کد خبر: 974884
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۵
نمایندگان پارلمان انگلیس طرح دولت این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا تا تاریخ ۳۱ اکتبر را رد کرده‌اند تا این پرونده همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داشته باشد. حالا اروپا باید تصمیم بگیرد که تقاضای تمدید انگلیسی‌ها را بررسی کند یا نه. با سخنانی که از جانب آلمانی‌ها زده شده است، بعید نیست که اروپا با تمدید کوتاه مدت زمان خروج موافقت کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش فارس، نمایندگان مجلس عوام انگلیس در نخستین رأی‌گیری با ۳۲۹ رأی موافق و ۲۹۹ رأی مخالف به کلیات توافق جانسون رأی مثبت دادند، اما در یک رأی‌گیری دیگر که به فاصله کوتاهی برگزار شد، چارچوب زمانی جانسون برای محقق کردن برگزیت تا ۳۱ اکتبر موسوم به متمم «لتوین» را رد کردند. جانسون در واکنش به تصویب متمم لتوین پیش از ترک پارلمان گفت: «با اتحادیه اروپا در مورد اعمال تأخیر [در اجرای برگزیت]مذاکره نخواهم کرد و قانون هم نمی‌تواند مرا مجبور کند.

جانسون پیش از این گفته بود در صورتی که پارلمان انگلیس با طرح او موافقت نکند لایحه پیشنهادی دولت خود را برای خروج از اتحادیه اروپا پس گرفته و خواستار برگزاری انتخابات سراسری خواهد شد. نخست‌وزیر انگلیس روز شنبه مجبور شد به‌رغم خواست خود از سران اتحادیه اروپا بخواهد اجرای برگزیت را به تعویق بیندازند. جانسون چند ماه پیش گفت ترجیح می‌دهد بمیرد، اما خواستار تعویق برگزیت نشود. جانسون در آن نامه تأکید کرده که درخواست مطرح‌شده در آن نامه در واقع خواست نمایندگان پارلمان انگلیس است نه او. او نوشته بود اطمینان دارد می‌تواند تا تاریخ ۳۱ اکتبر توافق برگزیت را که میان دولت او و سران ۲۷ دولت عضو اتحادیه اروپا حاصل شده، به تصویب برساند. طنز قضیه اینجاست که یک مقام ارشد دفتر نخست‌وزیری انگلیس در گفتگو با روزنامه تلگراف گفته جانسون در تماس تلفنی با سران اروپایی از آن‌ها خواسته از پارلمان انگلیس بخواهند در تصمیم خود برای تأخیر در اجرای برگزیت تجدیدنظر کنند، زیرا «بهترین گزینه هم برای انگلیس و هم برای اتحادیه اروپا» خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در ضرب‌الاجل ۳۱ اکتبر است.

باید در نظر داشت این رأی مثبت به معنای تأیید توافق جانسون نیست. شماری از اعضای حزب کارگر که از کلیات توافق جانسون حمایت کرده‌اند خواهان عضویت انگلیس در اتحادیه گمرکی و شماری نیز به‌دنبال مشروط کردن این توافق به حمایت مردم از آن، طی یک همه‌پرسی هستند.

منتظر تصمیم اروپا
اکنون سران اتحادیه اروپا باید تصمیم بگیرند آیا مهلت ۳۱ اکتبر برگزیت را تمدید کنند یا نه و چه مدت زمانی را برای آن تعیین کنند.

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان، روز چهار شنبه در گفتگو با شبکه «ان‌تی‌وی» از آمادگی کشورش برای تمدید کوتاه مدت مهلت برگزیت خبر داد. ماس تصریح کرد که اگر دلیل سیاسی مناسبی وجود داشته باشد، آلمان آمادگی دارد به بریتانیا مهلت اندکی برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) اعطا کند. پیش از این نیز، «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا درخواست کرده بود که با پیشنهاد دولت انگلیس برای تعویق برگزیت موافقت کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار