کد خبر: 976955
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
نماینده ولی فقیه دراستان البرز:
نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج گفت: ایران متشکل از اقوام‌ متنوع با آئین‌های مذهبی مختلف بوده و دشمن به ایرانی بودن ما که همه در کنار هم با صلح زندگی می‌کنیم طمع ورزیده است.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی همزمان با آغاز هفته وحدت در دیدار با جمعی از اساتید، روحانیون و ائمه جماعات نمازخانه‌های اهل سنت استان البرز افزود: جنگ‌هایی که در طول تاریخ انجام‌شده چند دسته است و برای هرکدام از این جنگ‌ها مؤلفه‌هایی مانند اراضی، منابع و ثروت وجود دارد.

وی ادامه داد: جنگ هویتی ، جنگی است که دشمن با شناسایی گسل‌های دینی، مذهبی، قومی، فرهنگی و علایق مردم به تحریک آن‌ها می‌پردازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت : دشمن در جنگ هویتی به‌جای حمله به آب‌وخاک به مقدسات، ارزش‌ها، آرمان‌ها، امکان، آثار و نمادهای مقدس هر مذهب حمله می‌کند.

امام جمعه کرج بابیان اینکه «جنگ هویتی» اساس اسلام را هدف قرار داده گفت: هفته وحدت با محور قرار دادن شخصیت اول جهان خلقت، پیامبر اکرم (ص) به‌عنوان نماد جریان وحدت مطرح شد و تمام توطئه‌های دشمنان را بر هم زد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به طرح «خاورمیانه بزرگ»؛ سناریوی شوم استکبار برای تجزیه ایران و کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد : هدف این طرح هویت زدایی از دین و تشکیل یک جهان تک‌قطبی به رهبری آمریکا بود.

وی بابیان اینکه نقطه مرکزی واصلی این طرح شعله‌ور کردن جنگ‌های نیابتی و مذهبی است، گفت: ابزار این طرح تربیت گروه‌هایی به اسم عقاید دینی ولی با فکر ضد دینی مثل تکفیری‌ها، سلفی‌ها و غیره است تا در این مسیر به‌وسیله تشدید اختلافات بین شیعه و سنی حرکت کنند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز افزود: ایجاد اختلافات بین شیعه و سنی در کشورها، درگیری و کشتار مسلمان‌ها توسط یکدیگر، تخریب امکان مقدس، توهین به شخصیت‌های محبوب هر مذهب با استفاده از ابزارهای حقیقی و مجازی از اهداف این طرح است.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه فراهم‌کنندگان و پیاده کنندگان این مسیر از هر دو فرقه هستند، ادامه داد: دو فرقه سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی فراهم‌کنندگان این جنگ‌ها هستند.

وی بابیان اینکه طرح «خاورمیانه بزرگ» به درایت امام و رهبر معظم انقلاب با شکست روبه‌رو شد، گفت: حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب با برداشت صحیحی که از دین و سیره پیامبر اکرم (ص) داشتند مساله وحدت جهان اسلام را به‌عنوان راهبرد معرفی کردند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری امور مساجد استان البرز بابیان اینکه رهبر معظم انقلاب اعتقاد جدی به مساله وحدت دارند، گفت: رهبری در پنج محور تعریف اصول و محورهای مشترک وحدت‌بخش، پافشاری منطقی بر اصول هر مذهب توسط پیروان آن همراه با ایجاد فضای گفتگوهای سازنده، تحمل مخالف در زیست جمعی و مواجهه کریمانه و برادرانه، تقویت تعامل بین علما، دانشمندان و اندیشمندان جهان اسلام، بصیرت و زمان‌شناسی و شناخت عمیق از دشمن و نقشه‌ها و ترفندهای او بر این موضوع تأکیددارند.

آیت‌الله حسینی همدانی در توصیه‌هایی به ائمه جماعات نمازخانه‌های اهل سنت استان البرز، گفت: بالباس روحانیون اهل سنت در جلسات، اجتماعات و راهپیمایی شرکت کنید چراکه خود این عمل وحدت‌آفرین است.

 در پایان این دیدار کتاب صحیفه سجادیه از طرف نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج به برادران اهل سنت حاضر در جلسه اهدا شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار