کد خبر: 978204
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
در دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهور عنوان شد
سرويس سياسی جوان آنلاين: رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت گسترش روابط دوجانبه ایران و پاکستان، تصریح کرد: روابط صمیمانه و علاقه‌مندی دو ملت مسلمان ایران و پاکستان به یکدیگر سرمایه ارزشمندی است که می‌توان از آن برای تحکیم هر چه بیشتر روابط و مناسبات دو کشور در عرصه‌های مختلف استفاده کرد.

حسن روحانی روز گذشته در دیدار ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان، اهمیت تقویت روزافزون روابط اقتصادی دو کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: روابط تهران – اسلام آباد، در زمینه اقتصادی باید به بالاتر از سطح فعلی برسد و نباید دو طرف به این میزان از روابط اقتصادی و تجاری رضایت بدهند و باید با تلاش مضاعف، ساز و کار‌های بهتری را برای توسعه تجارت و روابط اقتصادی و رسیدن به جایگاه مطلوب در این عرصه با رفع موانع موجود، فراهم کنند.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران خط لوله صلح را تا مرز پاکستان رسانده است و کاملاً آمادگی داریم در این زمینه همکاری‌های خود را به نتیجه برسانیم. همچنین آمادگی داریم تمهیداتی فراهم کنیم که شرکت‌ها و تجار دو کشور بتوانند روابط گسترده‌تری با یکدیگر داشته باشند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت توجه به امنیت مرز‌های دو کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: خوشبختانه شاهد تحولات مثبتی در این زمینه هستیم و اطمینان داریم با اراده‌ای که در دو طرف وجود دارد به راحتی می‌توانیم با معضل قاچاق و قاچاقچیان و ناامن کنندگان مرز‌های دو کشور مقابله کنیم. روحانی با اشاره به تحولات و مسائل مهم منطقه، تصریح کرد: معتقدیم در زمینه مسائل و روابط منطقه‌ای همه باید در راستای برقراری صلح، آرامش و ثبات با یکدیگر همکاری کنند.

روحانی همچنین با اشاره به وضعیت کشور افغانستان، گفت: در خصوص افغانستان همه می‌دانیم آنچه راهگشا خواهد بود مشارکت همه گروه‌ها و اقوام در سرنوشت افغانستان است و این مردم افغانستان هستند که می‌توانند در کشور خود بدون دخالت قدرت‌های خارجی تصمیم بگیرند. رئیس جمهور اضافه کرد: بدون تردید وجود پایگاه‌های نظامی و حضور نظامی امریکا بر مشکلات افغانستان افزوده است.

مرز‌های ایران و پاکستان باید مرز‌های صلح و برادری باشد
ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران و پاکستان دو کشور همسایه و دو ملت برادر و دوست هستند و باید اتحاد و برادری خود را به دنیا نشان دهند، اظهار داشت: هیچ کشوری نمی‌تواند روابط پاکستان و ایران را تحت‌الشعاع قرار دهد و امروزه شاهد جنگ میان برخی برادران مسلمان هستیم، بنابراین باید در جهت نزدیک شدن روابط کشور‌های دوست و برادر مسلمان به یکدیگر تلاش کنیم. فرمانده ارتش پاکستان خاطرنشان کرد: پاکستان از همه ظرفیت‌ها و روش‌های مختلف برای توسعه سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی استفاده خواهد کرد و آمادگی دارد همکاری‌های فعلی را به سطح بسیار بالاتری ارتقا دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار