کد خبر: 977515
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری گفت: برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌های برون شهری و سواری‌های کرایه‌ای تا اطلاع ثانوی نداریم.
سرويس جامعه جوان آنلاين: مهدی باقرجوان، مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای  با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بلیت اتوبوس‌ های برون شهری نداریم، گفت: هم‌اکنون میزان مسافران در پایانه‌ها نسبت به مشابه سال‌های قبل تغییری نکرده و تا اطلاع ثانوی برنامه‌ای جهت افزایش نرخ کرایه اتوبوس نداریم.

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: شرکت‌های حمل‌ونقل، حق تغییر در نرخ کرایه را ندارند و در صورتی که مسافران تغییری در قیمت بلیت ها مشاهده کردند، سریع به سازمان راهداری و یا بازرسان اطلاع دهند.

باقرجوان با اشاره به اینکه سواری‌های برون شهری، مینی‌بوس‌ها و اتوبوس‌ها هم تغییری در نرخ‌های خود ایجاد نکرده‌اند، گفت: ستاد سوخت به طور قطع سهمیه و سوخت یارانه‌ای برای این خودروها در نظر گرفته‌اند بنابراین در این بخش هم تغییری در قیمت‌ها صورت نگرفته است.

او اظهار کرد: سیاست‌ها، برنامه‌ها و طرح‌های لازم برای حوزه مسافری برون شهری به صورت کامل در آینده‌ای نزدیک اطلاع‌رسانی می‌شود اما باتوجه به اینکه سوخت اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها گازوئیل است بنابراین کرایه‌ها در این حوزه تغییری نکرده است.

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: یکی از مزیت‌های حوزه حمل‌ونقل عمومی در مقایسه با سواری‌های شخصی آن است که در صورت افزایش قیمت سوخت، قیمت سوخت این حوزه‌ها تغییری نمی‌کند بنابراین میزان استفاده از این وسایل در بین مردم و متقاضیان افزایش می‌یابد.

باقرجوان اظهار کرد: از تمامی ظرفیت‌های حوزه حمل‌ونقل عمومی همزمان با افزایش قیمت سوخت استفاده خواهد شد.

وی یادآور شد: هیچ کمبودی در حوزه ناوگان حمل‌ونقل عمومی وجود ندارد و سازمان راهداری از تمامی ظرفیت‌های خود برای جابه‌جایی مسافران استفاده خواهد کرد. در صورتی که نرخ کرایه‌ها در این بخش افزایش یابد، باتوجه به آنکه میزان امنیت در این بخش نسبت به خودروهای شخصی بیشتر است، بنابراین جای نگرانی در این حوزه وجود ندارد.

مدیرکل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: از هرگونه سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در این حوزه جهت تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی استقبال می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار