کد خبر: 975709
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۰
مدیرکل تأمین و تولید تلویزیون تعاملی معاونت فضای مجازی صداوسیما، از نظارت صداوسیما بر فعالیت «vod»‌ها خبر داد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: علی‌اکبر محمودی‌مهریزی در گفتگو با «مهر» گفت: یکی از کار‌های صداوسیما در سال‌های اخیر راه‌اندازی IPTV‌ها بود.

IPTV فعالیت تلویزیون در بستر IP است که ما به آن «تلویزیون تعاملی» می‌گوییم. تلویزیون تعاملی درواقع بخش‌های زیادی از سرویس‌ها را در خود دارد. به طور مثال شما فیلمی را از طریق این تلویزیون‌ها می‌بینید، اما مشغول کاری هستید و همان لحظه می‌توانید پخش فیلم را متوقف و ۱۰دقیقه بعد ادامه فیلم را تماشا کنید، در حالی که تلویزیون‌های معمولی چنین امکانی ندارند. همچنین می‌توانید از طریق تلویزیون‌های IPTV، برنامه‌ای را که شب گذشته پخش شده است، تماشا کنید که این‌ها سرویس‌های مختلف IPTV‌هاست. از دیگر سرویس‌ها و امکانات IPTV‌ها برخورداری از امکان vod است، صدا و تصویر درخواستی که امروزه برخی به صورت مستقل در حال فعالیت هستند.

مهریری در ادامه گفت: vod‌ها می‌توانند به صورت یک سرویس مستقل تحت عنوان یک موسسه فعالیت کنند که الان هم می‌بینیم بیش از ۴۰ تا ۵۰ vod در کشور از سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر مجوز فعالیت دارند. وی می‌افزاید: شورای عالی فضای مجازی سیاستگذار اصلی است و برای سازمان‌های مختلف تقسیم کار می‌شود و فرآیند تولید از قبیل کارشناسی فیلمنامه و... برای IPTV‌ها و vod‌ها در معاونت فضای مجازی صداوسیما مدیریت می‌شود یعنی محتوایی که برای سرویس‌های vod تهیه می‌شود، باید «پیش از تولید» مجوز بگیرد و خود سرویس‌های vod طبق مقرراتی که پیش از این بود به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار