کد خبر: 978329
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
تبریز در حوادث اخیر شأن و شخصت دینی‌اش را نشان داد
فرمانده سپاه عاشورا گفت: آذربایجان‌شرقی و تبریز حقیقتا در حوادث اخیر شان و شخصیت دینی خود را نشان داد.
سردار عابدین خرّم  به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم استان آذربایجان‌شرقی و تبریز حقیقتا در حوادث اخیر شان و شخصیت دینی و ملی خود را به عینه نشان داد و عملا هیچگونه ورود متراکم مردمی حتی در حد اعتراض بروز نداد و  این نشان از بصیرت و آگاهی مردم است.

وی ادامه داد: در چند نقطه شهر جمعیتی حداکثر ۲۰۰ نفر و حداقل ۱۵ نفر شاهد بودیم  عمدتا  در کنار و حاشیه شهر اتفاق افتاد و به آشوبگری پرداختند، نیروی انتظامی با همراهی مردم و بسیج مردمی، به سرعت بر اوضاع مسلط و این افراد را جمع کردند تا از تخریب و از بین بردن اموال و املاک و مراکز خدماتی خودداری شود.

دستگیری ۳۰ نفر از اشرار در تبریز توسط بسیج

وی افزود:سه  پمپ بنزین، و یک اتوبوس و دو خودرو، و برخی خودرو‌ها و مغازه‌های مردم خیلی اندک حوادث اخیر در تبریز بود و حقیقتا در تبریز موضوعی که قابل بیان باشد وجود ندارد.

سردار خرم ادامه داد:، اما آن‌هایی که  با نیروی انتظامی و بسیج به صورت رودرو در حین برخورد و زد و خورد دستگیر شدند حدود ۳۰ نفر هستند و عوامل دیگر که شناسایی شدند و از طریق سیستم‌های اطلاعاتی در حال پیگیری هستند با همکاری مسئولان قضایی دعوت خواهند شد و باید پاسخ بدهند که هدف و انگیزه آنان در لیدر بودن این جریانات چه بوده است، این امر از دیروز آغاز شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اگر جرائم و تخلفاتی از سوی این افراد انجام گرفته باشد بعد از رسیدگی قضایی به اطلاع مردم خواهد رسید.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه در بین دستگیرشدگان در تبریز از کشور‌های منطقه وجود ندارد، افزود: در بین دستگیرشدگان از مذاهب دیگر وجود دارد.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به اینکه اشرار در تبریز از سلاح سرد استفاده می‌کردند عنوان داشت: هیچگونه سلاح گرم از طرف اشرار مورد استفاده قرار نگرفت، ولی قرار بود از سلاح‌های ساچمه‌ای استفاده که جلوی آن گرفته و دستگیر شدند، ولی آلات، امکانات و اقدام‌های اشرار در صحنه از خودشان نشان دادند معلوم شد این افراد آموزش دیده از طریق فضای مجازی بودند بعضا مقابله با ماموران نیروی انتظامی و بسیج، سیم انداختن جلوی ماشین‌ها و راه‌بندان تصنعی از طریق بریدن چراغ‌های راهنمایی و نرده‌ها  بودند.

وی در رابطه با مصدومان حوادث اخیر نیز اظهار داشت: آنقدر ملاحظه شد که حدود ۱۵ نفر از نیرو‌های بسیج و نیروی انتظامی مصدوم شدند و این نشان از منش مردمداری است، ما هیچگاه  متناسب با خشونت اشرار عمل نکرده و سعی کردیم با سعه صدر با آن‌ها برخورد شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر