کد خبر: 977720
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۴
بیانیه آیت‌الله مکارم شیرازی درباره برخورد با مفسدان اقتصادی
آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای بر لزوم برخورد قاطعانه با مفسدان در هر رده و مقامی، تأکید کرد که نباید اصل مبارزه با فساد را به حاشیه برد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش خبرگزاری رسا، در بیانیه آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی آمده است: شک نیست که امروزه یکی از مشکلات مهم کشور فساد در دستگاه‌هاست و مبارزه با آن از اهم مسائل است. اخیراً در گفتگو‌های رئیس محترم جمهور و رئیس محترم قوه قضائیه برخورد‌هایی دیده می‌شود که ممکن است اصل مبارزه با فساد را به حاشیه براند. همه ما قبول داریم مبارزه با فساد مخصوصاً در دستگاه‌های حکومتی به ویژه فساد‌های کلان یک اصل مهم برای حل مشکلات اقتصادی است. حالا ممکن است در اطراف آن برخی حواشی پیدا شود که مطلوب نباشد. نباید بزرگ نمایی کرد و اصل موضوع را تحت‌الشعاع قرار داد.

امیرمؤمنان علی (ع) خلافت خود را با مبارزه با فساد در بیت المال مسلمین و دستگاه‌های حکومتی آغاز کرد و در آن کلام مشهورش که در خطبه ۱۵ نهج‌البلاغه آمده است، فرمود: تمام اموالی که به ناحق از بیت المال در زمان عثمان برداشته شده است به بیت المال بازمی‌گردانم هرچند مهریه زنان شده باشد (وَ اللَّهِ لَوْ وَجَدْتُهُ قَدْ تُزُوِّجَ بِهِ النِّسَاءُ وَ مُلِکَ بِهِ الْإِمَاءُ لَرَدَدْتُهُ فَإِنَّ فِی الْعَدْلِ سَعَه). ولی در کنار این، مسئله عقیل پیش آمد که حاشیه‌ای در این مسئله ساخت؛ در عین حال جریان عقیل مانع از مبارزة شدید با فساد در حکومت امیرمؤمنان علی (ع) نشد. امیدوارم برخورد‌های اخیر هیچ گونه تأثیری در اصل مبارزه با فساد نسبت به هر کس و هر مقام نداشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار