کد خبر: 974535
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵
دیروز روز طلایی بانوان ایران در ووشوی قهرمانی جهان بود و چراغ اول مدال‌آوری کشورمان در رقابت‌های جهانی را مریم هاشمی و شهربانو منصوریان روشن کردند تا از همین شروع مسابقات که در مهد ووشوی جهان در چین برگزار می‌شود، ووشوکاران کشورمان با توپ پر مسابقات جهانی را آغاز کنند.
مانی سعيدی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: چین این روز‌ها میزبان پانزدهمین رقابت‌های ووشوی قهرمانی جهان است، رقابت‌هایی که تیم کشورمان برای دفاع از عنوان قهرمانی به مهد ووشوی جهان رفته است. در دومین روز این رقابت‌ها مریم هاشمی، شهربانو و الهه منصوریان سه ووشوکار بانوی کشورمان به مصاف حریفانشان رفتند.

اولین طلایی ایران در ووشوی قهرمانی جهان به نام شهربانو منصوریان یکی از پرافتخارترین سانداکاران ووشوی ایران در رقابت‌های جهانی ضرب شد. منصوریان نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم ساندای زنان پس از استراحت در دور نخست برابر کریستینا نورازووا از روسیه در دو راند متوالی و با اقتدار به برتری دست یافت و فینالیست شد. وی در مبارزه پایانی نماینده برزیل را شکست داد و نخستین طلای ایران را کسب کرد. این پنجمین طلای منصوریان در رقابت‌های جهانی بود و منصوریان که سابقه حضور در لیگ چین به عنوان لژیونر را دارد، توانست در این کشور طلای جهان را به دست آورد و از عنوان قهرمانی دوره گذشته‌اش در رقابت‌های جهانی دفاع کند.

دومین مدال‌آور روز دوم رقابت‌های جهانی ووشو باز هم یک بانو بود و این‌بار مریم هاشمی دیگر ووشوکار پرافتخار کشورمان طلایی شد و خوش‌رنگ‌ترین مدال ووشوی جهان را برای ایران به ارمغان آورد. هاشمی در وزن ۷۵ کیلوگرم  ساندای زنان پس از استراحت در دور نخست به مصاف حبا محمد از مصر رفت و در همان راند اول با رساندن اختلاف امتیاز به عدد ۱۲ برنده شد و به فینال رسید. هاشمی در فینال با برتری مقابل پونام از هند به مدال طلا دست یافت و برای پنجمین بار قهرمان جهان شد تا تعداد طلا‌های جهانی‌اش را به اندازه انگشتان یک دست برساند و در رده پرافتخارترین ووشوکاران بانوی ایران در رقابت‌های جهانی قرار بگیرد. دیروز البته روز خواهران منصوریان بود؛ پس از شهربانو که توانست مدال طلا را به دست آورد، الهه منصوریان هم توانست مانند خواهرش در رقابت‌های جهانی ووشو خوش بدرخشد و با شکست حریفانش به فینال صعود کند و با قطعی کردن مدال نقره‌اش امروز برای مدال طلا بجنگد.

الهه منصوریان در نخستین دیدار خود حریفی از فرانسه را شکست داده بود و در دیدار نیمه‌نهایی برابر لیدا سلماح از لبنان به برتری دست یافت و فینالیست شد. منصوریان در راند دوم این دیدار حریف خود را ناک اوت کرد. او امروز برای کسب مدال طلا به مصاف اژه شاکر از ترکیه می‌رود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار