کد خبر: 976865
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
درخشــــش ساحلی‌بازان ایرانی در امارات یک‌بار دیگر قدرت فوتبال ساحلی کشورمان را به دنیا ثابت کرد. سومین قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی در رقابت‌های بین‌قاره‌ای در حضور تیم‌های مدعی شیرینی خاصی داشت، چراکه علاوه بر دفاع از عنوان قهرمانی دوره گذشته، تعداد قهرمانی‌های فوتبال ساحلی ایران در این رقابت‌ها به عدد ۳ رسید و از این حیث با رکورد روسیه و برزیل برابر شدیم.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: نهمین دوره جام بین‌قاره‌ای فوتبال ساحلی با برتری مقتدرانه ایران برابر اسپانیا به پایان رسید. ملی‌پوشان کشورمان پس از غلبه بر مکزیک، مصر، روسیه و امارات یک پای فینال را تشکیل دادند؛ رویارویی با ماتادور‌های پرمدعا اگرچه مسیر قهرمانی را سخت کرد، اما شاگردان هاشم‌پور یک‌بار دیگر فعل خواستن را صرف کردند و در نهایت هم با نتیجه ۶ بر ۳ حسرت رسیدن به جام را به دل اسپانیا گذاشتند.

درخشش با همت ایرانی
فوتبالیست‌های ساحلی کشورمان سال‌هاست با کمترین امکانات و بی‌توجهی‌ها کنار آمده‌اند، ولی همچنان امیدوارانه در مسیر موفقیت‌های بیشتر حرکت می‌کنند. در مسابقاتی که در امارات برگزار شد تمامی ملی‌پوشان با تمام قوا برای تیم ملی جنگیدند و کادر فنی ایران نیز برتری‌اش را دوباره نشان داد. با نتیجه‌ای که به دست آمد، عباس هاشم‌پور و دستیارانش بالاتر از بهترین مربیان جهان ایستادند. سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از کسب سومین قهرمانی بین‌قاره‌ای در گفتگو با تسنیم از عمل به وعده‌ای که داده بود، ابراز خوشحالی کرد: «خیلی خوشحالم. تورنمنت سخت و مشکلی داشتیم. قبل از آمدن به امارات قول داده بودم که قهرمان بازی‌ها شویم و به قولم نیز وفا کردم.» نقش حمایت‌های مردم به ویژه هواداران ایرانی در امارات در به دست آمدن این قهرمانی نکته دیگری بود که هاشم‌پور به آن اشاره کرد: «به مردم عزیز ایران تبریک می‌گویم که با انرژی خودشان به بچه‌های ما انگیزه بسیار زیادی دادند. از ایرانی‌های ساکن امارات هم تشکر می‌کنم. آن‌ها به‌گونه‌ای ما را حمایت کردند که فکر می‌کردیم در ایران بازی می‌کنیم. بازیکنانم با تمام توان خود بازی کردند. تیم ملی اسپانیا از قدرت‌های برتر دنیاست که واقعاً اسیر کار تاکتیکی بچه‌ها شد. خدا را هزار مرتبه شکر می‌کنم.» سرمربی تیم ملی در خصوص نقش مربی ایرانی هم گفت: «سال‌ها به عنوان مربی در کنار مربیان خوب و تیم ملی فوتبال ساحلی کار کردم. اعتماد به نفس این را داشتم که یک روز سرمربی تیم ملی کشورم شوم که این اتفاق هم رخ داد. این اطمینان را داشتم که یک روز می‌توانم تیم ملی ایران را قهرمان یک تورنمنت کنم. خوشحالم، ایرانی‌ها می‌توانند همه جا بهترین نتایج را کسب کنند.»

آقای گل مصدوم
از بین جوایز این دوره علاوه بر جام قهرمانی، عنوان آقای گلی نیز به ایران رسید. امیرحسین اکبری، فوتبالیست متعصب تیم ملی با زدن شش گل گوی سبقت را از رقبایش ربود و به عنوان آقای گلی رقابت‌های جام بین قاره‌ای دست یافت. نکته جالب توجه نیز این بود که دست چپ اکبری در سومین بازی کشورمان مقابل روسیه شکست و او به خاطر مصدومیت نتوانست دیگر به میدان برود، اما میزبانی اماراتی‌ها تأثیر زیادی بر انتخاب مسئولان برگزاری رقابت‌ها داشت تا جایی که عنوان بهترین بازیکن و بهترین دروازه‌بان این دوره به آن‌ها رسید!

نقش گلر‌ها
تیم ملی فوتبال ساحلی با در اختیار داشتن دو دروازه‌بان ششدانگ مقابل قدرتمندترین تیم‌های جهان ایستاده و نبرد‌های سخت را با موفقیت پشت سر گذاشته است. غلبه بر اسپانیا یکی از این بازی‌ها بود. پیمان حسینی، سنگربان شناخته شده ایران در این سال‌ها آنقدر خوش درخشیده که همه دنیا او را می‌شناسند. او همین اواخر نیز به عنوان یکی از ۱۰ دروازه‌بان تاریخ این رشته انتخاب شد. همه این ویژگی‌ها کافی بود تا این گلر کهنه‌کار در این دوره نیز عصای دست تیم ملی باشد. در توضیح درخشش او همین بس که حسینی در بازی نیمه‌نهایی و در حالی که دیدار ایران – امارات به ضربات پنالتی کشیده بود با مهار آخرین ضربه بازیکن میزبان حکم صعودمان به فینال را امضا کرد، به همین خاطر است که پیمان حسینی را باید یکی از بازیکنان تأثیرگذار این قهرمانی نامید. در عین حال حمید بهزادپور دیگر دروازه‌بان تیم ملی در نهمین دوره جام بین‌قاره‌ای دقایق زیادی را درون دروازه ایستاد. بهزادپور نیز ثابت کرده به اندازه حسینی می‌تواند نقش مهمی در پیروزی‌های تیم کشورمان داشته باشد. در طول بازی‌ها این دروازه‌بان دو گل (مقابل امارات و اسپانیا) به ثمر رساند.

در توصیف سومین قهرمانی و قدرت‌نمایی ساحلی‌بازان ایرانی باید به یک نکته دیگر نیز اشاره کرد؛ ضربات قیچی‌برگردان‌هایی که امان حریفان را بریده بود. بروبچه‌های تیم ملی با زدن ۱۷ ضربه قیچی‌برگردان دروازه رقبا را تهدید کردند، ضمن اینکه هفت ضربه از ۱۷ برگردان‌های زده شده در فینال و مقابل اسپانیا زده شده است. دروازه لاروخا دو بار از روی این ضربات باز شد و در مجموع سه گل به این شکل به ثمر رسید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار