کد خبر: 974888
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۵
روز سخت سپاهان و تراکتور در هفته هشتم لیگ برتر
در هفته هشتم لیگ برتر سرخابی‌ها فردا به مصاف جنوبی‌ها می‌روند؛ استقلال با پارس جنوبی جم روبه‌رو می‌شود و پرسپولیس نیز مهمان شاهین شهرداری بوشهر است.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: لیگ برتر به هفته هشتم رسید، آن هم در شرایطی که در جمع تیم‌های مدعی اول تا سوم جدول تا اینجای لیگ نوزدهم، نه خبری از استقلال است و نه از پرسپولیس و رده‌های اول تا پنجم لیگ در قرق تیم‌های غیرتهرانی است، مسئله‌ای که سبب شده خیلی‌ها پیش‌بینی کنند که قرار است در فصل جدید جام پس از سه سال از تهران خارج شود.

استقلال- پارس جنوبی، فردا ساعت ۱۹
استقلالی‌ها هر چقدر تا هفته پنجم لیگ در حسرت پیروزی بودند، در هفته‌های ششم و هفتم با دو برد متوالی اوضاع‌شان کمی روبه‌راه شده و استراماچونی نفس راحتی کشیده که آبی‌ها از جمع تیم‌های ته‌جدول کنده شده‌اند و الان در میانه جدول جا خوش کرده‌اند. در چنین شرایطی استقلال فردا در هفته هشتم لیگ در ورزشگاه آزادی میزبان پارس جنوبی جم است، مسابقه‌ای خانگی که سرمربی ایتالیایی نمی‌خواهد تیمش با کمتر از ۳ امتیاز زمین بازی را ترک کند. با وجود افتادن استقلال روی دور برد، اما بحران مصدومیت‌ها، هواداران این تیم را نگران کرده است، به خصوص که در بازی گذشته استقلال برابر سایپا، برد ۴ بر صفر آبی‌ها تحت تأثیر پارگی رباط صلیبی داریوش شجاعیان هافبک استقلال در لیگ نوزدهم قرار گرفت تا استراماچونی در ادامه لیگ یکی از تأثیرگذارترین هافبک‌هایش را از دست بدهد. با وجود بحران مصدومیت‌ها، زدن هفت گل در دو بازی گذشته نشان می‌دهد که خط حمله آبی‌ها راه افتاده است، اگرچه ضعف خط دفاعی آن‌ها در بازی‌های اخیر که به آسانی به حریف موقعیت دادند، یکی از دغدغه‌های جدی سرمربی ایتالیایی است.

در طرف دیگر میدان پارس جنوبی برخلاف چند فصل گذشته در جمع تیم‌های بالای جدولی دیده نمی‌شود و پیش از آغاز این هفته با ۷ امتیاز از هفت بازی در رده دهم قرار گرفته است. از آخرین پیروزی پارس جنوبی در لیگ برتر بیش از یک ماه می‌گذرد و شاگردان فراز کمالوند ۲۹ شهریور بود که سایپا را ۳ بر ۲ شکست دادند و از آن مسابقه به بعد دو مساوی و یک باخت داشته‌اند و امروز به مصاف استقلال می‌روند.

شاهین شهرداری بوشهر- پرسپولیس، فردا ساعت ۱۶:۴۵
پرسپولیسی‌ها در حالی که هنوز با گابریل کالدرون نتوانسته‌اند به شرایط ایده‌آلی برسند به بوشهر رفته‌اند تا فردا در هفته هشتم به مصاف شاهین شهرداری بروند. قرمز‌ها هرچند در آخرین دیدارشان توانستند پیکان را شکست دهند، اما برخلاف سه فصل گذشته که همواره در بین مدعیان بودند تا اینجای کار در لیگ نوزدهم با ۱۲ امتیاز از هفت بازی در رده ششم قرار گرفته‌اند و ۵ امتیاز با صدر جدول فاصله دارند. روند پرفراز و نشیب پرسپولیس با کالدرون، موفقیت قرمز‌ها را در لیگ نوزدهم با تردید روبه‌رو کرده است و آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند چهره یک تیم مدعی را نشان دهند. در آستانه بازی با شاهین شهرداری بوشهر، ضعف خط حمله قرمز‌ها و مهاجمان گل نزن این تیم، بزرگ‌ترین دل‌نگرانی پرسپولیسی‌هاست که هواداران امیدوارند تا دیر نشده و فاصله این تیم با صدر بیشتر نشده، موتور مهاجمان پرسپولیس روشن شود.

شاهین شهرداری بوشهر حریف فردای قرمز‌ها از همین هفته‌های اول یکی از نامزد‌های اصلی سقوط به لیگ دسته اول است و بوشهری‌ها با روندی که تا امروز در پیش گرفته‌اند باید پس از تنها یک سال حضور در لیگ برتر، خودشان را برای بازگشت به دسته اول آماده کنند. شاهینی‌ها با شش شکست و یک مساوی و تنها یک امتیاز از هفت بازی در رده آخر جدول قرار گرفته‌اند و با خوردن ۱۴ گل در کنار پیکان و نساجی ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ را دارند و این مسئله شاید به نفع مهاجمان گل نزن پرسپولیس باشد که سرانجام پایشان در هفته هشتم به گلزنی باز شود!

روز سخت بالا جدولی‌ها
هرچند بازی شهرخودروی رده سومی و گل‌گهر سیرجان در هفته هفتم به ۲۴ آبان موکول شده، اما سپاهان و تراکتور تیم‌های رده اول و دوم جدول و بدون باخت لیگ به ترتیب در بازی‌های هفته هشتم به مصاف سایپا و صنعت نفت آبادان می‌روند. سپاهانی‌ها که با ۱۷ امتیاز و تنها به خاطر تفاضل گل بهتر صدرنشین هستند، فردا از سایپا میزبانی می‌کنند، تیمی که هفته گذشته مقابل استقلال یک شکست سنگین ۴‌بر صفر را تجربه کرد و در رده دوازدهم قرار دارد.

تراکتور ۱۷ امتیازی هم که تنها به خاطر تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار دارد، فردا و در هفته هشتم مهمان صنعت نفت آبادان است. تبریزی‌ها که در چهار بازی اخیرشان پیروز شده‌اند در آبادان کار آسانی پیش‌رو نخواهند داشت، به خصوص که صنعت نفت با اسکوچیچ در لیگ نوزدهم با ۱۲ امتیاز و قرار گرفتن در رده پنجم فراتر از انتظار‌ها نتیجه گرفته است.

سایر بازی‌ها
در سایر بازی‌های هفته هشتم، فردا فولاد رده چهارمی با نساجی روبه‌رو می‌شود، ماشین‌سازی میزبان نفت مسجدسلیمان است و پیکان هم به مصاف ذوب‌آهن می‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار