کد خبر: 977649
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ۴۰ هزار دانشجوی خارجی در ۴۳ مرکز دانشگاهی در ۱۵ استان کشور مشغول به تحصیل هستند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: عبدالحمید علیزاده صبح امروز در جلسه افتتاح دفتر امورکنسولی دانشجویان غیرایرانی استان که در دفتر ریاست دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان پانزدهمین استان کشور از لحاظ پذیرش دانشجوی خارجی است.

وی عنوان کرد: حدود ۴۰ هزار دانشجوی خارجی در ۴۳ مرکز دانشگاهی در ۱۵ استان کشور مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حوزه آموزش عالی و موارد مرتبط با روابط بین‌الملل و دانشجوی خارجی اگر امروز دانشگاه کردستان در رنکینگ رتبه‌بندی ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ قرار گرفته است، نشان‌دهنده فعالیت و اقدامات مثبت مجموعه دانشگاهی این استان است.

علیزاده با بیان اینکه در جهان ۴۲ شاخص از لحاظ اینکه کدامین دانشگاه قابلیت کسب رنکینگ‌های ۶۰۰ تا ۸۰۰ را دارد، ارزیابی می‌شود، افزود: ما خرسندیم که در دل این آب و خاک کردستان به چنین درجه و اعتباری رسیده است.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استان کردستان وحدت را محوریت قرار داده و ۴.۵ درصد دانشجویان دانشگاه کردستان، دانشجویان خارجی هستند.

علیزاده به سه ویژگی مهم دانشگاه کردستان در پذیرش و جذب دانشجوی خارجی گریزی زد و گفت: اهدای سندی به نام دانشنامه به دانشجویان خارجی، برگزاری ۴ دروره آزمون سامفا (مجوز آموزش زبان فارسی) که در سال ۹۶ دانشگاه کردستان مجری این فرایند مهم شده است و تنوع فعالیت‌های فرهنگی از جمله این خصوصیات بارز است.

وی دانشگاه‌های مطالعه شده در طول تاریخ را دانشگاه‌های نسل اول با رسالت آموزشی، نسل دوم آموزش و پژوهش، نسل سوم رسالت علم ثروت ساز و اکنون دانشگاه‌های نسل چهارم با رسالت مرجعیت اجتماعی دانشگاه اعلام کرد.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها در معادلات اجتماعی نقش مهمی دارند افزود: عمده‌ترین تصمیم‌سازی‌های اجتماعی در محیط دانشگاهی اتفاق می‌افتد.

علیزاده در ادامه با درآمدی بر بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها را از منظر فرهنگی و اقتصادی ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه کردستان در مسیر بین‌المللی‌سازی در آموزش عالی در کشور پیشرو است.

وی گفت: بین‌المللی‌سازی در حوزه داخلیشامل اسناد بالادستی، زیرساخت‌ها و فرایند‌ها است.

مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: تاکنون از ۱۲۹ ملیت، دانشجوی خارجی برای تحصیل به ایران آمده‌اند که از این تعداد عده‌ای فارغ‌التحصیل و تعدادی هم اکنون مشغول به تحصیل هستند.

علیزاده بیان کرد: ۵۰ درصد دانشجویان خارجی در کشور در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند که این امر باید در مقطع دکترا و ارشد ارتقاء یابد.

وی درپایان در راستای رشد پذیرش دانشجوی خارجی، ماموریت سپاری به دانشگاه‌ها، تمرکز زدایی و ارائه خدمات به بستر الکترونیک را از جمله فاکتور‌های مهم برشمرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار