کد خبر: 976115
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
آیا همیشه باید نق زد؟
مشاور رئیس سازمان بهزیستی در امور معلولان گفت: زمانی میزان مستمری بهزیستی به ارزش یک کیلو و ۲۰۰ گرم گوشت بود، ولی الان به ۴۰۰ گرم گوشت رسیده است.
علی همت محمودنژاد  در نشستی با فعالان و انجمن‌های معلولان استان با حضور مشاور رئیس سازمان در امور معلولان اظهار کرد: ثبت ۵۰ هزار نفر معلول در آذربایجان‌شرقی بسیار عملکرد خوبی بوده و به عبارتی یک ششم سهمیه به این استان آمده است.  

وی افزود: من نِق‌زن‌ترین معلول مسوول معلولان ایرانی هستم و اگر نامم را در اینترنت سرچ بزنید نِق‌زنی من مشخص می‌شود، ولی بعداً فکر کردم که آیا همیشه باید نق بزنم یا باید راهکار مناسبی ارائه دهم؟  

مشاور رئیس سازمان در امور معلولان خاطرنشان ساخت: زمانی تابلوی خودرو برای راهنمایی رانندگی را بیان کردیم و خودم شخصاً طرح پلاک خودرو معلولان را از هلند آورده و الان در تهران به راحتی و بدون هیچ مشکلی وارد طرح ترافیک می‌شوند.  

وی با اشاره بر اینکه در کل کشور اگر معلولی وام خوداشتغالی بگیرد، مستمری او قطع می‌شود، از این‌رو سال پیش ۲۳ درصد وام جذب شد و معلول از قطع مستمری می‌ترسد، گفت: الان بخشنامه کردیم که هیچ مستمری قطع نمی‌شود و البته این نام مستمری را هم نمی‌دانم چه کسی گذاشته است، زیرا این فقط گذراندن معیشت است و مستمری واژه غلط می‌باشد.

محمدنژاد با بیان اینکه سخت‌ترین نوع معلولیت در جهان ناشنوایی است در حالیکه همه می‌گوییم که راه می‌روی، حرف می‌زنی، گفت: ناشنوا علاقه دارد تا با یک ناشنوا حرف بزند.  

مشاور رئیس سازمان  بهزیستی در امور معلولان افزود: برای ناشنوا باید مناسب‌سازی خوب در خود ساختمان بهزیستی برگزار شود.  

وی بیان داشت: من با چند قاضی جلسه داشته و تاکید کردم که نباید یک ناشنوا را محاکمه کنند.  

محمودنژاد ادامه داد: ۴۸۰ معلول زندانی داریم و از این‌رو باید دادگاه مخصوص معلولان داشته باشند و حتی قضات متخصص ناشنوا و معلول تربیت کنیم.   

مشاور رئیس سازمان  بهزیستی در امور معلولان متذکر شد: من مشاور رئیس سازمان هستم، ولی همیشه خود را NGO می‌دانم و امروز آمده‌ام تا دست پُر برگردم.  

وی با تاکید بر اینکه مناسب‌سازی ناشنوایان اعم از زیرنویس تمام فیلم‌ها، اپلیکیشن آتش‌نشانی، پلیس ۱۱۰، اورژانس، اینترنت رایگان در دستور کار است، یادآور شد: گوشی و رادیو الان جعبه خالی و بی‌معنا برای ناشنوایان است.  

محمودنژاد بیان کرد: امروز یک نامه با حضور همه معلولان می‌نویسیم که چرا مشکلات معلولان را مطرح نمی‌کنید؟  

وی اضافه کرد: خانه معلول آتش می‌گیرد و هر جا زنگ می‌زنند، می‌گویند به ما چه زنگ بزن به بهزیستی.  

مشاور رئیس سازمان در امور معلولان ابراز کرد: دختری به خاطر کوتاه بودن یک پا نمی‌تواند ازدواج کند و از یک طرف آن را معلول نمی‌دانند.  

وی یادآور شد: الان پلیس راهنمایی رانندگی دارای کد معلولان است.  

مشاور رئیس سازمان  بهزیستی در امور معلولان اذعان کرد: سمت و سوی فکری  معلولان نسبت به همنوعان به کیفیت زندگی‌شان تاثیر می‌گذارد.  

وی ابراز داشت: معلولان باید عوارض برون شهری ندهند، زیرا خودرو‌های عمومی مناسب معلولان نیست، از این رو وقتی معلول با خودروی خود می‌رود، باید عوارضی هم ندهند.  

مشاور رئیس سازمان در امور معلولان ادامه داد: هر استاندار و مدیرکل باید یک مشاور برای معلولان داشته باشد.  

وی در رابطه با گلایه انجمن ضایعات نخاعی گفت: اگر تعاونی بزنید به‌ازای هر معلولی که به اشتغال برسانید، ۵۰ میلیون تومان پول می‌دهم.  

مشاور رئیس سازمان  بهزیستی در امور معلولان متذکر شد: کل مدیران بهزیستی باید دفتر در دسترس‌تر داشته باشند.  

وی تاکید کرد: ما نهاد‌های مردم‌نهاد هستیم و الان نهاد‌های مردم نهاد گربه‌سانان نیز است و دولت می‌خواست به ما کمک کند که دیگر non اول NGO حذف می‌شد.

محمودنژاد یادآور شد: بیش از ۱۲ هزار نفر از قانون حمایت از معلولان استفاده کرده و شامل هزینه رایگان تحصیلی دانشگاهی شده است.

وی اضافه کرد: زمانی میزان مستمری بهزیستی به ارزش یک کیلو و ۲۰۰ گرم گوشت بود، ولی الان به ۴۰۰ گرم گوشت رسیده است.  
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر