کد خبر: 975744
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۲
سیدعبدالله متولیان
سخنان حضرت امام خامنه‌ای در هفدهمین مراسم مشترک دانش‌آموختگی و تحلیف دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران در روز چهارشنبه ۸ آبان‌ماه، در باره ناامنی به‌عنوان ریشه فتنه‌گری در داخل ایران و هم‌چنین در دو کشور عراق و لبنان، برای اهل بصیرت بسیار درس‌آموز و واجد عبرت و نکات کلیدی بسیار مهمی بود. شاید این اولین باری بود که رهبری ریشه مسائل داخلی و خارجی را ناامنی معرفی کردند و از طرف دیگر در حالی که مأموریت اصلی ارتش حراست و تأمین امنیت زمینی، هوایی و دریایی کشور است برای نخستین بار بود که معظم له به ارتش فرمان دادند که مراقب فتنه باشند.

رهبر انقلاب در عین حالی که دلسوزان عراقی و لبنانی را از ناامنی و تخریب ساختار‌های نظام سیاسی به شدت پرهیز داده و فرمودند: «دلسوزان عراق و لبنان بدانند اولویت اصلی آنان، علاج ناامنی است و مردم این کشور‌ها نیز بدانند مطالبات بحق آن‌ها فقط در چارچوب ساختار‌های قانونی قابل تأمین است»، خطاب به نیرو‌های مسلح ایران نیز فرمودند: «به پیروزی‌ها غرّه نشویم، و نیرو‌های مسلح باید آمادگی لازم برای مقابله با فتنه را داشته باشند».

سخنان مقام معظم رهبری از این حقیقت پرده بر می‌دارد که در شرایط فعلی راهبرد نظام سلطه و دشمنان غربی در برخورد با محور مقاومت نه حمله مستقیم نظامی است و نه دشمن به جنگ نیابتی می‌اندیشد چرا که این دو راهبرد به رغم هزینه ۷ هزار میلیارد دلاری امریکا (به جز هزینه‌های سرسام آور اروپایی‌ها، وهابیون و قارون‌های منطقه ای)، حاصلی جز شکست مفتضحانه و خفت بار برای مثلث شرارت «عبری، غربی، وهابی» در پی‌نداشته و لجاجت در این دو راهبرد به نابودی کامل غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای نظام سلطه خواهد انجامید. اینک نظام سلطه راهبرد فتنه‌گونِ «امواج فتنه» را برای تحریک مردم به اغتشاشات و ناامنی بر بستر مشکلات معیشتی و اقتصادی به‌منظور از پای درآوردن محور مقاومت برگزیده است.

راهبرد فعلی نظام سلطه با نسخه براندازی موسوم به انقلاب‌های رنگی متفاوت است. در انقلاب‌های رنگی شبکه همکار غرب در داخل کشور هدف، مبادرت به تحریک مردم و دعوت آنان به شورش، اغتشاش و ساختار شکنی می‌کرد و در نتیجه خیلی زود این شبکه به عنوان سرمایه‌های اسرائیل و غرب لو رفته و اعتبار خود را نزد مردم از دست می‌داد، اما در راهبرد «امواج فتنه» هیچ ردپای ظاهری از حضور شبکه نفوذی دشمن دیده نمی‌شود و به ظاهر این مردم هستند که به دلیل اعتراض به وضع موجود به خیابان‌ها ریخته و به عصیان‌گری علیه حاکمان دست می‌زنند.

در چنین شرایطی هدف دشمن، تسریع در تبدیل جنبش اعتراضی اقتصادی مردم به عصیان‌گری علیه حاکمیت و تخریب ساختار‌های نظام سیاسی است که در صورت موفقیت، سرنوشتی بهتر از شرایط فعلی سوریه و تغییر قانون اساسی آن کشور به نفع نظام سلطه، در انتظار کشور هدف نخواهد بود. اینک بر اساس راهبرد امواج فتنه نخست وزیر لبنان استعفا داده و نخست وزیر عراق نیز آمادگی خود را برای استعفا اعلام داشته است و ناهوشیاری دلسوزان دو کشور عراق و لبنان و عدم توجه آنان به نصایح حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قطعاً آنان را به لبه پرتگاه اسقاط نظام سیاسی و فراهم شدن زمینه برای تحقق خواسته‌های شیاطین غربی هموار خواهد کرد.

بر این اساس اولویت فوری عراق و لبنان علاج ناامنی و حفظ ساختار‌های نظام سیاسی و اولویت اصلی ایران نیز ایجاد و گسترش آمادگی‌های لازم در راستای شناسایی و مقابله با فتنه‌های احتمالی دشمن که به مراتب از قتل و جنگ سخت بدتر است بوده و نیرو‌های مسلح باید ضمن ارتقای توان نظامی، خود را برای مقابله با فتنه‌ها آماده کنند. راهبرد امواج فتنه در دو سال گذشته در داخل کشور با شکست مواجه شده است، اما نه تنها این به معنای پشیمانی دشمن در تعقیب و امتحان مجدد این راهبرد نیست بلکه قرائن و شواهد زیادی، همگی بر اصرار دشمن به تجدید این راهبرد در ماه‌های آینده دلالت دارد و از این رو است که رهبری بر مغرور نشدن به پیروزی‌ها و دشمن را کوچک‌تر ندیدن از آنچه که هست تأکید می‌کنند. با این وصف می‌توان گفت وقایع عراق و لبنان برای نظام سلطه جنبه رزمایش واقعی در راستای فتنه احتمالی آینده در ایران را دارد. از این رو کم توجهی مسئولان و دولتمردان به ضرورت حفظ و ارتقای وحدت و انسجام داخلی، رفع بی‌درنگ مشکلات معیشتی مردم، علاج فوری تنگنا‌ها و موانع رونق تولید و... می‌تواند زمینه را برای عملیاتی شدن راهبرد امواج فتنه فراهم نماید. به‌طور قطع و یقین، تأمین امنیت و حفظ آمادگی در برابر فتنه، نه فقط توسط نیرو‌های مسلح امکان پذیر است و نه فقط بعد سلبی را شامل می‌شود بلکه برای پیش‌گیری از بروز فتنه احتمالی در آینده باید همه دستگاه‌ها، نهادها، ارگان‌ها، سازمان‌ها، وزارت‌خانه‌ها و دوایر در قوای کشوری و لشکری باید وارد میدان شده و عزم خود را برای ناکام گذاشتن دشمن و خشنودی مردم ایران جزم نمایند:

۱ - نخبگان، اصحاب رسانه، جریان‌های سیاسی، افراد حقیقی و حقوقی، مسئولان و دولتمردان موظف و مکلفند از بیان هر گونه سخن دوقطبی‌ساز و بیهوده که بیانگر ضعف و ناتوانی آنان در انجام وظایف و تحقق وعده‌ها است نظیر برگزاری رفراندوم و امثالهم به شدت پرهیز نمایند.

۲ - بر همین سبک و سیاق سخن گفتن علیه ساختار‌های نظام و وظایف قانونی آن‌ها نظیر شورای نگهبان به‌ویژه در ایام برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی بسان سم مهلکی است که وحدت ملی را مخدوش و گرمی بخشیدن به انتخابات را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

۴ - در کنار آمادگی نیرو‌های مسلح در برابر امواج فتنه، مهم‌ترین رسالت و وظیفه مسئولان و دولتمردان اتخاذ روش‌های مدیریت انقلابی و جهادی و انقلابی برای ترمیم ضعف‌ها و نقص‌های موجود است و هر گونه فرافکنی و دادن آدرس عوضی به مردم قطعاً به نفع بیگانگان خواهد بود.

٤ - در شرایط کنونی مهم‌ترین عاملی که سبب خنثی شدن راهبرد امواج فتنه در داخل شده است بی‌تردید حضور جهادی و انقلابی و مؤثر نیرو‌های مسلح به‌ویژه نیرو‌های سپاه و بسیج در عرصه خدمت رسانی خالصانه و امیدبخش به مردم است. این موضوع نه‌تن‌ها از وظیفه دستگاه‌های دولتی کم نمی‌کند بلکه رسالت خطیر تشدید فعالیت خدمت رسانی انقلابی و جهادی به مردم را به دولتمردان گوشزد می‌نماید.

۵ - اولویت اصلی آحاد مسئولان و دولتمردان در قوای کشوری و لشکری، ایجاد و تقویت امنیت و آرامش اجتماعی و روحی و روانی برای حضور حداکثری مردم در صحنه انتخابات مجلس شورای اسلامی است و تحقق این مهم مستلزم تحرک مضاعف همه دلسوزان، دغدغه داران، مسئولان، دولتمردان و... در راستای خدمت رسانی به مردم است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار