کد خبر: 977406
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۵
قیمت طلا پس از سخنرانی ترامپ که امید برای نشانه‌های مثبت در مورد توافق تجاری امریکا و چین را به باد داد، افزایش یافت.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل «فارس» به نقل از رویترز، پس از سخنرانی ترامپ که امید‌ها برای نشانه‌های مثبت در مورد توافق تجاری امریکا و چین را به باد داد، قیمت طلا افزایش یافت و سرمایه‌گذاران را بر آن داشت تا به سمت طلا بروند. هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با ۵۰ /۷ دلار افزایش ۸۲ /۱۶۳ دلار فروخته شد.

با تقویت نگرانی‌ها در مورد مذاکرات تجاری و همچنین نگرانی در مورد تشدید ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ که به تقاضا برای دارایی‌های ریسک‌پذیر صدمه زد، ارزش بازار‌های آسیایی و وال‌استریت کاهش یافت. ترامپ در سخنرانی خود گفت: مذاکره‌کنندگان امریکایی و چینی به فاز نخست توافق تجاری نزدیک شده‌اند، اما جزئیاتی در مورد این مذاکرات ارائه ندارد. میشائیل مک‌کارتی، استراتژیست ارشد بازار‌های سی‌ام‌سی گفت: «روند کاهشی طلا متوقف شده‌است. رئیس‌جمهور ترامپ از طرفی گفت توافق نزدیک است و از طرف دیگر گفت اگر توافق نشود، تعرفه‌ها را افزایش خواهد داد.»

«این سخنان به وضعیت تجاری کمک نکرد، اما طلا را تقویت کرد.»

طلا در زمان بلاتکلیفی‌های اقتصادی و سیاسی، منبع امن سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود و به علت جنگ تجاری و سیاست‌های کاهشی بانک‌های مرکزی، تاکنون در سال جاری میلادی حدود ۱۴ درصد افزایش ارزش را ثبت کرده‌است. ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز سه‌شنبه به کمترین میزان از ۲۰ سپتامبر کاهش یافت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار