کد خبر: 977558
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۰
سرلشکر سلامی:
ما هرگز در حوزه افزایش توانمندی‌های دفاعی نه متوقف می‌شویم و نه عقب‌نشینی می‌کنیم زیرا این موضوع جزو خطوط قرمز ماست، پس موضوع توانمندی‌های دفاعی؛ مذاکره‌پذیر، تعدیل‌پذیر، توقف‌پذیر و مهارپذیر نیست.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش فارس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه صبح پنج‌شنبه در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید تهرانی مقدم و شهدای هوافضای سپاه، درباره دستاورد‌های جدید دفاعی کشور اظهار داشت: آنچه درباره دستاورد‌های جدید نظامی در سپاه می‌توانم عنوان کنم این است که رشد توانمند‌های دفاعی و صنایع نظامی تا حد زیادی پیشرفت داشته، به همین جهت ورود تجهیزات پیشرفته به نیرو‌های ما نیز گسترش یافته که از رسانه‌ای کردن آن عاجز هستیم. وی افزود: ما به ملت ایران این اطمینان را می‌دهیم که استعداد و ظرفیت نیرو‌های مسلح کشور و سپاه در حدی است که با هر دشمنی هرچقدر هم بزرگ باشد، مقابله خواهد کرد بنابراین ملت این اطمینان خاطر را داشته باشند و با آسودگی زندگی کنند چراکه ما قادر هستیم هر دشمنی را درهم بشکنیم.

سردار سلامی در پاسخ به سؤالی در زمینه احتمال مذاکرات موشکی به دلیل تحریم‌ها علیه کشور نیز بیان داشت: هرگز چنین اتفاقی نمی‌افتد؛ ما هرگز در حوزه افزایش توانمندی‌های دفاعی نه متوقف می‌شویم و نه عقب‌نشینی می‌کنیم زیرا این موضوع جزو خطوط قرمز ما است پس موضوع توانمندی‌های دفاعی مذاکره پذیر، تعدیل‌پذیر، توقف‌پذیر و مهار پذیر نیست. وی در ادامه درباره شهادت فرماندهان مقاومت فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی و اینکه فرماندهان حماس و جهاد اسلامی حق دفاع از خود را دارند نیز اظهار داشت: حق دفاع مشروع برای ملت مظلوم فلسطین در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی همیشه وجود داشته و خواهد داشت ولی باید نکته‌ای را اضافه کنم و آن اینکه رژیم صهیونیستی با این حرکات وحشیانه، خودش را گام به گام به پایان قطعی نزدیک می‌کند. سلامی تأکید کرد: آستانه تحمل جهان اسلام کم کم در حال تمام شدن بوده و با ادامه شرارت‌های رژیم صهیونیستی، زمینه‌های سقوط آن توسط خودشان فراهم می‌شود.

داستان ناو‌های هواپیمابر دشمن به پایان رسیده
سردار سلامی همچنین در یادواره شهدای نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: هر جامعه‌ای منبعی برای تعیین هویت خود در اختیار دارد، شهیدان ما این خصوصیت را دارند که منابع اصلی و سرچشمه‌های پایان ناپذیر امنیت، عزت، اعتبار، پیشرفت و شکوه ما در جهان هستند.

وی با بیان اینکه شهید تهرانی مقدم شاهد مثالی بی‌نظیر از یک انسان مجاهد فی سبیل الله با اراده و همتی بلند است، تصریح کرد: شهید تهرانی مقدم خستگی را خسته می‌کرد و هرگز از تکرار خستگی‌ها خسته نمی‌شد. در افق آرزوی او هدف‌های بلندی دیده می‌شد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه او فقط به هدف نمی‌اندیشید و برای تحقق آن عمل می‌کرد، عنوان کرد: شهید تهرانی مقدم مرد غلبه بر بن‌بست‌ها بود و بر فراز شکست‌ها حرکت می‌کرد. او پیشرانی بود که ما را با خود می‌کشید تا از دشمن فاصله بگیریم و او را پشت سر بگذاریم.

فرمانده کل سپاه عنوان کرد: او برای اولین بار در ذهنش آمد که با موشک‌های بالستیک می‌توان شناور‌های دشمن را هدف قرار داد و این آرزو را محقق کرد. وی ادامه داد: اکنون داستان ناو‌های هواپیمابر دشمن با تحقق این اندیشه دیگر تمام شده است و دشمن هم می‌داند ناو‌های هواپیمابرش در هیچ نقطه‌ای امن نیست. این یک واقعیت شیرین برای جهان اسلام و واقعیت دردناک برای دشمنان است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما امروز در عرصه فوران دانش و فناوری زندگی می‌کنیم و خطوط مقدم‌مان را به خطوط مقدم دانش و فناوری منتقل کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از آرزو‌های شهید تهرانی مقدم تحقق یافته است. ما اگر آن روز ماه‌ها طول می‌کشید تا به یک پدیده برسیم، امروز هر روز با یک دستاورد جدید از جنس آرزو‌های مقدم مواجه هستیم که نشانه نصرت الهی است. فرمانده کل سپاه با بیان اینکه وقتی دشمن تحریم کرد، ما به شکل عجیبی شتاب گرفتیم، اظهار داشت: موشک‌ها همه نقطه زن شدند، همه می‌دانند دقیق کردن موشک‌های بالستیک چه فناوری بالایی دارد، اما امروز ظرفیت‌های انباشته شده در نیروی هوافضا استعداد و قوه لازم برای شکستن استخوان‌های هر قدرت و دشمنی را پیدا کرده است. وی تأکید کرد: اگر دشمن خطایی را مرتکب شود، قدرت نیروی هوافضای سپاه آن خطا را اصلاح خواهد کرد. سرلشکر سلامی در پایان با بیان اینکه این آرایش بزرگ قدرت ما در جهان اسلام حاصل تفکر و هدایت رهبری است، گفت: مردم می‌دانند که باید به چنین رهبر بزرگی تکیه کنند مرد ما قائمه این نظام و رهبر معظم انقلاب قاعده نظام است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار