کد خبر: 975581
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲
وزارت خارجه پکن، سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا را شایعه‌پراکنی درباره سیاست‌های داخلی چین و حمله شرورانه واشنگتن به مردم این کشور شرق آسیا خواند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: وزارت امور خارجه چین امروز (پنجشنبه)، اظهارات «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره حزب کمونیست چین را حمله شرورانه علیه مردم چین توصیف کرد.

بنا به گزارش پایگاه خبری «آی نیوز»، پامپئو شب گذشته (چهارشنبه) ضمن تأکید بر سیاست دولت «دونالد ترامپ» برای مقابله با چین تأکید کرد: «امروز بالأخره داریم به میزان خصومت حزب کمونیست با ایالات متحده و ارزش‌های ما پی می‌بریم».

وی ادامه داد: «حزب کمونیست چین یک حزب مارکسیست-لنینیست است که بر سلطه جهانی و نبرد [برای رسیدن به این سلطه]متمرکز است. فقط کافی است حرف‌های رهبران این کشور را بشنویم» (جزئیات بیشتر).

وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات پامپئو تصریح کرد که این اظهارات در واقع حمله شرورانه به مردم چین و حزب کمونیست است و توضیح داد: «اظهارات پامپئو شایعه‌پراکنی درباره سیاست داخلی چین است و بیش از پیش نمایانگر ترس و استکبار (آمریکا) است».

در دو سال و نیمی که از دولت ترامپ می‌گذرد، واشنگتن رویکردی به شدت ضدچینی اتخاذ کرده و سیاست‌هایی در جهت تضعیف نفوذ و قدرت پکن در پیش گرفته است. ترامپ که مشاورینی با گرایش‌های به شدت ضدچین به خدمت گرفته، بار‌ها گفته است که تهدید اصلی پیش روی آمریکا، چین و گسترش نفوذ جهانی این کشور است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار