کد خبر: 977250
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش برف و دمای منفی ۱۱درجه در مناطق زلزله‌زده اعلام کرد: از جمعه تا دوشنبه در ۱۳ استان باران و در ارتفاعات برف می‌بارد.
سرویس جامعه جوان آنلاین:  بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و صبح فردا در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است و در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر پنجشنبه تا اواخر روز شنبه در سواحل دریای خزر و استان‌های اردبیل و خراسان شمالی ابرناکی، بارش متناوب باران، وزش باد شمالی و کاهش تدریجی دما پیش‌بینی شده که شدت بارش‌ها در روز جمعه خواهد بود.

از بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و همچنین با تقویت سامانه بارشی شمال کشور در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی نیز بارش‌ها آغاز خواهد شد.

سازمان هواشناسی اعلام کرده از روز شنبه هفته آینده سامانه بارشی جنوب غرب کشور تقویت شده و در جنوب غرب و غرب کشور و غرب استان‌های بوشهر و فارس و شمال خلیج فارس رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

همچنین روز شنبه در برخی مناطق شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش پراکنده پیش‌بینی شده است. روز‌های یکشنبه و دوشنبه با تشدید فعالیت این سامانه در نیمه غربی کشور، گستره بارش‌ها به مناطقی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز نیز کشیده می‌شود.

شدت بارش‌ها روز جمعه در گیلان و مازندران، روز شنبه در جنوب خوزستان، شمال و غرب استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد روی می‌دهد. با توجه به افت محسوس دما (۶ تا ۸ درجه‌ای) طی روز‌های جمعه و شنبه در نیمه شمالی کشور و طی روز‌های شنبه و یکشنبه در غرب و جنوب غرب کشور بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به‌شکل برف خواهد بود.

سازمان هواشناسی همچنین اعلام کرده طی هفته جاری در نواحی زلزله‌زده شمال‌غرب کشور هوای سرد ماندگار خواهد بود و دمای کمینه برای منطقه میانه منفی ۳ تا منفی ۷ درجه و ناحیه سراب منفی ۸ تا منفی ۱۱ درجه پیش‌بینی می‌شود، ضمن این‌که طی دو روز آینده آسمان این مناطق صاف تا قسمتی ابری است و از بعدازظهر جمعه تا روز دوشنبه در این مناطق افزایش ابر، بارش پراکنده باران و برف با کاهش دما روی خواهد داد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار