته باشند.

وی افزود: با اتصال اینترنت، باز هم توصیه پلیس فتا به شهروندان این است که فریب سوءاستفاده‌گران و کلاهبرداران فضای مجازی را نخورده و از ورود به لینک‌ها و صفحاتی که ناشناس بوده و آن‌ها را به درگاه بانکی هدایت می‌کنند پرهیز کنند؛ چراکه کلاهبرداران با ایجاد درگاه‌های جعلی به بهانه‌های ثبت‌نام در طرح‌های مختلف اطلاعات حساب افراد را سرقت کرده و در فرصت مناسب حساب بانکی‌شان را خالی می‌کنند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۰۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
0
1
ماشالله ؛ گرونیا هم باعث کاهش آمار طلاق و مرگ و میر نوزادان شده
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار