کد خبر: 974398
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۹
برخلاف وعده وزیر ارتباطات امسال هزینه مکالمات زوار اربعین حسینی نه فقط هیچ‌گونه کاهشی نداشت بلکه افرادی که بسته‌های اینترنت خریداری کرده بودند با قبض‌های نجومی تلفن همراه مواجه شدند و در عوض بسته‌های خریداری شده از سوی آن‌ها دست نخورده باقی مانده است.
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین: حجم اعتراضات به هزینه‌های نجومی درج شده در قبض‌های تلفن همراه زائران اربعین آنچنان زیاد است که وزیر را به واکنش واداشته است. ‏وزیر جوان کابینه این بار برای آرام‌کردن اعتراضات زواری که با وجود خرید بسته اینترنت هزینه‌هایشان به صورت آزاد محاسبه شده در صفحات اجتماعی خود از اپراتور‌ها خواست که «با کسب رضایت سهامداران عمده خود، همه مصارف را در قالب بسته محاسبه و پول‌های اخذ شده را به زوار بازگردانند.»

اربعین امسال تعداد زوار ایرانی که راهی زیارت عتبات عالیات شدند، نسبت به سال گذشته ۵/ ۱ میلیون نفر بیشتر بود و در شرایطی که همه دستگاه‌ها برای خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی تسهیلاتی را تدارک دیدند، اما اپراتور‌های تلفن همراه نه فقط هیچ تسهیلاتی نداشت بلکه از ظرفیت زوار اربعین برای افزایش درآمدهایشان بهره گرفت. در این میان وزیر ارتباطات هم به رغم نقش نظارتی و توانایی رایزنی برای کاهش تعرفه‌های رومینگ بین‌المللی به انتشار تصاویر شخصی، خانوادگی و وعده و سخن بسنده و در نهایت به زائران توصیه کرد: از سیمکارت‌های عراقی استفاده کنند! با وجود این زائرانی که برای رفاه بیشتر حاضر شده بودند بسته اینترنت یک گیگابایتی ویژه اربعین را با قیمت ۱۸۰ هزار تومان خریداری کنند، حالا با بازگشت به وطن با قبض‌های نجومی تلفن همراهشان مواجه شدند و اینکه استفاده آن‌ها از اینترنت از بسته محاسبه نشده بلکه به صورت آزاد محاسبه شده است. زائرانی که گویا شکایت این ماجرا را به محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم بردند و وی در صفحات اجتماعی‌اش با اشاره به این ماجرا از اپراتور‌ها خواسته با کسب رضایت سهامداران عمده خود، همه مصارف را در قالب بسته محاسبه و پول‌های اخذ شده را به زوار بازگردانند.

درد دل مردم پای پیام وزیر
اگر سری به صفحه اینستاگرام و توئیتر آذری جهرمی بزنید و کامنت‌های مردمی را پیگیری کنید، دستتان می‌آید اوضاع از چه قرار بوده و اپراتور‌های تلفن همراه علاوه بر فروش بسته‌های اینترنت در نهایت اینترنت مصرفی زائرانی را که بسته داشته‌اند را هم به صورت آزاد محاسبه کرده است.

یکی از کاربران نوشته است: «آقای وزیر من بسته خریدم اصلاً مصرف نشده و ۱۰۰درصد باقی مونده اون‌وقت ۲۶۰هزارتومان قبض برام اومده در صورتی که ۱۲۰هزارتومان بسته خریدم.» کاربر دیگری هم نوشته است: «وزیر محترم و جوان، بسته یک گیگابایتی ویژه اربعین شما را خریدم. بدون حتی یک تماس با ایران سفر سه روزه به عراق نزدیک ۸۰۰ هزار تومان قبض موبایل برایمان خرج برداشت. دریغ از یک پیامک هشدار. از ما که گذشت، هوای خلق الله را داشته باشید.»

پیام‌های دیگر هم حول و حوش همین محور می‌چرخید و از سرویس‌دهی ضعیف و گران اپراتور‌های تلفن همراه حکایت داشت. همه این کامنت‌ها هم ذیل این پیام وزیر ارتباطات آمده بود که «‏دیشب با ۳۰زائر درباره کیفیت خدمات ارتباطی صحبت کردم، گلایه اصلی اینترنتی است که خارج از بسته و با نرخ آزاد محاسبه شده است. از اپراتور‌ها می‌خواهم با کسب رضایت سهامداران عمده خود، همه مصارف را در قالب بسته محاسبه و پول‌های اخذ شده را به زوار بازگردانند.»

توصیه توئیتری وزیر و پاسخ توئیتری یکی از سهامداران
اینکه چقدر منطقی است که یک وزیر در کسوت وزارت با اختیارات وزارتی‌اش به جای نامه نگاری رسمی و دستور مکتوب و قابل پیگیری با یک پیام در شبکه‌های اجتماعی از زیرمجموعه‌اش بخواهد اگر شد و توانستند تخلفشان را جبران کنند، موضوعی است که خودش نیازمند یک تحلیل و بررسی عمیق و طولانی است، اما قدر مسلم از وزیر ارتباطات انتظار می‌رفت اگر تخلفی صورت گرفته که با عنایت به حجم شکایت کاربران و زوار اربعین، تخلف اپراتور‌های تلفن همراه در محاسبه هزینه‌های اینترنت به صورت آزاد و خارج از بسته محرز به نظر می‌رسد، به شکلی قاطع رسیدگی کند. بگذریم از اینکه با عنایت به وظایف و اختیارات وزارتی آقای وزیر می‌شد چنین تخلفی اصلاً اتفاق نیفتد، اما حالا که اتفاق افتاده قواعد مدیریتی ایجاب می‌کرد وی ماجرا را از مجاری اداری و قانونی پیگیری کند نه با پیام و درخواست توئیتری و اینستاگرامی! با وجود این انگار مخاطبان این پیام و سهامداران اپراتور‌های تلفن همراه پیام وزیر را دیده‌اند و برخی‌هایشان هم به این پیام واکنش نشان داده‌اند که یکی از این سهامداران ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.

در پاسخ به این پیام توئیتری وزیر حجت‌الله نیکی ملکی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در صفحه توئیتر خود نوشت: «پس از انتشار خبری از محاسبه هزینه بخشی از اینترنت زائران در قالبی خارج از بسته‌های تخفیف، از طرف ستاد اجرایی فرمان امام (ره) (سهامدار ۱۹درصدی مخابرات) به همراه اول دستور داده شد، پس از جلب رضایت سهامدار عمده (دولت) و دیگر سهامداران نسبت به محاسبه این هزینه در قالب بسته‌های تخفیف اقدام کند.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یونس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
0
0
اونوقت رئیس ستاد چه کاره ان ؟!!!!!!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار