کد خبر: 974597
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹
سخنگوی قوه قضائیه
سخنگوی قوه قضائیه خبر از صدور حکم بدوی جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی را داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: غلامحسین اسماعیلی در ادامه دوازدهمین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده زیباحالت منفرد اظهار کرد: حکم بدوی این پرونده صادر و منتهی به محکومیت سنگین شده است، اما، چون پرونده جزو پرونده‌های شعب ویژه اقتصادی نبود و هنوز حکم قطعیت نیافته از بیان جزییات اتهامات و محکومیت معذور هستیم و ان‌شاالله با قطعی شدن حکم توسط دیوان عالی کشور جزییات آن هم اطلاع رسانی می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری درباره میزان بازگشت ارز‌های اعطایی ناشی از صادرات گفت: انتظار ما بر این است که اعداد و ارقام صحیح و دقیق باشد و وزیر محترم اقتصاد ۴۵ درصد و رئیس کل بانک مرکزی ۷۱ درصد اعلام کردند. اینکه کدام درست است را ما نمی‌دانیم و بررسی دقیق آن بر عهده نهاد‌های متولی است.

وی گفت: گزارش برای ما واصل شده، اما خیلی کلی است و این گزارش را هم به وزارت اطلاعات و هم سازمات اطلاعات سپاه دادیم و آن‌ها مشغول بررسی هستند و پیگیر مجدانه برای بازگشت هم ارز ناشی از صادرات و هم رفع تعهدات ارزی ناشی از واردات دارند.

اسماعیلی اضافه کرد: طبق گزارش‌ها به کسی که قبلا به تعهدات ارزی خود عمل نکرده، دوباره ارز تخصیص دادند. گفته‌اند که خیلی از این‌ها تاریخ ندارد، اما این فرد متعهد به رفع تعهد ارزی خود یا ارز ناشی از صادرات است. یعنی ما در خود سامانه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها دچار مشکل هستیم و وقتی سراغ چنین فردی می‌رویم می‌گوید هنوز مهلتم پایان نیافته و خود فرد زمانی را اعلام می‌کند و نیازمند انضباط مالی و مقرراتی در این حوزه‌ها هستیم. در این حوزه پرونده تشکیل دادیم و عده‌ای تحت تعقیب قرار گرفتند و برخی را الزام به بازگشت ارز ناشی از صادرات قبل از رسیدگی کردیم و ان‌شاالله تا رفع کامل تعهدات دریافت کنندگان تسهیلات و بازگشت ارز‌های ناشی از صادرات را پیگیری می‌کنیم.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار