کد خبر: 977818
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
درخواست مقام آمریکایی از کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس
آزاده سادات عطار
سرويس بين‌الملل جوان آنلاين:‌ همزمان با تکرار موضع ضد ایرانی وزیر امور خارجه آمریکا، رئیس ستاد نیروی هوایی این کشور از بیم پهپاد ایرانی از کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس خواست تا ضمن کنار گذاشتن اختلافات، علیه ایران متحد شوند.
«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در موضع‌گیری تکراری، ایران را بزرگترین کشور حامی تروریسم و عامل بی ثباتی در منطقه غرب آسیا خطاب کرد. وی با اشاره به گفتگو خود با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسونی خود گفت که بازخواست از ایران به دلیل رفتارهایش در منطقه یکی از محور‌های گفتگو با وزیر خارجه فرانسه بوده است.
این در حالی است که «دیوید گلدفین» رئیس ستاد نیروی هوایی آمریکا روز شنبه در جریان نشستی در دوبی، با اشاره به اختلاف اعراب خلیج فارس با قطر، مدعی شد باید تا دیر نشده برای حفظ جبهه متحد علیه ایران، کاری کرد.
گلدفین همچنین گفت که زمان آشتی و فراموشی دلخوری‌ها آنوقتی نیست که موشک یا پهپاد ایرانی در راه است، بلکه همین امروز باید آشتی کرد. وی افزود: «هیچ کشوری به تمام امکانات لازم برای دفاع دسترسی ندارد، ولی با اتحاد بایکدیگر میتوانیم به صورت جمعی دفاع کنیم.»
این موضع‌گیری در حالی صورت گرفت که آمریکا ایران را به دست داشتن دربرخی وقایع ازجمله حمله به بندرالفجیره وحمله پهپادی به آرامکو (شرکت نفت عربستان سعودی) متهم کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار