کد خبر: 977701
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳
سرويس اقتصادی جوان آنلاين: در حالی‌که بوئینگ مکس ۷۳۳ به زودی تأییدیه ارتقای نرم‌افزار خود را می‌گیرد، بسیاری از کارکنان پرواز خطوط هوایی امریکا هنوز هم از پرواز با این هواپیما می‌ترسند.
به گزارش راشاتودی، در حالی که بوئینگ مکس ۷۳۳ به زودی تأییدیه ارتقای نرم‌افزار خود را می‌گیرد، بسیاری از کارکنان پرواز خطوط هوایی امریکا هنوز هم از پرواز با این هواپیما می‌ترسند. این جت مسافربری پس از دو سقوط مرگبار و کشته شدن ۳۴۶ نفر، زمینگیر شد.
طبق گزارش اتحادیه مهمانداران حرفه‌ای هواپیما، آن‌ها می‌خواهند کاملاً از اتفاقی که افتاده آگاه باشند و بدانند، چرا این هواپیما حالا برای پرواز امن است. این اتحادیه اعلام کرد اطلاعات دریافت شده از بوئینگ، ناظران امریکا، خطوط هوایی امریکایی، خلبانان این ناوگان و دیگران را قبل از تصمیم‌گیری نهایی بررسی می‌کند.
رئیس این اتحادیه گفت: «بسیاری از کارکنان پرواز هر روز به من التماس می‌کنند تا آن‌ها را به این هواپیما بازنگردانم. ما می‌خواهیم بدانیم که این هواپیما بدون شک برای پرواز ایمن است.»
بوئینگ که سعی می‌کند به زمین‌گیر شدن جهانی جت مکس پایان دهد، اعلام کرد: وزارت هوانوردی فدرال امریکا به دنبال تأیید طراحی دوباره نرم‌افزار کنترل پرواز این هواپیما تا اواسط دسامبر است. این هواپیماسازی بعد می‌تواند تحویل جت‌های مکس را به خطوط هوایی سراسر دنیا آغاز کند.
خطوط هوایی امریکا هفته گذشته اعلام کرد که تا ماه مارس آینده هواپیما‌های بوئینگ مکس ۷۳۷ را خارج از برنامه‌اش قرار می‌دهد. این شرکت قبلاً گفته بود از ژانویه پرواز با این جت‌ها از سر گرفته می‌شود، ولی در این بین روزانه حدود ۱۴۰ پرواز را لغو کرد.
امریکا قصد دارد برای نشان دادن امنیت این هواپیما به مسافران آینده، قبل از بازگرداندن رسمی این هواپیما به آسمان، پرواز‌های نمایشی با مقامات اجرایی، کارکنان و خبرنگاران به راه بیندازد.
رئیس خطوط هوایی امریکا اعلام کرد: کارکنان هواپیمایی امریکا باید قبل از پرواز دوباره، خیالشان کاملاً از مکس راحت باشد. اتحادیه مهمانداران هواپیما در خطوط هوایی امریکا اعلام کرد خواستار یک اجماع جهانی در مورد امنیت این هواپیما قبل از آغاز کار اعضایش در جت‌های مکس است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار