آغاز به کار مرکز طراحی و مارکتینگ در تبریز
کد خبر: 976387
لینک کوتاه: https://www.Javann.ir/00460B
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳
معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک ایران
در مراسمی با حضور معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مرکز طراحی و مارکتینگ در دانشگاه هنر اسلامی تبریز آغاز به کار کرد.
اصغر مصاحب معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مراسم آغاز به کار مرکز طراحی و مارکتینگ در تبریز با اشاره به  اینکه روند روبه رشدی در رفع نیاز‌های فناورانه واحد‌های تولیدی داریم، اظهار داشت: رویداد‌های استارتاپی را در این رابطه آغاز کرده‌ایم؛ به طوری‌که در ماه‌های آتی رویداد استارتاپی کفش در آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که اهداف اصلی این مرکز ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه است، گفت: با وجود  این‌که مطرح می‌شود که ارتباطی بین صنعت و دانشگاه یا مجموعه‌های دانشی و فناوری و پژوهشی در سطح کشور وجود ندارد، اما این رویکرد به وجود آمده و از این فرصت صاحبان صنایع و دانشگاه‌ها استفاده می‌کنند.

مصاحب با بیان این‌که در بخش صنعت به سمت استفاده از ظرفیت‌های علمی کشور حرکت کرده‌ایم، اظهار کرد: تجربه نشان داده است که دانشگاه‌ها باید از فرآیند آموزشی و پژوهشی بگذرند و به دوره‌های کارآفرینی وارد شوند؛ خوشبختانه نمونه بارز آن امروز مابین دانشگاه هنر تبریز و شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی اتفاق افتاد.

وی با بیان این‌که طراحی حلقه مفقوده صنعت است، خاطرنشان کرد: مراکز پژوهشی واحد‌های دانش بنیان و فناور باید این نقیصه و کاستی را برای واحد‌های صنعتی برطرف کنند که خوشبختانه سازمان صنایع کوچک در این زمینه فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

مصاحب با بیان این‌که با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت علوم و وزارت صنعت، معدن و تجارت فرصت مطالعاتی صنعتی اعضای هیات علمی عملیاتی می‌شود، افزود: هدف از امضای این تفاهم نامه کمک به افزایش شناخت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها از فضای کار، تولید و صنعت، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه، استفاده مفید و موثر از امکانات آزمایشگاهی و تجهیزات واحد‌های صنعتی و معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، جهت دهی به تحقیقات دانشگاهی و توسعه دانش‌های کاربردی و مورد نیاز صنعت، انتقال و ترویج یافته‌های جدید و شناسایی فناوری‌های مورد نیاز و ارائه پیشنهاد برای تدوین و یا انتقال فناوری واحد‌های صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شده است.

وی با بیان این‌که برنامه‌های سازمان صنایع در حوزه ارتباط صنعت و دانشگاه و استفاده از محیط‌های فناور گسترده است، متذکر شد: در ۱۸ و ۱۹ آذرماه دو رویداد بین المللی در راستای رفع نیاز‌های فناورانه در حوزه صنعت در استان البرز برگزار خواهد شد و تمامی صاحبان صنایع می‌توااند از این فرصت بهره‌مند شوند.

مصاحب تصریح کرد: امید است این مرکز بتواند در رونق تولید و همچنین کمک به صنایع برای ورود به بازار‌های جهانی قدم موثری بردارد.

مرکز طراحی و مارکتینگ با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی و دانشگاه هنر اسلامی تبریز در راستای ارائه خدمات به صنایع، شروع به فعالیت کرده و طراحی و توسعه محصول، طراحی بسته بندی، طراحی خدمات، طراحی هویت و برندینگ، تبلیغات و نمونه سازی سریع از خدمات مرکز طراحی و مارکتینگ هستند.

اهداف اصلی مرکز طراحی، ارائه ایده‌های خلاق در طراحی محصولات برای ایجاد ارزش افزوده و خلق طرح‌های نو برای رقابت با نمونه‌های خارجی محصول است.

 پروژه‌های صنعتی در قالب طرح‌های فناورانه از طرف مدیران صنایع در اختیار اعضای هیئت علمی و دانشجویان قرار می‌گیرد و پس از  طی مراحل تحقیق و توسعه محصول در مرکز برای تولید به واحد‌های صنعتی فرستاده می‌شود.
برچسب ها: صنایع ، شهرک ، تبریز
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
مهمترین عناوین
آخرین اخبار