کد خبر: 977539
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
رئیس سازمان اطلاعات سپاه:
نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری سبب شده تا نهاد‌های برگزار کننده انتخابات به دنبال ایجاد آمادگی در ساختار‌های زیرمجموعه خود باشند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: رئیس سازمان اطلاعات سپاه در جمع اعضای هیئت‌های نظارت بر انتخابات با اشاره به ضرورت ایجاد سدی در مقابل نفوذ به داخل ارگان‌های حساس کشور به تلاش این سازمان برای برگرداندن مفسدان اقتصادی گفت: ما مفسدان اقتصادی را به کشور بازمی‌گردانیم و بدانید که مقابله با مفسدان اقتصادی، دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد.
نزدیک شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری سبب شده تا نهاد‌های برگزار کننده انتخابات به دنبال ایجاد آمادگی در ساختار‌های زیرمجموعه خود باشند.

وزارت کشور در هفته جاری ستاد انتخابات کشور را به صورت رسمی راه اندازی کرد و از آمادگی این وزارتخانه و استانداری‌های زیرمجموعه خود برای برگزاری انتخابات خبر داد. در کنار این شورای نگهبان قانون اساسی نیز اجلاس سه روزه‌ای را در مشهد مقدس برای هماهنگی بین هیئت‌های نظارت این شورا برگزار کرد. در این همایش مقامات مختلفی از جمله وزیر کشور، رئیس سازمان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات و همچنین دادستان کل کشور به بیان نظرات خود در خصوص برگزاری انتخابات پرداختند.

وظیفه داریم در برابر جریان نفوذ، سد ایجاد کنیم
امریکا و اسرائیل می‌خواهند مانع از قدرت‌یابی نظام اسلامی شوند و برای ایجاد این مانع، هر کاری از دستشان بربیاید، انجام می‌دهند، اما تاکنون موفق نبوده و بعد از این نیز موفق نخواهند بود. وی در تحلیل وضعیت کنونی، طرح امریکا و غرب برای مقابله با انقلاب اسلامی را تشریح کرد و گفت: امریکایی‌ها با گزاره‌های مختلفی با انقلاب اسلامی مواجهه داشته‌اند؛ ابتدا قدرت سخت و نرم مطرح بود، اما از سال ۲۰۰۵ ادبیات جدیدی در مسائل امنیتی شکل گرفت و عنوان «قدرت هوشمند» و «تهدید هوشمند» وارد ادبیات امنیتی شد که این قدرت هوشمند در مواجهه با انقلاب اسلامی به کار برده شده است.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه، هدف نهایی امریکا و غرب را کشاندن ایران به پای میز مذاکره برای امضای برجام‌های دفاعی و منطقه‌ای برای «تأمین امنیت اسرائیل» اعلام کرد و گفت: جریان نفوذ یک جریان جدی است و ما وظیفه داریم در برابر جریان نفوذ، سد ایجاد کنیم چراکه آن‌ها می‌خواهند عناصر وابسته به خود را وارد مجلس کنند و ما وظیفه داریم مراقبت کنیم تا افراد ضدانقلاب و مفسد وارد مجلس نشوند.

ما مفسدان اقتصادی را به کشور بازمی‌گردانیم
وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از اقدامات جدی دشمن، شبکه‌سازی در حوزه سیاسی و نفوذ در بدنه نظام است، از این‌رو شورای نگهبان مسئول جلوگیری از ورود شبکه نفوذ به درون نظام است.
حجت‌الاسلام طائب در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انتخابات اسفند ماه پرداخت و با بیان اینکه هجمه دشمن به شورای نگهبان در نظارت استصوابی و نظارت متمرکز شده است، گفت: امروز کشور ما در کانال امنیت کامل قرار دارد و احساس مردم نسبت به انقلاب احساس غرور است و احساس فساد به احساس مبارزه با فساد تبدیل شده است و دشمن این را نمی‌خواهد، لذا قصد دارد که این فضا را از بین ببرد. وی افزود: هدف ما این است که انتخابات در کمال امنیت، صحت و سلامت و با حضور حداکثری مردم برگزار شود و مجلسی در تراز گام دوم انقلاب اسلامی شکل بگیرد.
حجت‌الاسلام طائب در بخش پایانی سخنانش اشاره‌ای هم به ماجرای دستگیری مفسدان اقتصادی داشت و گفت: ما مفسدان اقتصادی را به کشور بازمی‌گردانیم و بدانید که مقابله با مفسدان اقتصادی، دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد.

وزارت اطلاعات آماده هماهنگی با متولیان برگزاری انتخابات است
همچنین حجت الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در این همایش با اشاره به برگزاری انتخابات پیش رو، گفت: باید انتخاباتی در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار شود که مهم‌ترین مولفه این انتخابات باید مشارکت حداکثری مردم باشد. وزیر اطلاعات با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی از جمله «واجا» باید شرایطی را فراهم کنند که فضای امنی برای برگزاری انتخابات فراهم باشد، اظهار داشت: انتخابات باید در اجرا و نظارت، طبق قانون انجام شود و لازمه این امر این است که همه دستگاه‌ها و نهاد‌های درگیر در اجرا و نظارت بر انتخابات و حتی دستگاه‌های تأمین‌کننده امنیت و دستگاه قضایی، باید دست به دست هم بدهند تا انتخابات به نحو مطلوب و در شأن نظام در چارچوب قانون برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: وزارت اطلاعات اراده‌اش بر این است که همکاری تنگاتنگی با تمام متولیان انتخابات از جمله شورای نگهبان داشته باشد. حجت‌الاسلام علوی ادامه داد: ما باید به گونه‌ای حرکت کنیم که هم انتخابات برگزار شود و هم کمترین آسیب به وحدت و امنیت ملی وارد شود، بلکه باید وحدت و امنیت ملی بر اثر برگزاری انتخابات‌ها ارتقا یابد که حتماً در انتخابات پیش رو نیز اینچنین خواهد بود. وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها گفت: مسئله بررسی صلاحیت‌ها یک شمشیر دو لبه است، چون از یک سو حق عامه مردم مطرح است و از سوی دیگر، آبروی افراد در میان است؛ هر دوی این حقوق، حق الناس است و باید دقت لازم در تحقق این حقوق صورت گیرد.
وزیر اطلاعات اضافه کرد: نمایندگی مجلس یک امانت است و قرار است با انتخابات نمایندگان مجلس، قانونگذاری صورت گیرد و این قانون قرار است برای همه ملت ایران اجرا شود، لذا نماینده مجلس در برابر تمام ملت ایران مسئول است.

علوی همچنین اظهار داشت: وقتی احراز اهلیت و صلاحیت انجام شد، امکان شرکت فرد در رقابتی که دسترسی به نمایندگی مجلس برای او فراهم می‌شود، وجود دارد، لذا احراز صلاحیت باید باشد، چون بحث حق هشتادو‌اندی میلیون نفر از مردم ایران است.
وی افزود: در حق‌الناس فردی هم، پای آبروی افراد در میان است و حرمت آبروی افراد هم، همسنگ کعبه است، بنابراین باید دقت لازم صورت گیرد تا به آبروی افراد، خدایی ناکرده تعدی نشود، ولی از سوی دیگر هم، نباید در بررسی صلاحیت‌ها تسامح صورت بگیرد. حق‌الناس را اسلام از حق‌الله مهم‌تر می‌داند، چون خداوند از حق خودش می‌گذرد، اما از حق مردم نمی‌گذرد.
وزیر اطلاعات اضافه کرد: درباره انتخابات هم رهبری فرمودند که «مر قانون» باید اجرا شود و این راهبردی است که ولی فقیه تعیین کرده و همه ما تابع آن هستیم، وظیفه ماست که در چارچوب قانون عمل کنیم.

تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی
همچنین حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل نیز در این همایش مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف به واسطه انتخابات را از موارد مورد تأکید ویژه امام بزرگوار و پس از ایشان، مقام معظم رهبری عنوان و خاطرنشان کرد: از افتخارات بزرگ نظام این است که امور کشور در حوزه‌های مختلف به صورت مستقیم یا با واسطه به دست مردم است. دادستان کل کشور در ادامه به نقش مردم در انتخابات اشاره و تصریح کرد: نقش مجریان و ناظران در هدایت مردم در حوزه انتخابات بسیار مؤثر است و می‌تواند مردم را در مسیر صحیح یا خدای نکرده در مسیر غلط هدایت کند.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به نقش مهم مجلس شورای اسلامی در اداره کشور بر لزوم دقت مردم در انتخاب نامزد‌های انتخاباتی تأکید کرد. وی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی در طول چهار سال همه بخش‌های اداره کشور را چه در قوه مجریه و چه در قوه قضائیه و سایر بخش‌ها ریل‌گذاری می‌کند، بنابراین مردم باید دقت کنند و ببینند چه کسانی را به مجلس می‌فرستند که قرار است برای کشور ریل‌گذاری کنند. دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش نامزد‌های انتخاباتی گفت: گرایش‌های سیاسی و جناح‌ها هر از چند گاهی بحث احراز صلاحیت و عملکرد شورای نگهبان را مورد تعریض، نقد و اشکال قرار می‌دهند، اما اگر از منظر حقوقی و منطق به موضوع بنگریم می‌بینیم که بسیاری از حرف‌ها درباره احراز صلاحیت‌ها، حرف‌هایی است که منشأ آن گرایش‌های سیاسی است و مبتنی بر منطق و عقلانیت نیست.

حجت‌الاسلام منتظری همچنین از تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در مرکز و استان‌ها خبر داد و گفت: دستورالعملی نیز برای ستاد‌های پیشگیری نوشته شده است که تا یک‌شنبه ابلاغ می‌کنیم. وی ادامه داد: درباره پیشگیری معتقدیم همانگونه که در جرائم و سایر آسیب‌های اجتماعی باید تلاش کنیم جرمی واقع نشود، در حوزه انتخابات هم باید اینگونه عمل کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار