کد خبر: 976703
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴
۲۳ ملی‌پوش برای بازی با عراق به صف شدند
لیست تیم ملی فوتبال برای بازی با عراق اعلام شد. پس از پرداخت دستمزد مارک ویلموتس، روز گذشته اسامی ملی‌پوشان برای رویارویی با تیم ملی عراق رسماً منتشر شد و ۲۳ بازیکن دعوت شده به اردو برای بازی روز ۲۳ آبان در اردن آماده می‌شوند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: این‌بار نیز نفرات انتخاب شده انتقاد‌های زیادی را به دنبال داشته و جای خالی برخی چهره‌ها، اهالی فوتبال و هواداران را متعجب کرده است.

این ۲۳ نفر
علیرضا بیرانوند، محمدرشید مظاهری، پیام نیازمند، وریا غفوری، سیدمجید حسینی، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، محمد نادری، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، سیاوش یزدانی، امید ابراهیمی، احسان حاج‌صفی، علی کریمی، احمد نوراللهی، مسعود شجاعی، وحید امیری، کریم انصاری‌فرد، علی قلی‌زاده، محمد محبی، کاوه رضایی، سردار آزمون و مهدی طارمی بازیکنان منتخب ویلموتس هستند. ملی‌پوشان امروز تمرینات خود را آغاز می‌کنند. در بین نفرات دعوت شده، اسامی ۱۰ لژیونر که در تیم‌های اروپایی و آسیایی بازی می‌کنند نیز به چشم می‌خورد.

غایبان و حاضران
انتظار می‌رفت سرمربی بلژیکی در انتخاب بازیکنانش برای این بازی حساس دقت و بررسی بیشتری به خرج دهد. البته باید به این نکته توجه داشت که ویلموتس در هفته‌های اخیر در ایران حضور نداشت و حتی تهدید به فسخ قرارداد نیز کرده بود. عدم تمرکز و نداشتن اطلاعات کافی در خصوص عملکرد بازیکنان لیگ برتر را می‌توان دو دلیل اصلی انتخاب‌های عجیب سرمربی تیم ملی عنوان کرد. سیدحسین حسینی و فرشید اسماعیلی دو غایب اصلی استقلالی‌ها به شمار می‌روند. تیم استراماچونی در پنج بازی آخر خود عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و انتظار نمی‌رفت ویلموتس روی نام این دو نفر خط قرمز بکشد، به ویژه که هر دو بازیکن نیز عملکرد قابل قبولی از خود نشان داده‌اند. عدم دعوت جهانبخش تعجب‌برانگیز نبود، چراکه مهاجم برایتون همچنان نیمکت‌نشین جزیره است. مهرداد محمدی هم که در بازی با کامبوج موفق به گلزنی شده بود نتوانست دوباره نظر مثبت سرمربی را جلب کند و به اردو دعوت نشده است. اشکان دژاگه که در سه بازی قبلی غایب بوده با اینکه مصدومیتش برطرف شده، ولی نامش در لیست اعلام شده دیده نمی‌شود. بازگشت وریا غفوری و دعوت از کاوه رضایی و علی قلی‌زاده نیز در نوع خود جالب توجه است.

اصلی‌ترین غایبی که رسانه‌ها را هم شگفت‌زده کرده، مهدی ترابی است؛ بازیکن پرسپولیس این روز‌ها برای قرمز‌ها حسابی می‌درخشد و نقش مهمی در پیروزی‌های تیمش دارد. ترابی در اوج آمادگی بسر می‌برد و قطعاً اگر به اردو فراخوانده می‌شد در بازی با عراق می‌توانست عصای دست ویلموتس باشد. او در دو سال اخیر همیشه در لیست کی‌روش و حتی لیست ابتدایی ویلموتس جا داشته است و قبل از بازی با هنگ‌کنگ، کامبوج و بحرین از لیست نهایی خط خورد. این‌بار، اما خط خوردن بازیکن شماره ۹ پرسپولیس در حالی است که او کاملاً آماده است، حالا باید دید چرا این بازیکن آماده جزو نفرات دعوت شده به تیم ملی نیست، آیا جایی در تفکرات مرد بلژیکی ندارد یا علت آن چیز دیگری است!

ترمیم ساختار دفاعی
عباس چمنیان ابراز امیدواری کرد با نفراتی که به تیم ملی دعوت شده‌اند مشکلات دفاعی حل شود. سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان در گفتگو با میزان رویارویی با عراق را سخت و حساس خواند: «دیدار با بحرین اولین بازی نسبتاً سخت تیم ملی با ویلموتس بود و ضعف تفکرات او مشخص شد. این ضعف‌ها باید برطرف شود. البته ایران مقابل بحرین غافلگیر شد؛ از یک طرف فضای بازی تمرکز بازیکنان ما را گرفته بود و از سوی دیگر استراتژی که ویلموتس برای این دیدار انتخاب کرده بود، اصلاً مناسب نبود. در فوتبال امروز، چه در رده ملی و چه در رده باشگاهی، اولویت با ساختار دفاعی است. بعد از کی‌روش تیم ملی وارد فضای جدیدی شد که دارای تفکرات تهاجمی بود. فوتبال هر چقدر که برای تماشاگران جذاب‌تر و زیباتر باشد، برای کادر فنی و مربیان خطرناک‌تر می‌شود. نباید از تفکرات و ساختار دفاعی غافل شویم. اگر ویلموتس این ساختار را در فاصله بین بازی بحرین و عراق ترمیم کرده باشد، به دلیل اینکه عراق از امتیاز میزبانی هم برخوردار نیست، شانس پیروزی با ایران است. ویلموتس باید یک توازن در خط دفاع و حمله ایجاد کند و اگر در این کار موفق شود ما عراق را شکست می‌دهیم، چون این تیم خط دفاع ضعیفی دارد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار