کد خبر: 978197
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: رئیس کل بیمه مرکزی گفت: آن دسته از واحد‌های تجاری، اداری و مسکونی که تحت پوشش بیمه هستند، شناسایی شده و میزان خسارت وارده به آن‌ها در حال ارزیابی بوده و دستور رسیدگی سریع به وضعیت این واحد‌ها داده شده‌است.

به گزارش «جوان» غلامرضا سلیمانی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به خسارت وارده به بانک‌ها، فروشگاه‌ها و واحد‌های تجاری و مسکونی در اعتراض به گرانی بنزین در شهر‌های مختلف کشور اظهار داشت: دیروز به مسئولان مربوط در صنعت بیمه دستور دادم که اطلاعات را درباره تعداد خسارت وارده به بانک‌ها، مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، واحد‌های تجاری و مسکونی که بیمه بودند را سریعاً استخراج کرده و ارزیابی خسارت را محاسبه کنند. وی در خصوص خسارات وارده به شعب بانک‌ها در شهر‌های مختلف گفت: هم ساختمان بانک‌ها و هم پول‌های داخل دستگاه‌های خودپرداز تماماً بیمه بودند و دستور داده‌ایم که سریعاً ارزیابی خسارت و پرداخت آغاز شود.

رئیس کل بیمه مرکزی افزود: هنوز دقیقاً خسارت وارد شده به بانک‌ها و واحد‌هایی که بیمه بودند، ارزیابی نشده‌است؛ باید اطلاعات دقیق از بانک‌ها دریافت شود که چه مقدار پول در دستگاه‌های ام تی ام و داخل شعبه داشته‌اند. ضمن اینکه به برخی از بانک‌ها ۱۰ درصد و برخی دیگر صددرصد خسارت فیزیکی و مالی وارد شده است. سلیمانی درباره خسارت به خودرو‌هایی که در خیابان‌ها بوده‌اند نیز گفت: اگر این خودرو‌ها بیمه باشند و در بیمه‌نامه نیز قید شده باشد که در شرایط آشوب خسارت پرداخت می‌شود حتماً مشمول دریافت خسارت می‌شوند و شرکت‌های بیمه نیز در اسرع وقت خسارت را پرداخت خواهند کرد. وی گفت: تصمیم بر این بوده که شرکت‌های خودروسازی دیگر بیمه‌نامه را در کارگزاری‌های خود صادر نکنند و مردم شخصاً به شرکت‌های بیمه برای دریافت بیمه‌نامه مراجعه کنند، ولی هنوز این موضوع تعیین‌تکلیف نشده‌است. رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه اوراق بیمه‌ای که بناست به اوراق بهادار تبدیل شوند قابلیت خرید و فروش توسط شرکت‌های بیمه و مردم عادی را دارد، افزود: البته باید لایحه تبدیل اوراق بیمه‌ای به اوراق بهادار بورسی به مجلس ارسال و تصویب شود. بعد از تصویب مجلس اوراق بیمه‌ای به اوراق بهادار تبدیل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در واکنش به تصادفات ساختگی و صحنه‌سازی برای دریافت خسارت از شرکت بیمه گفت: در حال هماهنگی با نیروی انتظامی هستیم تا با افزایش دوربین‌های مدار بسته مانع از صحنه‌سازی و تصادفات ساختگی شویم. سلیمانی درباره تأثیر افزایش قیمت بنزین در صنعت بیمه گفت: افزایش قیمت سوخت در کوتاه‌مدت شاید اثری در بخش‌های اقتصادی داشته باشد، اما در صنعت بیمه هیچ تاثیری نخواهد داشت؛ چراکه حمل و نقل‌های بیمه‌ای عمدتاً از گازوئیل استفاده می‌کنند که گرانی اثری در این بخش ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار